Jump to content

Glock-praten


SKO1338

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

To spørsmål til menigheten.

 

1. Jeg ønsker å ha et lite sett med reservedeler så det er mulig å foreta reparasjoner feks underveis i et stevne. Det er endel deler Brownells ikke fører. Hvor handler folket reservedeler til Glock?

2. Har noen erfaringer med VooVoo Innovations løp i Gen4 våpen? Jeg ønsker å dempe alt som kan dempes og dette ser ut som et godt sted å starte.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
13 timer siden, glockslinger skrev:

Noen her som har polert avtrekksdeler i Glock før? HVilken polervoks og hvilken polerbørste brukte dere til dremelen?

Hei, jeg har polert et par. Jeg brukte "Polish Premium" fra Biltema til 99,-, noen qtips og et par pusselapper. http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Vask-og-Rengjoring/Voks-og-lakkpleie/Lakkrens-Premium-2000037697/ Det er ganske lite som skal til før det er speilblankt.

Jeg fulgte denne videoen. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

På 20.12.2016 den 12.21, SKO1338 skrev:

Disse har jeg kjøpt flere av. Går med et par i året. De slites litt ned, men nå tørrtrener jeg også en del.

http://www.ebay.com/itm/NEW-GLOCK-Grip- ... Sw5cNYLuCT

 

Ellers bruker jeg denne til å bygge ytterligere samt andre steder på våpenet enn selve skjeftet. (skyter standard)

http://www.clasohlson.com/no/Anti-gli-teip/Pr341128000

 

Vet også om folk som lager seg en mal og skjærer ut fra store antiskli ark som brukes til skatebord

Ser de har Diamondgrip med gummioverflate også. Prøvd dette?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 5 weeks later...
Sitat

PROGRAM

Forberedelsestid: 5 minutter

Prøveserie: 5 skudd på 10 sek.

 

Konkurranseserier:  4 serier à 5 skudd på 10 sek. 4 serier à 5 skudd på 8 sek. 4 serier à 5 skudd på 6 sek.

 

SKYTESTILLING: Militær, Revolver, Revolver kal. .22LR ungdom, Spesialpistol, Spesialpistol kal. .22LR-Ungdom, Spesialrevolver og Spesialrevolver kal. .22LR-Ungdom skytes i ”Stående tohånds”.

 

SKIVEMATERIELL: Programmet skytes i sin helhet på den internasjonale silhuettskiven. (Alle 5 skudd i samme skive, likt standardpistol).

 

Hentet herfra: NSF pistolreglement (.pdf)

Link to comment
Share on other sites

Ja, hurtig militær med Glocken var jo en aldri så liten realitetsorientering! Jeg endte opp på 489, og den eneste trøsten var at det ikke ble noen bom. Bestemann skjøt 580 med Pardini GT9, bedre enn han noen gang har skutt i hurtig fin eller grov. Kanskje jeg skal spørre om å få låne hans pistol neste gang?

 

Jaja, får satse på revansj på felten neste helg. Vi satser heldigvis på korte skytetider i stedet for frimerker.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

nå blir det glock. og det store spørsmålet var, er det HEEELT mongo å anskaffe en glock 19 under mil.felt program?

 

så langt glock gjelder, har jeg kun skutt P80 og 34 før. men fikk nylig fingret hele forbaska utvalget, takk til rogne våpen. og mens 19 har perfekt passform i dverghenderne mine, må jo den lengre sleida og sikteradiusen på 17 spille noe rolle.

 

så var det gen 4 vs gen 5 da. sitter på gjerdet. idag kan jeg si at jeg tar en Gen4. imorra har jeg sikkert hoppa over til Gen5 igjen. foretrekker forøvrig å ha så minimal våpengarderobe som mulig. så om min milfelt pistol hadde vært anvendelig til spesialpistol hadde det vært et stort pluss.

Link to comment
Share on other sites

23 timer siden, nhd skrev:

Hvis du bryr deg om resultat og plassering, er det helt m.  Når Domino skyter 489, sier det alt. 

kjenner desverre ikke domino, men er fast bestemt på å hevde meg med noe tupperware. skal da sies at jeg går inn for å fortsette å trene mye.

