Jump to content

Nybegynner på jakt, men veldig interessert i ettersøk?


Pea

Recommended Posts

Hei!

Jeg er helt ny på forumet, men har lest mye her (og lært mye av det). Tenkte jeg skulle poste noen av de tankene jeg sitter med og høre hva dere tenker. Jeg er en nybegynner i jaktsammenheng, har en helt fersk jegerprøve, men har vært med på jakt i mange år. Jeg er med i et veldig aktivt jaktmiljø, bl.a er samboeren min jaktleder på laget, og jeg har også god kontakt med den lokale ettersøksringen. Jeg synes jakt er utrolig moro og spennende, men det er like mye opplevelsen av å være ute, poste, jage og være et team som selve skytedelen. Har ingen dyr på samvittigheten per i dag, og er usikker på om det blir noen denne sesongen heller - jeg føler mest for å være med på "opplæring" en stund enda, mens jeg jobber med skyteferdighetene uten dyr i siktet ... ;)

 

Men, så har det seg sånn at jeg har vært interessert i ettersøk i flere år. Har gått kurs og trent flere hunder i blodspor, og har også begynt treningen av blandingstispa mi på 2 år. Hun viser stor interesse og talent (gjeterhundblanding), og det er moro. Den lokale ettersøksringen er VELDIG interesserte i å ha oss med på laget, og jeg har selvsagt veldig lyst. Jeg har tilgang på erfaren skytter på alle evt. ettersøk. Men så er det dette at jeg "alltid" har hørt at man bør begynne med en karriere som jeger før man går over til ettersøk, og man bør være erfaren. Hva tenker dere? Det som interesserer meg mest er jo egentlig ettersøksbiten, og det å være ute på jakt selvsagt, men like gjerne jager som poster. Jeg har et erfarent team rundt meg som støtte og tilgang på mye hjelp. Er det dumt og uansvarlig å satse på godkjenning som ettersøksekvipasje og medlem av ettersøksringen selv med en såpass begrenset jegererfaring? Takk for alle svar og synspunkter!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...