Jump to content

Strikkede miragetrekk


ASi

Recommended Posts

Husker ikke helt når jeg første gangen tenkte på et strikket miragetrekk, men kona var med på ideen og strikket først et til meg som stod i stil med fanakofta mi.

Siden ønsket jeg meg et til Steyr'n, men det var hun helt uvillig til å lage. Dermed lagde jeg selv mønster, og strikket et selv. Og jeg forsto fort hvorfor kona nektet. Mønsterstrikk med tre farger er noe jævelskap, men resultatet ble nå ikke så verst. Selvfølgelig ser det ut som noe kidsa lager i håndarbeidstimen, men det funker. Mannlicheroransje hadde de ikke på coopen da jeg handla garn, så det ble rødt istedet. Strikking var ikke så vanskelig, så kanskje det blir noe mer senere.

 

 

DSC_0695.JPG

 

DSC_0696.JPG

 

DSC_0697.JPG

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ull krymper jo vis det blir vasket for varmt.

Tre på bløtt over demper og skyt. Blir jo varmt som fy.

Det tørker og får perfekt tilpasning :)

 

Eller legg på ull over og rundt Demper, og gnikk og gnu med varmtvann og zalo er det ikke det de bruker for tøving?

Her kan man virkelig få til Camo mønster som man nesten vil :)

Bare legge på ulla og rulle fram og tilbake.

Trodde aldri jeg kom til å skrive slikt på Kammeret :lol:

 

Søk på tøving (Wet felting) på youtube. Finner alt der.

Skal pina det prøve det. :) Etter på skal jeg se Terminator 1, 2 og 3 på rappen. Glemme alt, og få Manpowern tilbake. 8)

 

I was not here....... :arrow:Svuuuusj....... Liste liste...

Link to comment
Share on other sites

Det første jeg fikk, i fanamønster, er ganske tynt og lett. Jeg brukte dette på pro hunteren på to jaktfeltstevner. Det ble ikke mirage fra demperen da.

Og jeg kommer på det nå, jeg fikk meg den for å gjøre meg litt til på jaktfelten. Senere fikk jeg noe annet, men det er en annen tråd 8).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...