Jump to content

CZ 527 & Brno Fox info


Poacher

Recommended Posts

5kg i orginalt avtrekk på fox!

Jeg har aldri målt orginal avtrekket på min, bare konstatert at det er sykt dårlig uten snellerten. Men med snellerten er det veldig bra.

 

Hva er egentlig poenget med dette avtrekket når det er 5 kg uten å buke snellerten? Er jo knallfint når man bruker den. Kunne ikke avtrekket bare vært laget som når snellerten er trekt opp?

 

Går det an å justere avtrekket utenom snellerten på disse da? Tenkte slik at det er en god del lettere uten å bruke snellerten, men at det fremdeles er bra når man bruker den?

 

I dag lå endelig innbetalingsgiroen på søknaden min i posten, og den er betalt nå. Da får jeg vel tillatelsen i posten på tirsdag eller noe da. Ting tar tid... Blir rundt 4 uker fra bestilling til jeg har børsa da. Frustrerende... Men det skjer da noe!

 

Poacher, CZ'en din er nydelig! Fint treverk og ordentlig kosekikkert! :D Pussig nok helt bakvendt med links for meg, sjøl om jeg er venstrehendt!

Link to comment
Share on other sites

Var innom onkel i dag og leverte søknad på en 527 som jeg tok med meg ferdig stemplet ut igjen. Meget god service :D

Jeg var egentlig ute etter en Modell Seven men var så heldig å tafse på en 527 i 22 Hornet. Jeg var solgt umiddelbart og måtte iverksette noen kjappe tiltak. CZ`n er bestillt i 223 og kappet til 40 cm med CTM-4. Får han nok før neste helg så planen for lørdagen er jo klar :D

Håper tråden kan utvikle seg videre med praktiske erfaringer på bane og på jakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tok ei laaaang uke ekstra hos "børsis" men nå er endelig rifla i hus men..... fikk feil montasje. Håper de kommer i morgen slik at kikkerten kommer på og prøveskyting kan iverksettes :D

Og fy f.. så snerten ho ble med 40 cm løp + demper :D

Skal kronografere og legge ut resultater dersom det er nok lys til kronon. Pokker så mørkt her oppe i nord. Må vel kjøpe en med IR snart...

Link to comment
Share on other sites

Fy svarte dette var en kald opplevelse på skytebanen i dag :twisted:

8-9 minus og 8 sec vind i kystklima river i en stakkars skytter idiot. Halvmørkt var det også :twisted:

 

Men jeg fikk testet ny rifla med noen skudd uten noen vitenskapelig tilnærming. Kun gøy og det er mer enn bra nok for meg i dag :D

Første inntrykket er meget bra og jeg gleder meg til utpå ny året for å teste under bedre forhold.

Link to comment
Share on other sites

Da kom endelig julenissen (postmannen) med gledelig pakkemelding i dag! :D

 

Så nå er Fox'en min i hus! Liten nett sak må jeg si. Ser bra ut gjør den og. Gleder meg hemningsløst til å prøve den på skytebanen nå! Nevnte for fruen at jeg skulle vært på banen i efta, men den falt ikke helt i god jord...

 

God jul til alle! :D

Link to comment
Share on other sites

Liten oppdatering på Fox'en min her.

 

Den lå altså og ventet på meg i går formiddag. Hentet den så fort som bilen gikk. Det var for øvrig også med et par klikkpatroner fra USA, kjøpt på Ebay for to uker siden (er jo ikke å oppdrive her i landet!?)

 

Den er kappet 10 cm og gjenget for lyddemper, med 1/2x20 unf. Valgte denne gjengedimensjonen da jeg har en salongrifledemper som brodern har laget til en Anschütz jeg har i skapet. Han har byttet innmaten så den også kan gå på .222'en. Dimensjonene på demperen er 40 mm x 250 mm, så den er godt dimensjonert. Litt synd den bare bygger fremover men. Uansett, den er gratis, og det er knall om den funker fint og!

