Jump to content

Boskon Guard 850 - Får ikke MMS til å fungere


Gullars

Recommended Posts

Boskon Guard 850 med antenne, mulighet for mms og epost. Jeg får dessverre ikke MMS eller epost til å fungere. MMS er egentlig det jeg prioriterer.

 

Bruker Tele2, det er et eget nummer.

 

Kopiert programvare fra CD til PC.

 

Bruker innstillingene fra Tele2 sin side om manuelt oppsett av MMS. Har også forsøkt på Boskon`s automatiske. Jeg har deaktivert Pin kode til simkortet.

 

Genererer filen. Kopierer inn på minnekort. Starter opp kamera i test mode slikt at kameraet tar innstillingene.

 

Forsøker. Kamera tar bilde. Intet bilde kommer.

 

Jeg har forsøkt flere forskjellige nummere i tilfelle det var telefonen.

 

Jeg har forsøkt nummeret som det er, jeg har prøvd +47 og 0047.

 

Sitter i et rom som har 4G dekning.

 

Hva gjør jeg galt?

 

TELE2 **

Country: Norway

Operator: Tele2

URL: http://mmsc.tele2.no

Gateway: 193.12.40.14

Port: 8080

APN: mms.tele2.no

Account:

Password

GPRS: smtp.tele2.no

APN: tele2

Link to comment
Share on other sites

Har du husket å slå på MMS funksjon i Mode menyen? Hvis så forsøk å endre fra QVGA til VGA.

Legger du oppsett filen på roten til minnekortet, setter kamera i test modus for deretter å slå det helt av, før du igjen starter kamera.

Videre kan du sjekke antall MMS som kameraet er satt til, hvis det er begrensninger på f.eks 5 så kan dette være grunnen til at kameraet ikke sender MMS. ( i testfasen kan du sette denne parameteren til 0 - dvs uten begrensninger. )

 

Har du fremdeles problemer, send meg en PM

Link to comment
Share on other sites

Prøv å sette kamera utendørs, såpass langt unna at kamera ikke finner det teit å sende til en telefon som er like ved :lol:

Disse kameraene krever også god dekning. De er svært kresne innendørs, få det ut i frisk luft.

Sjekk hvilken dekning du har på mobilen der kamera skal stå.

Husk at det kan gå 5min fra bildet blir tatt, til du får det på mobilen.

 

 

Har også vært borti at man må gå inn på menyen på kamera og endre fra SMS til VGA.

 

hvis dette ikke fungerer:

Kontakt din forhandler for oppdatering

 

Og for all del, sjekk at du ikke har et tvillingkort :shock: , eller et simkort som har pin-beskyttelse, eller ikke er aktivert for MMS

 

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Dette høres ikke ut som 2014-brukervennlighet. En av grunnene til at jeg holder på sd-kort kameraene. Får i tillegg mer trim og lengre spenningskurve.

 

Jeg er enig med deg. Har sorten uten MMS også. Dette kameraet skal stå på en plass der jeg ikke har mulighet til å sjekke så ofte.

 

 

Hjortefot.com:

 

Tro meg, som IT nissen som jeg er så har jeg forsøkt alle mulige kombinasjoner. Jeg har et Scoutguard 550 med mms, det gikk opp ganske lett. Enkel og grei text fil som man kunne redigere.

 

Med Boskon får du med en software for å generere en text fil ( som ikke kan redigeres ). Ser ut som fabrikanten har rappet softwaren til Acorn.

Link to comment
Share on other sites

Ja det stemmer.

 

En fil med navn: Message " som sier " Et bilde eller en video har blitt tatt av ditt kamera. "

 

Den andre filen heter "DEBUGMSG"

 

Den sier følgende:

 

 

 

-----------start------------

 

Version: FRICAM-0612-TSM-V49B

 

AT

OK

+CFUN: 1

+CPIN: READY

AT+IPR=115200&W

OK

AT+CREG?

+CREG: 0,2

OK

AT+CREG?

+CREG: 0,2

OK

AT+CREG?

+CREG: 0,5

OK

AT+CGREG?

+CGREG: 0,2

OK

AT+CGREG?

+CGREG: 0,2

OK

AT+CGREG?

+CGREG: 0,2

OK

AT+CGREG?

+CGREG: 0,5

OK

AT+QFDEL="MESSAGE.TXT"

OK

AT+QIFGCNT=0

OK

AT+QICSGP=1,"internet.tele2.no "

OK

AT+QMMPROXY=1,"193.12.40.14",8080

OK

AT+QMMURL="http://mmsc.tele2.no"

OK

AT+QFUPL="MESSAGE.TXT",56

CONNECT

+QFUPL: 56,196d

OK

CallAT+QMMSW=0

OK

 

 

-----------start------------

 

Version: FRICAM-0612-TSM-V49B

 

AT

OK

+CFUN: 1

AT+IPR=115200&W

+CPIN: READY

OK

AT+CREG?

+CREG: 0,2

OK

AT+CREG?

+CREG: 0,5

OK

AT+CGREG?

+CGREG: 0,2

OK

AT+CGREG?

+CGREG: 0,2

OK

AT+CGREG?

+CGREG: 0,2

OK

AT+CGREG?

+CGREG: 0,2

OK

AT+CGREG?

