Jump to content

Trenger tips om ulike utgaver av Remington Rolling Block


Tomas

Recommended Posts

Har fått tak i meg en låskasse, med Remington inskripsjon på tangen. Har selv hatt en i 10.15 Jahrmann i sin tid, men nå vurderer jeg å bygge et langholds våpen. Har funnet div. utgaver i statene, men jeg kunne tenkt meg en helstokkvariant hvor gjerne diopteret satt på løpet, ikke på tangen. Fins det utgaver som har vært laget i denne versjonen, eller må jeg over på andre løsninger for å ha noe som jeg kan skyte stevner med?

 

Takknemlig for tips!

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

hei vet at Husqvarna laget RB både hagle og rifle med helstokk,men er ikke så sikker på om de laget med diopter montert på tangen,og H Larsen i Oslo(Kristiania laget og noen med diopter montert på tangen men montert på løpet er vel ikke noe jeg har sett (men disse er heller ikke hverdagskost,mener og huske noe om mod 22)tror dette ble bygget på gamle kongsberg Rber.

hvis du googler Husqvarna rolling block kommer det masse bilder av de med hel stokk,var tydligvis veldig populær i Sverige. :winke1:

Vet at L.H Hagen hadde en gammel katalog der disse med helstokk og diopter var en av de som de tilbydte for salg,disse med helstokk går langt tilbake Husqvarna og Larsen sine ble laget helt tilbake i 1880 åra.

Lykke til med anskaffelse av de beste riflene som er bygget etter min mening.

håper du finner en(men de er nok dyre,men vet at det selges dioptere for etter montering på tangen),sjekk: S&S Firearms i USA,har selv handlet med dem og de sender til Norge og de har et enormt utvalg og har gjerne et sikte som kan likne det du er ute etter, og de er rask og ekspedere og absolutt til og stole på

mvh Jrr50 :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...