Jump to content

Merkelig finnannonse ?


Yhaug

Recommended Posts

Det var mye i den der som gjorde den suspekt. Først det veldig dårlige språket. Dernest at vedkommende som har skrevet teksten 100% sikkert ikke er reserveoffiser.

Min umiddelbatre tanke er at her et den en av to mulige:

1. En person prøver gjennom denne annonsen å skaffe seg uregistrerte våpen.

2. Noen ønsker å skade (eller lage problemer) for en person, og har opprettet denne annonsen i noen annens navn for at vedkommende skal få besøk av Politiet.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som en samler som prøver å skaffe seg gode handler.

 

Det går jo gjetord om samlere som holde foredrag på gamlehjem, i håp om å treffe på enker med gamle våpen stuet bort etter den avdøde ektemannen.

 

Ikke nødvendigvis noe ulovlig i slikt.

Link to comment
Share on other sites

Tatt i betraktning av at den andre annonsen hans, der han selger en CO2-revolver, er preget av like grusom rettskriving så velger jeg å tro at dette er en person med gode hensikter som er så uheldig å ha lese- og skrivevansker. Google translate er det ikke, da ville ordene vært stavet rett men med utenlandsk setningsoppbygning, og en del idiomatiske uttrykk ville i oversettelsesprosessen blitt til idiotiske uttrykk. Det ser jeg ikke her.

Link to comment
Share on other sites

Dysleksi er ikke dumhet eller uvitenhet. Ser veldig liten fare for Nigeriasvindel her, men føler heller ikke noe voldsomt behov for å få hjelp av vedkommende. Min fordomsfulle gjetning er at noen med gullgraverinstinkt og vikarierende "folkehjelps" argumenter er på ferde. Muligens moralsk forkastelig, men ikke akkurat ulovlig..

 

-Trombone-

Link to comment
Share on other sites

He,he...Nigerianer er det nok ikke.

Men OM det nå er en dyslektiker vi har med å gjøre, så skulle en tro at han selv er klar over sitt handicap og vil gjøre en liten anstrengelse for å få formidlet sin beskjed så rettskriftlig som mulig. Det går jo an å skrive teksten på et worddokument med rettefunksjon før det kopieres over til annonsen. Imidlertid ser det ut som om han har bommet på tastene. De fleste skrivefeilene ser ut til å skyldes at han har truffet nabotasten til den riktige.

Men, rettskriving eller ei... å overlate personlige, sensitive og selvinkriminerende opplysninger til vilt fremmede er ikke det lureste man kan gjøre. Man utsetter seg selv for en unødig risiko, mener jeg. Man har jo ingen garanti for at vedkommende har det beste melet i posen og heller ikke om han har skilt klinten fra hveten i utgangspunktet.

Man kan risikerer å bli lurt opp i en utpressingssituasjon, eller så kan man risikere å overlate et ulovlig våpen til en person som slettes ikke har til hensikt å gjøre overdragelsen lovlig.

Og hva gjør man da?

Går til politiet?

 

T :-)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Det er heller ikke noe forbud mot å være dyslektiker og offiser....

Ifølge min søsters sønn er offiserer i utgangspunktet både "dys" i lektikk og "dys" i det meste annet også.

En litt grov alle-over-en-kam- slakting fra ham det der.

Trolig en smule overgeneralisert.

Link to comment
Share on other sites

Hyggelig at min annonse blir kommentert, det var mye snål kritikk men mye fin støtte.

Det gikk nok litt vel dyslektisk-fort når annonsen ble skrevet, men den som betviler at jeg er reserveoffiser kan enten møte meg på Løvenskioldbanen eller på Huseby på pistolbanen :lol:

 

Men en en sak - The Kid: Jeg har ekstremt liten sans for rasister som deg. Hold dine KuKluxKlan meninger for deg selv.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hvis noen tar det jeg har skrevet som rasistisk så beklager jeg det virkelig på det sterkeste..

Det har ikke vært meningen og støte eller skuffe noen.

Jeg kan selv ikke se at det er eller kan tolkes rasistisk, men hvis andre tolker det slik må jeg jo bare beklage dette..

Link to comment
Share on other sites

Har lest hele tråden uten å finne noe rasistisk verken fra The Kid eller andre :winke1:

Når det gjelder å jobbe innen kommunikasjon så kan noen stillinger utformes slik at man ikke må befatte seg med skriftlige fremstillinger. Den delen av jobben som må dokumenteres skriftlig kan i praktisk utførelse for eksempel legges til en med sekretærfunksjon. Resten kan jo foregå pr telefon/mobiltelefon. På den andre siden er det ikke akkurat reklame at kommunikasjonsbyrået identifiseres med telefonnummer og større og mindre skrivefeil.

Ser at av og til så har jeg sendt fra meg innlegg med skrivefeil her på Kammeret :oops:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...