 

Har lagt ved et par bilder av børsa. Den er naturlig nok litt slitt her og der, men den er hel og grei i treverket. Kinnkappen er litt slitt i kanten, og det ser ut som om tidligere eier har holdt børsa likt ganske ofte, for den er litt slitt ca under baksiktet. Litt puss og oljing av treverket får vekk mye tenker jeg. Ikke at det er så farlig heller, da det er ei bruksrifle. Tok for øvrig av baksiktet i dag. Slo det forsiktig av sideveis. Var litt i veien, og jeg får jo ikke bruk for det mer heller.

 

På toppen sitter den foreløpig en Sava Sporter 3-9x40. Denne har vel et heller tvilsomt rykte har jeg skjønt, men den ser bra ut i grunn. "Widescreen" bilde i okularet. Liker i grunn det, da jeg har erfaring med en Tasco 4x40 med det samme på en annen børse. Mer dorulleffekt enn Tascoen for øvrig. Klar og grei optikk ellers virker det som. Helt strøken utvendig. Den er produsert i Japan. Japaneserne har da laget noe greie sikter vet jeg, så kanskje den ikke er så ille som fryktet!?

 

Det skulle egentlig sittet på et Leupold VXII 4-12x40 AO på den, men den har ikke kommet til landet enda, og er ikke ventet inn før i januar, så da fikk jeg selgeren til å sende børsa som den var. De ettersender Leupolden så fort den dukker opp. Savaen funker sikkert i mellomtiden! Det ser imidlertid ut som om jeg likegodt kunne satt på et x50 sikte. Det er god plass under objektivet. Men det funker vel greit nok for meg med x40 og.

 

Sluttstykkegangen kunne vært mer smidig. Har oljet og gnikket her og der, men det er nok bare slik de er. Det jeg liker heller dårlig er at patronene blir ganske mishandlet av kantene til magasinet. Blir noen ganske stygge riper i messingen. Det har kanskje ikke så mye å si når jeg lader sjøl? Må nesten si at faderns 91 år gamle Krag karabin har smidigere mating og sluttstykkegange enn denne!

 

Avtrekket er uhyggelig lett! Undres på om det kan være justert noengang. Artig sak det med å spenne opp avtrekket. Den praktiske nytten skjønner jeg egentlig ikke, da det enten er ekstremt tungt eller ekstremt lett. Går vel an å justere litt her.

 

Rifla er for øvrig produsert i 1989, så den er vel ikke av de eldste. Står for øvrig Fox mod 2 på den. Vet ikke når de gikk over til å hete CZ527?

 

Her er nå et par bilder:

046.jpg

Slitasje på kinnkappen. Skulle ikke være så ille å få pent igjen.

 

048.jpg

Sær kikkert og sært avtrekk!

 

047.jpg

Greit treverk. Ganske fint liv i det. Usikker på om den er lakkert med tynt strøk eller om det er polert med noe da den er ganske blank.

Link to comment
Share on other sites

Ko-stens@ Mekanismen på din fars Krag kommer alltid til å være både glattere og smidigere en mekanismen på hvilken som helst BRNO eller CZ! Kragen er kjent for sin glatte mekanisme, er ikke mange mekanismer som overgår den akkurat der.

Men, jeg er ganske sikker på at mekanismen din kan bli vesentlig glattere og smidigere, og ikke herpe hylsene dine med forsiktig polerering av kanter og grader på kritiske punkter i mekanisme og magasin. jeg har gjort det på noen BRNO/CZ mekanismer og det blir betydelig bedre. Men du bør vite hva du holder på med og helst ikke ha altfor mange tommeltotter, da er det bedre å betale noen kompetente til å gjøre det. Surt å få hylsene oppripet, iallfall når en lader selv.

