Jump to content

HighTech stokk til Schultz & Larsen


Almo

Recommended Posts

Har plan om å prøve å tilpasse en HighTech stokk (Remington 700 LA) til en Schultz & Larsen Victory. Vet ikke hvor mye arbeid dette blir, men vil nå engang prøve.

 

Men må jeg ha originale S&L beddeblokker eller finnes det alternativer?

 

Står vel forsåvidt fritt i tilpassningen i stokken, bildetråd kommer om det blir så bra at det er verdt å legge ut. Vet Rafdal har gjort denne jobben en gang. Andre som har gjort det samme og som kan komme med tips?

Link to comment
Share on other sites

Prosjektet er igang og det ble beddeblokker, kommer vel i posten i morgen :)

 

Til nå er stokken tilpasset slik at underbeslag og låskasse passer i en Remington 700 LA stokk. Noe jobb med dremel samt glassfibrrsparkel, men ser ut til å bli bra.

 

Bilder kommer

Link to comment
Share on other sites

Hej! En nyfiken fråga, om man använder typ bäddmassa behövs beddeblokke då? Jag kommer att sätta in min S&L i en kkc och undrar om det är nån fördel med stålblokket, eller om jag kan plasta med bäddmassa direkt? Ursäkta om jag frågar i din projekttråd!

 

Mvh Fredrik

 

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4

Link to comment
Share on other sites

Utfrest og tilpasset fra Remington 700 LA til å passe Schultz & Larsen Victory (Links)

 

Venter nå bare på beddemasse før jeg gjør noe mer. Den er bestilt og ventetiden er lang.....

 

Bildet viser riflen ferdig maskert og klar for bedding. kommer til å fullbedde hele låskassen og løpskanal. Dog legger jeg på 2 lag tape på løpet slik at det blir frittliggende, men kanalen blir rett i forhold til løpsprofilen. Aldri gjort noe slik før så dette er lærerikt. :)

 

 

Beddemasse har jeg fått anbefalt Loctite Hysol 3471. Ser den har fått god omtale her på Kammeret. Som slippmiddel tenkte jeg bruke Kiwi Skokrem

 

null_zps83f20967.jpg

 

Oppdateringer kommer når bedding er utført.

 

Da er det videre tilpassninger av stokken som står for tur, før lakkering.

Link to comment
Share on other sites

Det holdt på å gå skikkelig galt idag, hadde fått tak i Loctite Hysol 3471 som støpemasse/beddemasse....støpte i 16 tiden idag, blandet selvfølgelig for lite masse, så tok opp igjen....det skulle jeg ikke ha gjort. Ble stresset, blandet mer, hadde i stokken og underbeslag på nytt. En salig suppe... Fikk skrudd sammen men noe modellkitt hadde ramlet av... Skule forsøke å få det fra hverandre nå i kveld, før det ble for hardt. Det satt bom fast. Fikk løsnet pipe/låskasse ganske greit, men underbeslag og magasin satt som støpt.. Etter en del banking og luring fikk jeg da av skiten. Var redd det var bare å kaste hele greia. Men når jeg får pusset det litt nå så ser det bra ut. Er lettet nå, etter jeg fikk fra hverandre alt og fått rengjort delene. Var nok litt grådig på skokremen som slippmiddel, og litt grådig på å blande nok støpemasse. Bilder kommer når jeg har grovpusset.

Link to comment
Share on other sites

Klar til prøveskyting idag. Venter på Duracoat til stokken. (Tactical Dessert Tan) Så skal det snart lakkeres. Får sende selve rifla til Rafdal etter elgjakta for fluting og KG Gunkoting (Matt Svart) Han skal da også få tilpasse denperringen, som var elendig tilpasset fra Jakt & Friluft. Burde vel egentlig laget en egen tråd med alt som har gått galt med denne våpenhandelen her. Det er en lang historie....

 

Men riflen går godt i GRS stokken sin og håper den gjør det i denne hjemmelagede HighTech stokken også. Har hørt rykter om at HighTech stokkene skal komme ferdig tilpasset til S&L etterkvart. Kanskje til våren. Det å tilpasse den fra en Remington til S&L er ikke gjort i en håndvending. Iallefall ikke for en som er helt fersk som meg.

 

null_zps8f13a729.jpg

Link to comment
Share on other sites

Testskyting gjennomført. Meget positivt overrasket. Skyter så og si hull i hull, kan ikke skylde på annet enn skytteren med den spredningen som ble. Prøvde også med og uten 2 forskjellige dempere. har ikke treffpunkt forandring å snakke om. Kanskje 1-2 knepp. Så nå er det lakkering med DuraCoat som står for tur og mitt 1. stokkprosjekt kan sies å være vellykket. Mon tro om man skal lage en stokk til Salongriflen i samme størrelse som denne....tenke tenke tenke.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 years later...

Hvor fikk du tak i denne remington-hitechstokken? Pris?

Sysla med tanken selv, men Rafdal skal jo ha så mye for jobben.

Har hatt endel å gjort med tilpasning av trestokker til div mekanismer, kan da umulig bli krise om en raserer en remingtonstokk heller B|

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...