Jump to content

Crosman 2240 tråden


Jaukim

Recommended Posts

Crosman 2240 er en artig og billig luftpistol. Det som gjør den så artig er at det finnest mye deler til den der ute. Noen kosmetiske deler og andre som gjør den kraftigere eller mer presis.

Denne Luftpisolen er skapt til å moddest :).

 

Her kan dere legge ut bilde av deres Crosman 2240, 2300 eller alt dere vil dele så lenge det er en fin crosman.

Dere kan også dele hvilken type kuler dere bruker som går godt eller dårlig, tester osv.

 

Jeg startet med å legge ut bilde av min Crosman 2240:

 

Slik ser den ut rett fra eska;

P1010233_zps1a1805da.jpg

 

Og etter ett besøk på ebay fann eg disse til litt over 200 lappen:

 

P1010234_zpsebb52314.jpg

 

Og slik ser den ut nå!

 

P1010236_zps1f33a7ff.jpg

 

Utrolig mye finere og bedre å holde enn de originale plast skjeftene, anbefalest!

 

Neste steg er en slik: http://www.ebay.com/itm/Crosman-Steel-Breech-177-22-Multi-Caliber-Kit-2240-2250-2260-1322-1377-2289-/331055116005?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4d146c2ee5 Som er på vei fra statene.

Etter det vil jeg skaffe en kraftigere hammerfjør og justeringsskrue, bedre sikter og kanskje et rødpunktsikte :)

 

Men legg ut bilder da, alltid kjekt med litt eyecandy :!:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har ikke testet om den går presist, mest pga de horrible siktene som jeg snart skifter ut. Skal legge ut en skikkelig test her når jeg har litt meir variert ammo å teste med 8)

Til nå har jeg bare skutt med gamo promagnum 15,43gr og Gamo Match med flat tupp. Har blitt mer morroskyting på brusbokser enn å teste presisjonen.

Link to comment
Share on other sites

Har også en slik i 5,5mm. Brukes mest til avliving av rotter på kort avstand. Bare så det er sagt; Avliving av rotter er ikke jakt. I følge Mattilsynet er det ingen egentlige krav til utstyr for bruk av avliving av gnagere, så sant produsenten går god for det bruket. Og på pakka til pistolen står det "For target and small pests" :winke1: . Er uansett perfekt til bruket. Med en flatnesa kule står kula under skinnet på motsatt side av rotta. Momentant effekt, og liten risiko for rikosjetter og slikt.

 

Er også fin til uformell nedkjempelse av blikkbokser og liknende. Bare vær forsiktig med å skyte på harde vegger og slikt. Kula har så lav hastighet at den hverken deformeres eller går noe særlig inn i materialet. Som regel kommer den rett tilbake i stor fart :shock:

Link to comment
Share on other sites

Har du moddet den da Mikkel eller er den klin original? bare til å legge ut bilder :P

 

Kom en kjekk pakke i posten fra statene i dag, en så kalt "steel breech" eller "stål seteleie" direkte oversatt fra google oversetter :lol: Hva er det norske ordet egentlig? kammer? føring, styring? låsekasse? :?:

 

P1010244_zpsc9f9f3be.jpg

Slik kom settet

 

P1010245_zps5f7558b7.jpg

Demontering

 

P1010248_zpsb9d62ac9.jpg

Og sluttresultatet!

 

foslashretter_zps0cf1d560.jpg

Før, Etter!

 

Det originale baksiktet passet ikke inn på det nye settet, så det blir nok det neste jeg skaffer.

 

Det følgte også med en .177 bolt, så nå trenger jeg bare et nytt løp får å skyte med 4.5 :D vi for se.

 

Pistolen veier nå litt over 1kg med co2 patron, og det er vel og bra fordi jeg synest pistolen var litt for lett sånn som den var :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Lenge siden jeg har fiklet med 2240 men her er noen triks.

Litt mer spenn på fjær.

Slakkere ventilfjær.

Øke størrelse på transferport.

Øke volum i ventil og bedre flow der, husk babysteps, for mye blir ikke bra.