 

gjorde det ikke så alt for rævva med G34 sist, klasse D men uansett. gir ikke opp før man har prøvd :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg handlet med de et par ganger for mange år siden, da sendte de til Norge uten problemer - også varer med verdi utover den berømte $100. Men dette er som sagt 4 år siden, så ting kan ha endret seg.

 

Veldig fornøyd med Pyramid trigger'n jeg bestilte der. 

 

Jeg kjøpte også en tungsten guiderod til en gen4, og den gikk faktisk i stykker her forrige måned etter noe sånt som 5-6000 skudd. Jeg forsøkte å legge inn en review på den hvor jeg gav 3/5 stjerner og skrev at jeg hadde forvente noe lenger levetid siden original RSA har nærmere 10k gjennom seg uten problemer, men den gikk tydeligvis ikke gjennom sensuren og dukket aldri opp.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hvis det du skal handle koster mindre enn $100 er det diverse selskaper som kan hjelpe deg.

Jeg har eksempelvis brukt borderview.com - men du må belage deg på å betale dyrt, så det egner seg best til
nisjeprodukter man ikke får tak i på annet vis.

 

Ellers er det flere norske våpenforhandlere som har avtale med amerikanske selskaper med eksporttillatelse som nok også kan hjelpe deg, men det er heller ikke gratis.

 

 

Link to comment
Share on other sites

ser ut som brownells kun fører P-mags, som vistnok var halvveis jalla. hvor får dere tak i deres magasin? bonuspoeng for svar som ikke involverer å bøte med 600 gryn hos den nærmeste våpensjappa.

 

Har flere bekjente ''over there'' som kan ordne G17/19 magasin til 20-22 dollar lokalt, og så var det legaliteten rundt å sende disse i store kvanta, da.

 

edit: har forøvrig ei handleliste klar på http://glockparts.com

 

Har ikke handla noe derfra sjæl, men virker som dem er behjelplige med sending over dammen. magasin er i en konstant status av backorder da, men funker sikkert fjell om man blir desperat.

Edited by bjoerkeng
Link to comment
Share on other sites

Safety & Security Services i Oslo.

www.sss.no

 

Ikke 600 men 480 siste jeg kjøpte. 

 

For en stund siden handlet jeg hos en Tysk leverandør. Men de sender ikke ut av EU, men til min kompis i Sverige kunne de sende.... var rundt 200kr pr mag.

Men husk en ting... støtter man ikke den lokale selger.. så kan han bli borte på sikt... hva gjør du da når du trenger ting fort eller utlandet slutter å sende til oss?

Edited by SKO1338
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

37 minutter siden, SKO1338 skrev:

hva gjør du da når du trenger ting fort eller utlandet slutter å sende til oss?

spikke det sjæl 9_9

 

en tusenlapp for to remser stål pakka i plast er enda ganske brutalt spør du meg. prøver å forholde meg til norske importører så mye jeg klarer, men når både utvalget (hallo brownells.no) og prisene er bananas spør jeg heller om tjenester fra bekjente i statene.

 

gunbroker har også forsåvidt åpnet for internasjonale kunder, såframt selgeren er villig til å sende ;)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ikke vet jeg hvem du har snakket med, men min erfaring med PMAGs er at de er driftssikre og gode magasiner, som har tålt all juling jeg har sendt deres vei gjennom to sesonger med IPSC-skyting (les: *mye* magdropp) uten problemer. Den eneste fordelen jeg ser med OEM-magasinene kontra PMAG er at de har en liner som er i et eller annet magnetisk metall, hvilket gjør at de passer i en magnetisk magpouch.

Link to comment
Share on other sites

Stusset også på dette om PMAG. Har ca 50/50 av originale OEM Glock magaziner og Magpul PMags. Disse brukes stort sett på dynamisk skyting og droppes i bakken mange ganger hver økt. Har enda til gode å hverken ødelegge OEM eller PMags.

Brukes også mye PMag til HK416, AR15 og ei rifle med AICS brønn. Har heller aldri hatt problemer med de der.

Tror du veldig trygt kan kjøpe deg ei pakke PMags. Brownells tar nå 586 for 3-pakning. Av og til har de tilbud og kjører denne 3-pakningen under 500kr. Løp og kjøp. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, razumny skrev:

Jeg er ikke uenig med deg der, jeg har bare til gode å se det...

er jo da egentlig ikke så farlig for oss, som det er for amerikanerne. 1 klikk er nok til å gi dem traumer.