 

På min BRNO, en ZKW465 i 22 Hornet har jeg samme avtrekksystem som du har. Det har jeg aldri blitt særlig glad i. :(

Uten snellertfunksjonen er det altfor hardt, med snellerten er det altfor lett, uten trykkpunkt. Hørt om de som har fått disse justert til akseptabel standard så det er mulig. Da tror jeg det må det brukes bryner, noe jeg ikke har gjort på min.

Nå er det visstnok mulig å få kjøpt bl a Timney til disse børsene. Hvordan det er å montere det på de som har den snellerten som det er på din vet jeg ikke, tror ikke det er "drop in" iallfall. Avtrekkermekanismen sitter her fast i underbeslaget.

 

Uansett: Gratulerer med snerten børse, og fortsatt god jul!

Link to comment
Share on other sites

Nå må tailgunner fortelle hvordan det gikk på banen .. Han har jo fantasi-børsa mi. Høres jo grådig bra ut. Noen andre her som har prøvd 7,62x39 i 527cz eller andre børser ? Lurer på presisjon og rekyl, subsonic - slikt :)

 

 

Nå har jeg fått skutt litt med den og den har nesten klart å overbevise. Samlingene ligger på rundt 30mm og jeg vet det blir bedre når jeg venner meg til å skyte med den lille dvergen :P

Regner med at jeg kan lade bedre ammo enn den s&b'en som jeg fikk med.

Den er ikke beddet men det skal gjøres strax. Avtrekket er veldig bra. Det finnes ikke kryp og det er veldig lett. Rekyl er ikke et problem :wink:

 

Litt irriterende at den ikke er .308 men .311. Det gjør jo at utvalget av kuler ikke er så stort lenger. Skal prøve å lade opp noen .308 sierra varminter og se hvordan dem går.

 

Kjøpte et par pakker med hornady SP og FMJ og skulle ta meg en runde i ladebua men da hadde jeg fandenme glemt å kjøpe die-sett :oops:

 

Noen som har peil på hvor lave montasjer som kan brukes med en leupold vx1 uten at hevarmen tar i?

Montasjen som jeg fikk med er alt for høy for meg og jeg aner ikke om det er medium, høy eller skyhøy dem blir kalt :?

Link to comment
Share on other sites

Takk skal du ha Tailgunner :) - Dette er bare spennende. Godt du minnet meg på at dette ikke er en 30 kaliber - for det trodde jeg det var. Enig med deg i at børsa er liten - måten jeg ligger med denne (brno fox´en min) er annerledes enn med m98´en og sako 75´en min. i tillegg merker jeg er veldig avhengig av godt anlegg med denne pga den lave vekta.

 

Ps - jeg har en Hausken demper på min 222rem, noen her som har prøvd noen av Alms minste dempere og gjort seg noen mening om dem? - Jeg øsnker å gjøre fox´en enda mer hendig.

 

Mvh Langlo

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg endelig fått vært på banen å skutt inn min CZ527 i cal.223, hadde dog bare fabrikk ammo fra Federal

 

CZ_527_ammo_001_%28Large%29.jpg

 

Innskyting gikk smertefritt, satte 2 skudd kl.9 for senter. Stilte 6-knepp høyre, og 2-knepp opp. Siktet så i midten og de 3 skuddene sitter på ca.26mm (målt med tommestokk) Ladet så med 5 skudd og siktet på hodet. Skudd nr:2 sitter i nakken, skudd nr:5 sitter over nebbet. De 5 skuddene måler ca.65mm :? Kanskje rifla ikke liker denne patronen? Ser ut som om jeg må få ut fingeren og ladet selv med V-max. Blir det ikke bedre enn dette så ryker pipa tvert!

Myrespiten_%2810%29_%28Large%29.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kanskje rifla ikke liker denne patronen?

 

Det har jeg kunne sagt til deg for lenge siden...Vet ikke om noen 223 rifler som liker den ammoen...Selv sellier&bellot går bedre...Min 223 (howa)spydde federal kulene alle veier på blinken...Er også en faktor på at jeg begynte å lade selv.sitter med et inntrykk at 223 er ganske sær i hvilken ammo dem liker....

