Jump to content

Åpne baner i kristiansand?


Litago

Recommended Posts

Så bra at det høres ut som det løser seg! Selv er jeg veldig for en jegerklasse i DFS, og skulle gjerne hatt mulighet til å skyte i den selv. En runde med DFS sauera og en runde med jaktrifla på feltstevnene hadde vert ideelt. Men det er en annen diskusjon...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
finnes det noen baner som er åpne nå omdagen der man kan gå og trene litt?

helst 100m? evt noen som vet når banen på Farvannet er åpen?

 

Da har det verste snøværet lagt seg, banen er måkt opp, og utvalgene har fått områdd seg. På FB-sidene til skytterlagene Kristiansand og Randesund kan man lese følgende:

"Storviltutvalget ved Farvannet Skytebane, holder åpen 100 meters bane lørdagene 15.02, 01.03, 15.03 og 05.04, fra kl 11.00 til kl 14.00"

 

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Jeg tar opp igjen denne.

 

Jeg har søkt og lett opp og ned og i mente, men er det virkelig slik at det ikke finnes et eneste sted i ca 1 times kjøring rundt Kristiansand hvor det går an å komme med en jaktrifle å skyte litt? F.eks innskyting?

 

Jeg har spurt KJFF, men de henviser bare til nye Kristiansand og Omegn Skytterlag. De har nå tror jeg startet med skyting for jeger annenhver lørdag 11-14 (tror det var riktig tidspunkt), men det er selvfølgelig akkurat de lørdagene jeg ikke kan.

Er forøvrig veldig overrasket over at KJFF tydeligvis ikke vet noe om hva som skjer i eget nærområde, eller så er det bare lite interessert i å hjelpe. (Stusser forøvrig fælt om jeg gidder å betale kontingenten ditt i 2015). Virker som de bare kjenner til sin egen leirduebane.

 

Har nå hatt en ny rifle liggende i snart 2 måneder som jeg enda ikke har klart å finne et sted å skyte inn. Med tomt på et mål i boligområde har jeg dessverre ingen mulighet for skyting på egen tomt. Elektroniske skiver hadde selvfølgelig vært fint ved innskyting siden det blir litt justering, men slik det er nå tar jeg til takke med alt for å få skutt litt.

Link to comment
Share on other sites

e har nå tror jeg startet med skyting for jeger annenhver lørdag 11-14 (tror det var riktig tidspunkt), men det er selvfølgelig akkurat de lørdagene jeg ikke kan.

Det er riktig. Såvidt jeg vet så skal det være slik en tid framover, muligens helt til ettermiddagstreningene starter. foreløpig regner jeg med de fleste forstår hvorfor det ikke er treniger om ettermiddagene på hverdager :wink:

De andre lørdagene er det forøvrig meningen at det skal være felt-trening, innskyting og slikt for DFS-skytterene. Er usikker på om dette er igang.

 

Fra FB-sida til KOS:

"Da blir det mulighet for jegere å prøve riflen på skytebanen Lørdag 31/1 fra kl 11.00 til 14.00"

Jeg tror at jo flere som slutter opp om disse lørdagstreningene, jo større er sannsynligheten for de blir et fast tiltak.

 

https://www.dfs.no/kristiansandogomegn

For å reklamere litt:

Vi har altså denne utendørsbanen på Farvannet, med 30 + 25 skiver og de kan ikke regnes som annet enn himmelrike for en DFS-skytter, med stang og felthurtigbane elektronisk i tillegg, og KJFFs lerduebane 200m fra.

Pistolklubbene i Kristiansand vil etter all sannsynlighet bygge en felles bane i tilknytning til de anleggene som allerede er der.

I sommerhalvåret er det DFS-trening tirsdager og torsdager, og jegertrening og storviltprøver mandager og onsdager, og omtrent hele året er det veterantreninger på tirsdagsformiddager.

Skytterlaget her i tillegg 3 15m innendørsbaner, i 3 av "hjørnene" av byen - Torridal Skl. har det 4. hjørnet. Det er trening for ungdommer mandager og tirsdager, og det er trening for klasseførte torsdager, og det er, og blir mer.

 

K

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

100m banen på Farvannet vil være åpen 1730-1930 mandager og onsdager fra 11. mai, for trening og storviltprøver.

EDIT: Kun mandager fram til juni, se terminlista.

 

https://www.dfs.no/hjemmesider/agder-skyttersamlag/kristiansandogomegn/storviltprover/terminliste-for-storviltprover/storviltprover-2015/

og https://www.facebook.com/groups/103206431076/

 

K

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Tar opp igjen denne. Har sjekker terminliste for både Imenes og Farvannet, men begge var stengt. Prøvde Imenes igår og Farvannet idag. 

 

Er alt vinterstengt nå? Er fersk jeger, så jeg vil trene så mye som mulig før jeg skyter mitt første dyr. 

 

Noen som har tips? 

Leste i tidligere innlegg at Imenes er åpen for alle. Er det fortsatt slik? Bare ta med blink og sette igang? 

Link to comment
Share on other sites

Info går på FB-sida, er du interessert og medlem, så følg med der. Det har vært skyting hver lørdag på Farvannet "hele" høsten. Litt alternerende 100 og 200m. 

Akkurat nå førstkommende er det neppe, da. vi arrangerer "Sørlandskula", et stort innendørsstevne nå. Jeg går ut ifra at det blir skyting ute neste lørdag.

Det meste av skyting er flyttet inn, det er mørkt om ettermiddagene... og vi skyter på 15m stort sett hver dag, noen gjør iallefall. Mandag i Hellemyrhallen er "altmuligtrening"

Om du er interessert så holder vi grunnkurs i skyting, "Skyteskole", etter Jul, og det går kurs i feltskyting mandag 13. og lørdag 18. i denne måneden. Først teori, så praksis - her håper jeg vi ser mange.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 11/11 kl 11-13 åpner @M67 200 meters banen på Farvannet.

 

Ellers er Imenesbanen åpen året rundt, men selvfølgelig må man betale medlemskontingent der også som alle andre steder: http://www.skytterlag2.no/skytterlagssider/imenes_skytterlag/trening/

 

Når det gjelder pistolskyting så har du to alternativer i Kristiansand (men flere rett utenfor): Kristiansand Pistolklubb og Kristiansand Garnisonspistolklubb. Begge to holder til i Gimlehallen. Om ikke jeg har lest helt feil så skal Kristiansand Pistolklubb kjøre nytt sikkerhetskurs for nye medlemmer nå i desember.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...