Jump to content

Gastgiveren/Gullhaug i Sarpsborg


jonnyols

Recommended Posts

Hei,

 

Var akkurat heldig og fikk kloa i et sesongort og et tilleggsort for rådyrjakt i Gastgiveren i Sarpsborg. Er det noen som kjenner området? Dette er mitt første rådyrkort, nybegynner med hund.

 

Mvh

Jonny

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Fikk også kjøpt et sessongkort, men i det andre terrenget Gullhaug. Fersk rådyrjeger selv, uten hund. Vurderte å kjøpe tileggskort, men var usikker på om det var personlig. RIngte inatur og de sa det skulle gå bra å endre navnet på det før jakten. Tok heldigvis en ekstra sjekk med Statsskog rett før jeg skulle betale. De sa blankt nei. Så håper du har registrert tileggskortet på den du skal jakte med.

Link to comment
Share on other sites

Fikk meg et sesongkort på Gullhaug-terrenget selv. I fjor tok jeg ut mye fri fra jobb for å drive sjøfugl-jakt. Det var kjedelig å sitte å tvinne tommeltotter når vind og vær var imot meg. I år har jeg hvertfall mulighet til å jakte rådyr på slike dager :)

 

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Hei dere som har postet i tråden.

Jeg er i et elgjaktlag som jakter i Gullhaugerrenget i første del av elgjakta. Terrenget er stort nok til at alle kan jakte, men det krever koordinering. Jakta er av Statskog delt i to perioder med to forskjellige elgjaktlag. Jeg vet ikke hvem som kommer etter oss i år.

 

I fjor opplevde vi i andre helgen av elgjakta at det smalt to skudd i postrekka og vi hørte innslag av prosjektilet. Vi avbrøt drevet og like etter støtte vi på et rådyrjaktlag som var i ferd med å postere. Opplevelsen var slett ikke hyggelig og konsekvensene kunne blitt store. To uavhengige postrekker og to hundeførere i samme teig er et dårlig utgangspunkt for alle.

 

Det er rådyr, elg og fugl i Gullhaug terrenget, både i fjor og forfjor støkket vi mange og terrenget er stort nok til både elg- , rådyr - og småviltjakt. Men av sikkerhetsgrunner ville vi sette stor pris på en telefon og et koordineringsmøte før vi setter igang. Telefonnummer mm kan fås på PM ettehvert. Camp har vi etablert i Skaugeveien, i sør-enden av terrenget, hvor vi bor fra 4.10 til vi er ferdig skutt.

 

Takk :D

 

Hilsen

Paal

Link to comment
Share on other sites

Ingen mål om å kuppe denne tråden, men siden Gullhaug plutselig ble tema kunne det kanskje vært mulig å endre tittel til å Gastgiveren/Gullhaug? Alternativt skille den ut i egen tråd?

 

Vedr. Gullhaug har jeg fått meldinger fra 2 personer med kort. Siden jeg er ny på dette vet jeg ikke vanlig praksis, men jeg tenkte på muligheten for å høre med Statskog om hvem som skal jakte og nr. Er jo bare 10 personer+ekstrakort i hver teig. Så sikkerhetsmessig hadde det vært fint å ha kontakt med hverandre? Spesielt opp mot elgjakten!

Link to comment
Share on other sites

Sendte forespørsel om å få vite hvwm som har kjøpt kort under den ordinære jakten. Forstår at kanskje ikke alle vil eksponeres med at de har kort, ergo besitter våpen. Men spørsmålet ble godt mottatt med følgende svar fra Statskog:

 

Hei

 

Jeg forstår ditt ønske. Pr. i dag kan vi ikke sende ut liste over våre kunder på dette terrenget, men vi tar det absolutt med oss videre.

 

Dette var et bra innspill som vi skal diskutere i nærmeste fremtid.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 5 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hei.

Jeg var heldig og fikk skaffet meg et sessongkort på gastgiveren i sarpsborg for noen dager siden, jeg var oppe å så meg litt rundt med bilen i ettermiddag.

Noen som har erfaring i dette terrenget, eller andre som har fått seg kort, som er interessert i å teame opp?

 

Meg:

Gutt 24

Jaktet i 5 år, mest småvilt, med innslag av rådyr/hjort.

(vært med på elg/rådyrjakt som barn i mange år)

 

Hvis "Sauersekogenhalv" og laget jakter elg der oppe i år også, er jeg selvsagt interessert i god dialog :)

 

Hilsen Jonas

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hei,

Jeg er en førstegangsjeger som skal prøve seg på rådyrjakt i dette terrenget (Gastgiveren) nå i høst.

 

Noen som har noen tips evt noen erfaringer i området som man kunne tenke seg å dele?

Noen som har noe info på skutte dyr tidligere/denne sesongen?

Noen som har kontaktinfo på ettersøkshund i området?

 

Setter pris på alt av tips det er mulig å få:)

 

Mvh

CS

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 9 months later...
  • 9 months later...

Hei,

 

Har fått kjøpt meg bukkekort på Gastgiveren i år (2017) :) Hvis noen har tips/trix om området setter jeg veldig pris på det. Er litt spent og skeptisk når jeg leser andres tilbakemeldinger her, men håper på fine turer uansett :)

 

Mvh,

Stian

Edited by stieike
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Jumper denna! Fikk et kort i år på Gastgiveren.  Litt usikker på om det er verdt å svi av en høvding på et kort hvis det er lite dyr der. 

Er nybegynner i jaktsammenheng. Noen som har sett/skutt rådyr i gastgiveren de siste åra? Tar gjerne imot tips på hvor de trives i dette terrenget. O.o Jakter uten hund.

Takk på forhånd

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Noen av de som har hatt kort på Gastgiveren som har skutt bukk de siste årene..?
Har kort på bukkejakt i år, og vært en liten tur der, men tar veldig gjerne imot tips :-)

Støkket forøvrig opp en røy og en relativt stor tiur i skogen rett ovenfor Harehjellhytta :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...