+CGREG: 0,5

OK

AT+QFDEL="GSMSEND.JPG"

+CME ERROR: 3919

AT+QIFGCNT=0

OK

AT+QICSGP=1,"internet.tele2.no "

OK

AT+QMMPROXY=1,"193.12.40.14",8080

OK

AT+QMMURL="http://mmsc.tele2.no"

OK

AT+QFUPL="GSMSEND.JPG",16823

CONNECT

+QFUPL: 16823,8bba

OK

CAT+QMMSW=0

OK

NORMAL POWER DOWN

Link to comment
Share on other sites

Har selv 3 viltkamera av forskjellige fabrikat. Er ingen ekspert

av den grunn, men her er mine erfaringer.

 

UOVISION um 565 - enkel og grei å programere, gjort på 10 minutter

av en ikke datakyndig person.

 

BOLY GUARD sg 550 M - noe mer kronglete, men med hjelp av mer

datakyndig kone, gjort på en halv time.

 

BOSKON GUARD bg 520 sm (850nm) - kul umulig. Tar bilder men sender ikke.

Etter en uke med frustrasjoner ligger det nå

i kommodeskuffen. De andre 2 fungerer fint.

 

Så hvis det er noen der ute som av en aller annen mystisk grunn ønsker seg et nytt,

dvs. ubrukt Boskon Guard kamera, selger jeg et for halv pris.

Link to comment
Share on other sites

Ja det stemmer.

 

En fil med navn: Message " som sier " Et bilde eller en video har blitt tatt av ditt kamera. "

 

Den andre filen heter "DEBUGMSG"

 

 

Da har kamera tatt bilde og forsøkt å sende det. Derfra har noe gått galt.

 

Feilen ligger mest sannsynlig på simkort eller at kamera ikke står på VGA /QVGA , bruk fjernkontrollen og sjekk dette på kamera.

Regner med at du har full dekning med mobiltelefonen på det aktuelle stedet og at du ikke står rett foran kamera og venter på MMS.

 

En annen brukerfeil er at man ikke lar kamera stå lenge nok på test før det settes på on.

Sett opp kamera, vent 15 sekunder, spaser vekk foran kamera, går rett ifra kamera og gå 3-400m unna kamera. Innnen 5 minutter skal bildet være kommet.

 

Kontakt forhandleren dersom det ikke løser seg, de har også tilgang på en oppdateringsfil fra importøren , denne oppdateringen skal bedre MMS-delen av kamera.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk satt i et Telenor kort og programerte den med Telenor instillnger. Da kom bildet i løpet av 10 sekund.

 

Så da er Tele2 "synderen". Om det er tele2 eller simkort typen skal jeg ikke si, men kameraet i seg selv er i hvert fall ok.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Låner tråden litt

 

Boskon Guard bg520sm 940ir i handlekassen:)

 

Setter det opp med Telenor oppsett (deaktivert pin, aktivert MMS - prøve sendt MMS med telefon fra samme SIM som gikk fint)

 

Men kamera sender ikkje MMS...?!

 

Prøver både auto og manuelt oppsett.. ingenting.

 

i displayet er det gode forhold med fult hus av signalstreker, og Telenor lyser i mot meg. Tydelig kontakt og gode signal

 

Virker som det og er eit GPRS oppsett .. er det nødvendig å sette opp for å få MMS?

 

iflg bruksanvisning skal det gå ann å sende "prøve" sms .. ikkje på dette kamera.. eg finner iverfall ikkje ut kordann..

 

Når eg setter kamera på "test" er det noen gule firkanter(ser ut som ein bildeserie) i diplayet med eit to tall ved siden av.. kan ikkje finne det forklart i bruksanvisningen.. nokon som veit ka dette er?

 

På sd kortet ligger bildet seg som "bilde til GSM" men kommer ikkje på telefonen..

 

Bør eg få programvareoppdatering? og korhenne får eg tak i det?

 

Eller kanskje eg skal rygge over det med bilen.. begynner sakte men sikkert å bli rimelig forbanna..

 

Hadde planar om å sette det ut ved ei søle grop i morgon, som viste spor av å vere flittig brukt av fleire hjort sist eg var der..

 

please help me!!

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Litt erfaringer med dette kameraet: Jeg slet veldig i starten, bar kameraet langt f... til fjells, fikk bare tomme bilder i retur. Tok det ned for testing og ved litt test med forskjellig oppholdstid fremfor kameraet visste det seg at det brukte mellom 20-30 sekunder på å ta bilde. Dette resulterte i bare tomme bilder da viltet/triggeren hadde forflyttet seg ut av bildet.

 

Årsak: Kameraet sto på høyeste oppløsning og kvalitet. Skrudde alt på laveste og bildene kommer nå med engang. Bildene er helt ok også på laveste innstilling.

 

Test dette med ditt kamera..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hei!

 

Jeg har også det samme kameraet. Det fungerte veldig fint i ca 3 uker, sendte daglige "rapporter" på MMS og greier. Plutselig sluttet det å komme bilder. har vært oppe og byttet batteri og sjekket/byttet minnekortet, samt satt inn nye batterier. Det tar bilder og det lå flere interessante vbilder på kamereaet, men det sender altså ikke. Topp forhold og Telenor kontantkort. Det kan ikke være feil med oppsett, da det fungerte tidligere. Må kanskje bare returnere kameraet..

 

Noen som har vært borti denne feilen. Jeg har feilloggen om noen kan lese noe utav denne :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 month later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...