Lengre bolt.

Lengre løp.

Alt dette gir utslag på fart og seff co2 forbruk, en kombinasjon av alle moment i små mengder gir best resultat.

 

Selvsagt trenger du chrono hvis du går all in, hvis ikke, bare shims opp fjæra litt og skaff lengre løp.

Link to comment
Share on other sites

Da var et stk baksikte og ett optisk frontsikte bestilt.

Baksiktet var grisedyrt, men håper det er verdt det, de originale baksiktet var for smalt, men denne ser grei ut.

 

Hva slags baksikte bestilte du,jeg tror jeg kommer til å kjøpe det av Williams-

 

http://www.pyramydair.com/s/a/Crosman_W ... Mount/2008" target="_blank

 

Dog ikke i fra pyramid da frakten er dyr.

Hvor kjøpte du fra?

Link to comment
Share on other sites

Bestillte LPA baksiktet, jeg bestiller fra ebay :) Du kan sjekke der eller på amazon. Betaler 30kr i frakt.

Men ser at de har tilbud nå på Williams siktet, de skriver at du sparer 25.11 dollar altså 154kr.

Og frakten er på 7.19 dollar (44.19kr) vil si at det går opp med at du sparer 154kr på tilbudet :)

 

http://www.amazon.com/Crosman-Williams-Notched-Blade-Sight/dp/B001BR6PFA/ref=sr_1_92?ie=UTF8&qid=1402175409&sr=8-92&keywords=crosman+2240

Link to comment
Share on other sites

Du kan evnt gjøre noen forsøk med spritbeis, Maxbo har vel små flasker.

Den blir tørr og fin og man kan ha på i flere omganger til ønsket farge er nådd.

De kommer i mange nyanser og man må teste på noe treverk med tilsvarende hardhet.

Bøk er jo hardere enn furu liksom...

Link to comment
Share on other sites

Bestillte LPA baksiktet, jeg bestiller fra ebay :) Du kan sjekke der eller på amazon. Betaler 30kr i frakt.

Men ser at de har tilbud nå på Williams siktet, de skriver at du sparer 25.11 dollar altså 154kr.

Og frakten er på 7.19 dollar (44.19kr) vil si at det går opp med at du sparer 154kr på tilbudet :)

 

http://www.amazon.com/Crosman-Williams-Notched-Blade-Sight/dp/B001BR6PFA/ref=sr_1_92?ie=UTF8&qid=1402175409&sr=8-92&keywords=crosman+2240

 

Det er frakten i statene,frakten på dette siktet er på 50 dollar+ til Norge mener jeg og huske over 800 + toll totalt.

Pyramid air er svindyre på frakt,airgundepot er mer normale.

Link to comment
Share on other sites

Grepene er i ask, har liggende noe lakkbeis i 713 mahogni i 300ml flaske. Denne gir en litt rødbrun farge. mulig jeg prøver med denne.

 

Kruttlappen; da skjønner jeg, der jeg har bestillt fra, har jeg sluppet moms og tollekspedisonsgebyr. Løpsblokket kom rett i postkassa.

Link to comment
Share on other sites

ser at det er fin tekstur på de.

Er de helt glatte?

Jeg har pleid å pusse treverket med våtslipepapir 1200 før beising, så etterpå med samme papir.

Bruker gjerne parafin. Etterpå har jeg vokset med Liberon, fås i flere farger, og polert varmt med henda og linklede.. (kjøkkenhåndkle)

 

Det er mange muligheter.

Link to comment
Share on other sites

Ser glattere ut på bilde en i virkligheten, er mer matt egentlig, de har vertfall hatt ett tynt lag med olje og voks på.

 

Takk for tipsene Gullvingen, skal prøve ut litt tenker jeg.

 

Nå i ettertid har disse dukket opp for samme pris, hadde valg disse vist de var for salg når jeg bestilte. Eller kanskje target grips for en litt dyrere peng. Vakrere enn de orignale grepene blir det uansett 8)

 

Er vist ikke ask men bøk grepene mine er i.