 

EDIT: har nå studert litt, og høres nesten ut som 100% av problemene med glock Pmags stammer fra den første batchen deres, der geometrien var en smule av. førte spesielt til problemer for G19 folk som skøyt G17 Pmags. dette ble fiksa for lenge siden.

 

 

Edited by bjoerkeng
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hei folkens! Har en G19 innkjøpt til spesialklassen... Fikk snekra meg ei kasse her, og ser jo at med org mag går den ikke nedi... 

 

http://hiho.club/image/BQNlsOiBctO

 

Fant en kar som har moddet magasin ved å fjerne bunn, og sette inn to bolter på tvers, så magasinet havner inni magwell... Er dette eneste løsningen? 

 

Kult med bilder eller linker... 

 

IMG_20180114_104754.jpg

Edited by Spinnvillt
Trykkleif
Link to comment
Share on other sites

Det holdt faktisk å bare ta av baseplate... Trangt... Men det holdt... Fikserte magfjær og bunnplate med "aircraft stainless steel lockwire" dermed kan jeg også tilbakestille magasinet til originalt igjen... Sett bort fra de 6stk 1,5mm hullene jeg Borret da..  B| 3stk på hver side for å tre wire igjennom.... 

15159367866262065191174.jpg

1515936806970283651749.jpg

1515936860011809974464.jpg

15159368832531890040277.jpg

1515936967836958719109.jpg

Link to comment
Share on other sites

glocken skyter konsistent 20cm til venstre, og noe høyt (med 123g fiocchi) 25m, holder nå siktene rundt klokka halv 5, og først da samler jeg på midten av skiva. ikke spesielt rart siden baksiktet er stilt helt ut til høyre

 

spørsmålet var vell egentlig, hvordan i H kan jeg justere baksiktet uten typ spesialisert verktøy?

 

finns ikke noe godt punkt på sidene av baksiktet for å få gode slag med puncher. har ''dælja'' til, med lite nytte. siktene er i stål og, fra fabrikk.

 

forslag? 

 

Edited by bjoerkeng
Link to comment
Share on other sites

20 timer siden, nhd skrev:

Ikke akkurat det du spør om, men når baksikte står til høyre, burde skuddene gått til høyre.

fikk banka inn siktet på midten nå, så de står helt i senter. ville ikke man vendt pistolen til venstre, og samla til venstre om siktet står sånn?

 

siktet er nå på midten nå ihvertfall. skjøt en del andre pistoler som kontroll igår, og det var kun min glock som var av.

d0567652c12ddcc9a942d9670dcc902e.jpg

IMG_5277.JPG

Link to comment
Share on other sites

30 minutter siden, bjoerkeng skrev:

 

d0567652c12ddcc9a942d9670dcc902e.jpg

 

Hvis baksikte er lignende illustrasjonen helt til høyre (se bilde) når du holder pistolen rett, så må du vri "pipa" (forsikte) mot høyre for at siktene skal bli sentrert. Da flytter du treffpunktet mot høyre.

Akkurat det bildet blir litt feil fordi det er det bilde av hva som skjer når du sikter feil, men prinsippet blir det samme. 

Flyttes baksikte flyttes treffpunkt samme retning opp/ned og høyre/venstre (baksikte til høyre =treffpunkt til høyre. Høyere baksikte = høyere treffpunkt osv).

Flyttes forsikte flyttes treffpunkt motsatt retning opp/ned og høyre/venstre (forsikte til høyre, treffpunkt til venstre. Høyere forsikte = lavere treffpunkt osv).

 

Har noen andre prøvd å skyte med pistolen?

Edited by Wubbern
Min tekst kom i sitatet for bilde
Link to comment
Share on other sites

8 minutter siden, Wubbern skrev:

 

skjønner, selv om jeg må innrømme at jeg føler meg litt dum.

 

kan ikke skjønne hva problemet kan være da. pistolen kunne ikke skutt og samla lengre til venstre om jeg hadde prøvd, samtidig som baksiktet ville ramla av om det ble justert i riktig retning.

 

prøvde som sagt en hel haug andre pistoler som skjøt helt rett igår, så ville ikke trodd at det var meg eller.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...