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått skutt noen skudd sjøl.

 

Satte på broderns hjemmelagede demper, og det gikk såpass bra at jeg kastet hørselvernet bare for å høre. Skjøt først to skudd, skrudde 15 knepp mot venstre, to nye skudd og to knepp ned. Siste skuddet i magasinet gikk midt i senter. Skjøt deretter fem skudd til, med en skivebom og et talentløst avtrekk til (langt oppe til høyre). Er litt uvant med så lett avtrekk! Nærmest vådeskudd. To skudd gikk i samme hull, tre cm over senter. Litt "haglespredning", men jeg hadde kun anlegg mot et stigetrinn... Men med innskyting er vel ca 35 mm på de seks "seriøse" skuddene. Godkjent for min del foreløpig.

 

På kråkeblinken satte jeg først et skudd litt oppe til venstre. Neste skudd satt rett ved, og demperen forsvant ti meter utpå jordet! Tålte nok ikke trykket gitt! Bakstykket satt igjen på pipa. Det var bare slått inn (svakt konisk). Banket det på plass, men det endte med ny leteaksjon i snøen! Ingen hull i skiva heller. Skjøt da siste skuddet uten demper, og det sitter et stykke lenger opp på skiva.

 

Summen er at det ser greit ut. Bedre anlegg, og jeg tror samlingene blir riktig så bra. Brodern skal fikse demperen så den henger sammen.

 

Skuddene på innskytingsblinken var helmantel, Lapua 55 grs. De var ladet med 19,3 grs N-130. De på kråkeblinken var Lapua 55 grs blyspiss, også ladet med 19,3 grs N-130. Bittelitt endret treffpunkt, men det er jo noe usikkert i og med det håpløse anlegget.

 

Innskytingsavstanden var for øvrig ca 66 meter, målt med GPS (pluss, minus 5 meter, er av og til noe ustabil). Tittet på Norma sine hjemmesider om ballistikk og fant ut ved å "lage" egen kule, hastighet og avstand kikkert/løp, at treffpunktet skal være likt mellom 66 og 100 meter.

 

Så får en se hvordan ting ser ut på 100 meter neste gang.

 

Her er nå blinkene!

006-2.jpg

 

005.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Fikk spørsmål på PM om jeg kunne sjekke at .221Fireball matet etc fra et std. .223 magasin hvis jeg fikk noen dummy's? Selvsagt kunne jeg gjøre det, og ba han sende meg noen tomme patroner så skulle jeg sjekke.

 

Avbildet et std. .223 magasin for CZ527 sammen med 2 patroner i 221FB (venstre) og mine egne .223 (høyre)

221_Fireball_002_%28Large%29.jpg

 

Samme rekkefølge som over.

221_Fireball_004_%28Large%29.jpg

 

Her ligger .223 i magasinet

221_Fireball_005_%28Large%29.jpg

 

Her ligger .221Fireball i magasinet.

221_Fireball_006_%28Large%29.jpg

 

.221Fireball i magasin sett fra siden.

221_Fireball_008_%28Large%29.jpg

 

Fullt magasin ladet med .221Fireball, 5skudd.

221_Fireball_009_%28Large%29.jpg

 

Fortsatt 5 skudd med .221Fireball, litt annen vinkel bare.

221_Fireball_011_%28Large%29.jpg

 

Tilslutt i rifla klar for "lock & load"

221_Fireball_015_%28Large%29.jpg

 

.221Fireball kamrer som bare det fra et .223 magasin. Men hylsene blir fort ripete i lengderetning, Da du må lirke "ræva" på hylsa innenfor og skli den bakover... Ville kjøpt et dedikert .221Fireball magasin ved bytte av pipe.

