Jump to content

Crosman 2240 tråden


Jaukim

Recommended Posts

https://www.dropbox.com/s/0q6mez1uglx9h1x/2014-05-22%2017.19.08.jpg" target="_blank

her er min :wink: i heimsnekra koffert

https://www.dropbox.com/s/53h8mpcw5p378 ... .55.06.jpg" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

diverse modifikasjoner: håndlagde grep i black walnut fra en kar i USA, stålkammer, 4.5mm 10.1" lothar walther løp. alt tilhørende avtrekkermekanismen og hammer er blankpolert

 

 

Flott pistol, og slike skjerfter skulle jeg og hatt :).

bra at det er flere som legger ut bilder!

 

Har prøvd meg på beising i dag, jeg er ikke så flink til å jevne ut beisen, så noen plasser blir mørkere. :(

Men nå skal det tørke en dag eller to før jeg monterer de igjen. Så får vi se.

 

P1010271_zps96c04f1f.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Etter mye filkling, skruing, filing, dreiing, bryning, fresing, skyting og kronografering, har jeg kommet til at de mest fornuftige endringene man gjør på en 2240 med 7,5" løpslengde er:

 

-avgrading av transferport og "leade", pluss en forsiktig kroning av pipa.

-en enkel avtrekksjobb med bryne og shims.

-å klippe noen viklinger av hammerfjæra.

 

Med så kort pipe vinner man lite på å blåse ut masse Co2 etter at kula har forlatt munningen(hammer bounce). Sålenge du ikke klipper slagfjæra for mye taper du ikke hastighet, men vinner mange skudd pr. Co2-patron, samtidig som pistolen bråker mye mindre...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Var mye artig på siden til Airgun Depot. :P

 

Hvordan gjør man det i praksis når man kjøper en 2240 derfra? Man får først papirene fra onkel selvfølgelig. Sender man så papirene til airgun depot, eller bare bestiller man som en hvilken som helst vare, og drar rett fra posten til politikammeret og får våpenet registrert?

Link to comment
Share on other sites

Du bare bestiller som vanlig,men du må krysse ut at du er ansvarlig for å følge ditt lands lover.

Det betyr at du er pliktig til å ha alle papirer i orden samt sørge for at politiet får tillatelsen tilbake ferdig utfyllt med våpennummer hvis befrakter ikke gjør det.

Alt annet vil være brudd på våpenloven siden disse er registreringspliktige her i Norge.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Crossman 2240 er ein pistol eg har sikla på lenge. Kan oppnå mykje ved å bytte ut plastikken. Syns samtidig at alt over 12" løp blir i meste laget på denne. 10" løp er og eit alternativ. Litt usikker på korleis bestille både pistoler og ekstra løp i forhold til søknaden hjå politiet.

Link to comment
Share on other sites

Har selv en crosman 2300t som er noe ombygget :P er vell bare grepa trigger som er org :P får ikke til og legge ut bilde da:/ ?

Må vell da ha bilde en annen plass på nette for og gjøre dette?

 

Jeg laster opp bildet på photobucket eller bildr.no og så setter jeg inn bildets "url" (Img knappen) her inne.

 

Crossman 2240 er ein pistol eg har sikla på lenge. Kan oppnå mykje ved å bytte ut plastikken. Syns samtidig at alt over 12" løp blir i meste laget på denne. 10" løp er og eit alternativ. Litt usikker på korleis bestille både pistoler og ekstra løp i forhold til søknaden hjå politiet.

 

Jeg har angret litt i etterkant at jeg ikke gikk for en 2300 istendenfor, så slipper 2240'en å ta opp plass i våpenskapet, suger også at en må søke om et nytt løp (lengre) som er en stor del av oppgraderingen når det gjelder kraft og presisjon. Men jeg kan fortsatt kjøpe bolt og løp til 4.5mm da, hehe.

 

Har ikke postet i denne tråden på lenge, har heller ikke gjort noe nytt med 2240'en, har kjøpt inn forskjellig ammo, men det er alt. Nå har jeg fått meg en HW40 som jeg trener presisjon med i låven :) .

Men artig om andre vil poste i denne tråden.

Link to comment
Share on other sites

Våpenskapet er ikkje noko problem. Har god plass.

 

Liker og at 2240 har såpass greit med oppgraderinger. Er mulig å få ein ganske ok pistol for ein billig penge samtidig som man har satt sitt eget preg.

 

Kva ammo fungerer best i din 2240, treffsikkerhet og fps?

 

HW40 er mykje pistol for pengane. Fin til trening. :)

 

Poster gjerne vidare her om 2240 når eg får di inn.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har bare testet 3 forskjellig ammo fra gamo, fordi det er det jeg får tak i hos den lokale sportsforhandleren.

 

Gamo TS-22 long distance og expander gikk best på 10m (21mm og 22mm).

 

Har ikke moddet noe med trykket/kraften enda. Eneste forskjellen er at bolten er et par mm lengre.

 

IMG_20160914_203557_zpsyoch4tvd.jpg

 

Avtrekket er ræva, så mulig jeg gjør en liten oppgradering der :)

 

(Blinker fra gamo er noe dritt forresten, styr unna)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er ikkje så verst å oppnå 15,5 ctc på 10 meter med 2240'n. :)

 

Hadde dog ikkje trudd at det var mulig med Gamo-pellets. Men er nokre år sia eg testa Gamo-pellets. Hadde egentlig tenkt å hamstre inn nokre .22 fra JSB og H&N i håp om at di leverer grei samling. Lyt kansje vurdere Gamo Long Distance og.