Link to comment
Share on other sites

Denne selgeren bruker jeg,greie priser og normal frakt.

http://www.ebay.com/sch/alliancehobby/m ... 7675.l2562" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Ellers så er Gdcustom og brukt av meg,mye bling :mrgreen:

Ja det er allianchehobby jeg og kjøper fra :)

Gdcustom er det en selger på ebay eller en nettside? finner ikke noe på google.

 

Gullvingen; ja de spettene ser man veldig tydelig på grepsplatene.

 

Eller så skal alle få lov til å legge ut bildene av 2240'en sin :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Se der ja, det var noen fine sider :) ikke glem å legg ut bilder når den blir sånn da kruttlappen :) er din fortsatt original nå, eller har du gjort noe med den?

 

Gullvingen; ja jeg synest du skal fifle med den :P er det ikke det en 2240 er til da? hehe

Du kan legge ut et bilde av .45'en din vist du vil, kanskje side by side med 2240en for sammenligning :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Gullvingen; ja jeg synest du skal fifle med den :P er det ikke det en 2240 er til da? hehe

Du kan legge ut et bilde av .45'en din vist du vil, kanskje side by side med 2240en for sammenligning :winke1:

 

Får se hva jeg gjør med den, fin til trening slik den er egentlig... 8)

Nei dette er en luft-tråd, kruttsmellene er fysjom her inne vettu :lol:

Link to comment
Share on other sites

Da var baksiktet og framsiktet komt fram, 1 veke etter bestilling, ikke verst :)

 

P1010269_zpsa1fffcea.jpg

 

P1010268_zps9b30767f.jpg

 

Mye bedre enn originalsiktene, er også lettere å fokusere på siktet og ikke på blinken med det fiberoptiske framsiktet. Siktene følest nå som siktet på en skikkelig pistol fordi baksiktet og framsiktet er breiere. Blir bra til trening nå :)

 

Nå vil jeg teste den ut skikkelig med forskjellige typer ammo før jeg gir den mer kraft, så kommer ikke til å bestille noe som gir den høgere utgangshastighet før jeg har gjort dette.

 

Jeg har handlet inn våtslipepapir i 1200, og planen er å beise grepsplatene. Jeg kommer til å bruke lakkbeisen som jeg har liggendes, kan muligens bli litt mørkt men pytt pytt.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Høres bra ut, gleder meg til å lese fortsettelsen om denne pistolen.

Godt bilde som forklarer akkurat det som er viktig med fokus på siktet og ikke skiva!

Når er det litt sånn for meg at jeg ser både siktene skarpe og skiva..så jeg har en liten fordel der, hehe

Link to comment
Share on other sites

hehe, var ikke lett å få det bildet der, men får at det skal være helt riktig skulle framsiktet også vert fokusert, men kameraet har sine begrensninger. :lol:

 

btw; bruker dere pellgun oil? som man har en klatt av på tuppen av co2 patronen før man setter den inni? Har sett en del på youtube som gjør dette.

 

Og hva med en co2 rensepatron? :?

Link to comment
Share on other sites

Det var en nice 2240 8)

Litt overdrevet solid montasje for kikkert? Ikke mest rekyl i disse...but what the hell, det skal jo sitte fast... !! Liker de festene selv der det ikke er praktisk med skinne.

Med to skruer pr ring sitter det godt.

 

Fin pistol.

Var sikkert ikke gratis heller tilslutt :lol::lol:

 

Modifisert innmaten i den, avtrekket?

Link to comment
Share on other sites

det er standard billige ringmontasjer på pistol kikkerten til dovetails på stålkammeret så ikke spes overdrevet egentlig

 

mekanismen i de her er ofte veldig grove ut fra fabrikken som resulterer i en helt forferdelig avtrekker som standard så litt tlc og sandpapir må til for å få alt bra

alternativt kan man bruke grepramme, avtrekker og hammer fra en 1701p. da får du fullt justerbar avtrekker i en mye høyere kvalitet

 

 

og nei den ble ikke billig :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...