Men det går...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fant noen bilder av en stilig CZ 527 på saubier.com

 

002-11.jpg

 

003-8.jpg

 

004-7.jpg

 

Her er en liten beskrivelse av stokken (sakset fra samme tråd på saubier)

 

This stock is made out of laminate and started as a LR benchrest blank. There is a name for the pattern just cant remember it! Anyway, he shortened it to 10 1/2 inches in the forend and cut the 3 inch width back to 1 3/4 inches wide. Its not a lefty, ambidexterous thumbhole. I asked if he could stain it to match the look of the boyds pepper laminate. He said he coud dilute some black stain but the layers of wood and glue would take the stain differently and the finished colour would be a bit of a lottery. Well some of the glue actually turned red. I was pretty happy with how it turned out. I should get to the range in a fortnight or so!

 

I mine øyne ble det en stilig rifle med den stokken :-)

 

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

Endelig i dag fant eg dei bildene eg har savna, på backup på ein portabel harddisk..

 

Her er samlinger eg fekk med min CZ 527, etter første skyterunden med litt forskjellig ammo, hold ca 70 meter :

 

Partizan 55 grain SP, 3 skudd : ca 55 mm, stor høgdespredning

PMC 55 grain SP, 3 skudd : ca 30 mm

Remington 55 grain FMJ, 3 skudd : ca 20 mm, høgdespredning alle skudd sammenhengende

Gammel Sellier & Bellot 55 grain FMJ, 3 skudd : ca 23 mm

Ny Sellier & Bellot 55 grain FMJ, 3 skudd : ca 20 mm

Ny Sellier & Bellot 55 grain FMJ, 5 skudd :ca 30 mm

Wolf 62 grain HP, 3 skudd : ca 70 mm, stor sidespredning, klarer ikkje stabilisere kula.

 

Veit ikkje om du Poacher har fått testa ut meir om presisjon på heimeladd og fabrikk ammo, er du fornøyd med presisjonen i rifla di så langt ?

Link to comment
Share on other sites

Veit ikkje om du Poacher har fått testa ut meir om presisjon på heimeladd og fabrikk ammo, er du fornøyd med presisjonen i rifla di så langt ?

Ikke fått testet noe mer enda :? Vært alt for kaldt til at jeg orker å være på banen.

 

Tips:

Står en brukt Brno Fox cal.222 hos Jaktdepotet/Drammen, så den i hylla der idag til 1990,- (hvis jeg ikke husker feil?)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har spekulert litt på muligheten for 20 moa på min CZ 527 (ikke det at kanskje er så aktuelt, men litt kjekt å ha muligheten)

En mulighet er å montere en Picatinney skinne med tilt, men det betyr skinne pluss et sett med ringer som igjen er fordyrende.

Så tankene begynte å spinne rundt Tikka sin Optilock baser/ringer. Bredden på Tikka sitt spor og CZ sitt spor var så likt at det burde gå.

Nevnte dette til Kurt her på forumet og det viste seg at han hadde et sett med Tikka baser liggende som jeg fikk, der den ene manglet *kloa*. Samtidig hadde han et sett med lave 1" ringer som jeg fikk låne :-)

Etter en runde i kjelleren med fila og et passende emne hadde jeg ei ny klo slik at basene var komplette :-)

En 3-9x40 kinakikkert fikk være testkikkert

Slik ble resultatet

normal_DSC00019.JPG

normal_DSC00020%7E0.JPG

 

Basene basset perfekt med tanke på bredden på sporet :-)

Den bakre basen kunne vært litt kortere om en tenker på utseende, men det fungerer :D

Samtidig er det kurant og justere hvor mye tilt en vil ha på siktet etter hvor mye en legger i mellom den bakre basen og ringen.

Obejektivet har en diameter på 47 mm, dette gir ca 7 mm klaring ned til løpet. Noe som skulle gi mulighet for maks 61 mm diameter på objektivet (ca 1 mm klaring)

 

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som kan måle løpsdiameter på en cz 527 carbine?