 

Avtrekket er vel ein av di viktigaste moddane man kan gjere uannsett luftvåpen, så sant det ikkje allereie er mulig å fininnstille til det man sjølv syns mest om.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lurt litt på dette avtrekket: Crosman Deluxe Two Stage Adjustable Trigger System, litt dyrt men kanskje verdt det? :)

Fra før har jeg klippet av 1 vridning på avtrekksfjæra, blei litt bedre men fortsatt ikke bra.

 

Har nettopp bestilt dette settet på ebay: Crosman Power Pack PLUS - Power Valve, Spring & Max Flow Bushing Blir spennede å se hva det gjør med presisjonen og hvor lenge en co2 patron varer :P

Link to comment
Share on other sites

I dag kom Crosman Power Pack PLUS settet i posten (veldig raskt må jeg si :shock: ). Monterte settet ganske med en gang og testet 2240'en etterpå.

Merker at det er litt tyngre å dra bolten bak på grunn av hammerfjæren som er litt kraftigere, avtrekket er også noe tyngre. Pistolen lager mye mer lyd, litt høyere enn et salongevær som skyter standard ammo vil jeg påstå (naboene trudde sikkert at det var det jeg skjøt med) :lol: .

Jeg skjøt på blink og flasker på ca 10m og traff noenlunde der jeg siktet.

Fikk ca 18 skudd ut av en 12g Co2 rense patron (som var bedre enn jeg håpet på).

Skal teste presisjonen senere.

 

IMG_20160923_162159_zpsexftf1dk.jpg

Setter slik det kom i posten

 

IMG_20160923_173142_zpskyjgphwx.jpg

Montering

 

IMG_20160923_181525_zpswezo0iqn.jpg

 

Prøveskyting 8)

 

Neste kjøp blir mest sannsynlig et nytt avtrekksystem, lengre bolt, polering av hammeren og senere kanskje et rødpunktsikte.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte meg en 2300S fra Game-on. Superrask levering, bestilling søndag kveld, hentet den på butikken i går. Har rigget meg en 6m bane i garasjen med kulefanger for 14x14cm blink. Det kommer treskjefte om litt fra utlandet. Jeg funderer litt på om det ikke må bli et bedre avtrekk på sikt (1701p)

 

29967852725_7d8f8e7a65_c.jpg

 

Noen som har tips ang futteral til denne? Var innom PVas, men det de hadde inne var for smått.

Link to comment
Share on other sites

Takk, takk :)

 

Da fikk jeg i det minste tak i en koffert. Game-on hadde en med grei passform. Gamle pistolhylster på ebay var faktisk ikke dumt :) Men, har strengt tatt ikke bruk for dette etter kofferten kom i hus.

 

Dagens prosjekt blir å rydde mer i garasjen, lage en skytebenk/standplass og bruke opp en co2-patron.

 

29735339490_e8bd3526b5_c.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hvor fikk du kjøpt dette,har du en link?

 

Dette kjøpte jeg fra gmaccustomparts.

 

Prøvde først direkte fra Crosman, men de sender kun internt i USA. Fikk beskjed om å kontakte forhandler/importør.

 

Sendte da en epost til game-on, men fikk tilbakemelding at dette var noe de ikke hadde. Tenkte at dette var noe rart da de har 1701P i nettbutikken.

 

det er ikke noget vi har. avretrikker kan forbeder ved at poler den og klippe lidt trikker fjøren mvh ...

 

La derfor inn bestilling hos GMAC ( http://www.gmaccustomparts.com/epages/B ... s/2220-103 ).

 

Ser på nettsiden til GMAC at de ikke kommer til å sende denne ut av landet, og det er helt sikkert fordi de hadde en del trøbbel med tollvesenet på britisk side.

 

I hope we do not have a problem with it as we have struggled with customs not allowing the 2220-103 trigger frame out of the county.

 

Det tok noe tid (1 uke) før status på pakke endret seg i postens sporingssystem, men det var fordi den ble åpnet for kontroll på norsk side.

 

Da jeg har kjøpt 2300S fra game-on, så var det litt betenkelig at de ikke satt på reservedeler til varene se selger, så jeg sendte de en ny epost for å høre hva de gjør med evt. reklamasjon/reparasjon.

 

Traff da på en med litt bedre kontroll:

 

Vi har dessverre ikke deler på lager til alle modeller vi selger. [...]

 

Hvis det viser seg at verkstedet trenger deler som vi ikke har på lager, så bestiller vi dette fra leverandør og de leverer til oss innen en rimelig tid. Så vi kan utføre service og garantireparasjoner til absolutt alt vi selger. Vi har et eget verksted med en egen tekniker som ikke gjør så mye annet enn å skru :)

 

1701P modellen er og noe vi kan skaffe deler, til. Vi har solgt en del av akkurat denne modellen opp igjennom, men har foreløpig bank i bordet) tilgode å fikse en av disse.

 

Når det gjelder din første mail du sendte til oss, så er det ingen problem å skaffe de delene til avtrekket. Vil dog ta ca 9 virkedager før vi har dem her. [...]

 

Gi oss beskjed om du vil at vi skal bestille inn de delene til deg, eller om du har noen andre spørsmål! :)

 

Delene du skal ha er:

 

2220-103 Drop Sear Trigger Frame (27)

1763A036 Striker (18)

CH2009A009 Hammer (21)

 

Screen%20Shot%202016-10-13%20at%2008.07.50.png

 

Instruksjon for justering av avtrekk finnes i brukermanualen til 1701P

 

http://www.crosman.com/1701p-silhouette-pcp-pistol-177

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...