Jeg har nettopp sendt avgårde minimausern min for å få montert en demper uten å tenke på at demperen er gjenget for 14X1,5.

Bestemte meg for å kappe børsa på 40cm.

 

 

Det skal bli morsomt å se hvor høy hastighet jeg kan få med en 60grs xtp i 7,62x39 :D

Tror det blir ei finfin børse til åtejakt og tunge kuler i sub hastighet 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Passer disse ringene til Brno Fox?:

http://www.jaktogfriluft.no/display.aspx?menuid=14707&prodid=4448

 

Andre forslag til enkle og greie ringer i 30 mm til en rimelig penge, og hvor en evt får tak i det?

 

Vurderer å kjøpe meg kikkertsikte med 30 mm rør og inntil 50 mm objektivåpning - da holder vel mediumhøye ringer?

 

Vurderer veldig å investere i en Nikon Monarch 3-12x42 SF fra XXL, med 1"-rør og bruke originalmontasjen jeg har nå, men har mer lyst på ny Zeiss Duralyt 3-12x50, mye pga skumringsegenskaper. Den har 30 mm rør så klart...

 

Har for øvrig skutt et par hundre skudd med lille Fox'en siden romjula, og jeg liker den utrolig godt. Hendig og lett og en fryd å skyte med, selv om den har et rimelig sært avtrekk (helt meningsløst egentlig, men det er en vanesak). Har til gode å få kongegode samlinger, men har slumpet nedi 8 - 12 mm noen få ganger. Har ellers som oftest ligget mellom 25 og 35 mm. Partizan fmjbt 55 samler omtrent like bra som hagla for øvrig... V-max ser ut til å kose seg gjennom løpet (40 grs) og gå dit jeg vil.

 

Har slengt på en kolossal Alms lyddemper, fått fra en hyggelig kar her på forumet. Digert stålrør på 29 x 4,5 cm som bare bygger utover, så ekvipasjen egner seg best på skytebanen. Har prøvd hjemmelaget lyddemper, men tåler dessverre ikke smellen til tross for ombygging og forsterkning. Den demper utrolig nok bedre enn Alms'en og samler bedre, men når den ikke tåler mange skuddene... Kommer til å sette på Hausken Mini når skattepenga er på plass!

 

Børsa ble for øvrig strippet for lakk og oljet i stedet i romjula, men kommer til å få mer behandling utpå forsommeren :) :

 

091.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Da har jeg endelig fått godkjent søknaden på ei .223 rifle, og lurer på om det er noen som vet av en butikk i Trondheimsområdet som har ei CZ 527 inne? Alt innenfor et par timer i bil fra Trondheim er egentlig aktuelt.

 

Har til nå kun sett bilder av denne, og hjernen skriker kjøp-kjøp men uten å ha holdt i rifla så vet jeg ikke om den passer meg.

 

Eventuelt er det noen som kunne skrike ut om de drar på banen en dag, så kanskje jeg kunne tuslet etter og kikket på? :D

Link to comment
Share on other sites

Den er grei, men felles for disse er at butikkene ligger noe langt unna Trondheim bare for å kjøre og ta en titt.

 

Som jeg skrev lengre oppe, jeg kjøper gjerne over nettet men da jeg ennå ikke har sett 527'en i levende live aner jeg ikke om den passer meg eller ikke. Har en mistanke om at den er litt liten da jeg har tendens til ape-armer.

 

Har vært rundt i de butikkene jeg vet av i Trondheim men har ikke funnet noen som har denne inne slik at jeg kan få feelingen av børsa.

Derfor lurer på om noen av dere som bor litt lengre unna Trondheim vet av en butikk som har våpenet fysisk tilstede i butikken?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da var CZ 527'en i hus, og skutt inn på 100 m.

Plukket opp rifla hos Rogne på Heimdal på lørdagen, utrolig fin og smekker børse.

Jeg handlet uten å ha sett eller holdt en "in real life", men dette var full treff. Lett, akkurat passe stor, ligger godt i hånda. Og så pen å se på!

 

Hadde store planer om skikkelig innskyting, med pussing og mantelfjerner etter hvert skudd etc men på banen ble jeg litt for heit så det ble skyting i stedet :D

 

Børsa går kanonbra, samler langt under snusboksen på 100 meter, det er jeg som er begrensende faktor her. Øve øve øve. De to første skuddene gikk nesten hull i hull, da løfta jeg øyenbrynene. Men dette var nok litt flaks, skytteren er ikke så god så det litt mere spredning etter hvert.

Kun testet Sellier og Bellot FMJ ennå.

 

De skulle ha ferie hos Rognes, så det var ikke tid til å gjenge for demper, men har bestillt en CTM-4 som skal på. Det er relativt kvasst smell av en udempet 223, har håp om at med denne demperen kan jeg slippe å bruke hørselvern på jakt (primært fuglebørse).

 

Må si at det var et "noget" røfft avtrekk og bolteføring, her må det slipes til herre min hatt. Får ta en prat med børsemakeren om hva som kan gjøres, var ikke akkurat krag-feelingen nei. Men men, det viktigste er at børsa er presis, og det er den så det holder.

 

Vet ikke ennå om løpet skal kappes, må fintenke litt og lese endel på kammeret her. Plusser og minuser med alt...

Link to comment
Share on other sites

Kappet min Fox 10 cm og har kjøpt en Hausken mini til den. Da blir ikke børsa stort lenger enn opprinnelig. Minien bygger ut 12, 13 cm bare. Vet ikke hvordan den demper siden jeg ikke har fått prøvd den enda. Har søren ikke rukket å skyte et eneste skudd siden begynnelsen av mai! :?

 

Uansett. Det blir lavere smell enn uten! Og du verden så hendig det blir. Og om man kjøper en slik, blir ikke børsa uhåndterlig om man lar være å kappe heller. Prisen på demperen er 1 500,-.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

@Flash...

Må du få ut den berømmelige finger'n å kjøpe en da vettu :wink:

Det jeg har er:

CZ 527 American cal.223

CZ 452 American cal.22lr (heldempet :mrgreen: )

 

Skjeftene er like på øyemål, muligens en målbar forskjell i en eller annen retning?

På CZ 527 American er det gummi rekylkappe, og litt mer nettskjæring enn mod.452

På CZ 452 American er det plast rekylkappe.

 

Ref din andre tråd:For en tid tilbake sto det en hos Jaktdepotet i cal.222, nevnte det tidlige i denne tråden også.

Link to comment
Share on other sites

@Flash...

Må du få ut den berømmelige finger'n å kjøpe en da vettu :wink:

 

Tja - er jo i ferd med det nå da. :D

 

Etter å ha vært føsen på en siden midten av 80 tallet, lar jeg nå ønsket ta overhånd og en gammel drøm gå i oppfyllelse, jeg har jo ikke vært statsansatt for å ta hurtige avgjørelser og la impulsene råde... :mrgreen:

 

Takk for svar i forhold til skjeftene, jeg hadde en mistanke om at de var nogenlunde like, men det er jo alltid godt å få det bekreftet. Etter litt fifling, fofling og fumling med 452en i American og Varmint utgavene i går, heller jeg nok litt i retning av varminten for begge utgavene, den lange frontarmen er noe mer passende fysikken min enn Americanen og ikke er det helt bortkastet med 1:9 riflesnurren heller, det er den snurren jeg har i rifler fra tidligere og da er kulesortiment etcetera også tilpasset dette.

 

Hvordan er boltgangen på de ?

 

Jeg har fått tilbakemeldinger om alt fra glatt til grusete og regner vel med at rett ut av esken hører de mer hjemme i sistnevnte kategori enn i førstnevnte...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...