Jump to content

SWC 105gr i 38 revolver


triggerhappy

Recommended Posts

Vet det er mange måter å lade denne kula i 38 revolver :D

 

Hvordan gjør DU det:

1. Kulediameter i forhold til hva løpet ditt måler?

2. Patronlengde - hvor dypt setter du kula ?

3. Kruttype og ladning?

4. Hvilken pressisjon oppnår du, i mm i ditt våpen ?

5. Forskjellig pressisjon med harde/bløte kuler, eller hvem som har produsert dem ?

 

Sikkert noen som kan komme med tips og råd som fører til at både jeg og andre kan forbedre resultatene våre :D:D

 

Bilder er alltid svært iformativt :!::D

Link to comment
Share on other sites

1. Har rett og slett ikke slugga løpet i mod 28en min, men bruker .358. Har prøvd .357, men da blya det meir.

2. Har patronlengde på 34mm.

3. 4,5grs N320.

4."God nok" til at det er lavetten som er begrensningen. Vurderer å få klubbkameratene til å teste for meg. En av dem får bedre samlinger med hendane enn med Ransom`en sin.

5. Har bare prøvd Kulegrossisten sine, og de virker passe harde til dette trykk-nivået.

Link to comment
Share on other sites

Vet det er mange måter å lade denne kula i 38 revolver :D

 

Hvordan gjør DU det:

1. Kulediameter i forhold til hva løpet ditt måler?

2. Patronlengde - hvor dypt setter du kula ?

3. Kruttype og ladning?

4. Hvilken pressisjon oppnår du, i mm i ditt våpen ?

5. Forskjellig pressisjon med harde/bløte kuler, eller hvem som har produsert dem ?

 

Sikkert noen som kan komme med tips og råd som fører til at både jeg og andre kan forbedre resultatene våre :D:D

 

Bilder er alltid svært iformativt :!::D

1. Bruker .357, men skal prøve .358 pga. blying i overgangskonen.

2. Stapper kula helt nedi hylsa slik at kulenesa er 3 mm under hylsekanten, dvs. hele kula nedi pluss litt til.

2. 1,9 grs. N310.

4. Rundt 30 mm.

5. Har kun testet Kulegrossisten.

Link to comment
Share on other sites

1. Dette lærte jeg en gang jeg spurte om det samme. Rens tønna godt. Dytt ei kule inn i tønna fra forsiden. kula skal gå gjennom med motstand. Detter den igjennom er den for liten. Må den presses igjennom med makt er den for stor. Dette var viss viktigere enn eksakt diameter på løpet/kule.

2. Setter kula ca 3mm under hylsemunningen.

3. ca 1.9-2.0 med 310

4. Holder meg innenfor 10er ring, med støtte for våpenet

5. Clarry Haglund

Link to comment
Share on other sites

Bruker egentlig ikke den kula, men det gjør min bedre halvdel. Så gjett hvem som må lade.

 

1. En tusendels tomme over løpsdiameter.

2. Settes i "overgangen", ikke dypere p.g.a. bruk av hurtigladere.

3. 3,0 grain med N32C. Du kan greit øke med en halv grain om det skulle gi bedre resultat i ditt våpen. Tilsvarende svake ladninger med N310 og N320 gir problemer med variabel hastighet når kula ikke dyttes ned i hylsa.

4. Har aldrig målt, men det er mer enn godt nok på 25 meter. Faller drastisk på 50 meter, men holder alikevel meget bra på sammlingene.

5. Ikke noe presisjons forskjell å snakke om når det kommer til Kulegrosisten og Clarry's kuler. Til tross for at Clarry's kuler er betraktelig hardere.

Link to comment
Share on other sites

Har jo måttet innrømme at "pingleladninger" må til for å stille på "lik linje" i div. stevner :( , men min mod. 14 vil ikke ha disse :? .

 

Det som går best i den er fabrikk Fiocchi - men hettene på disse er så harde at det går heller ikke an å få avtrekk som er like "fint" som konkurrentenes :twisted: .

 

Og rekylen på denne ammo - er jo nesten som faktor i 357 :shock:

 

Imidlertid har jeg kommet fram til at jeg kan trene med denne fabrikkammoen - og bruke N310/Frontier 158 gr. - som er snudd gal vei, og krympet i hylsehalsen - for å få litt mindre rekyl - og kunne "finstille" avtrekk da jeg kan bruke Federal small pistol-hetter.

 

Så nå ser jeg fram til neste NM :lol:

Link to comment
Share on other sites

Har jo måttet innrømme at "pingleladninger" må til for å stille på "lik linje" i div. stevner :( , men min mod. 14 vil ikke ha disse :? .

 

Det som går best i den er fabrikk Fiocchi - men hettene på disse er så harde at det går heller ikke an å få avtrekk som er like "fint" som konkurrentenes :twisted: .

 

Og rekylen på denne ammo - er jo nesten som faktor i 357 :shock:

 

Imidlertid har jeg kommet fram til at jeg kan trene med denne fabrikkammoen - og bruke N310/Frontier 158 gr. - som er snudd gal vei, og krympet i hylsehalsen - for å få litt mindre rekyl - og kunne "finstille" avtrekk da jeg kan bruke Federal small pistol-hetter.

 

Så nå ser jeg fram til neste NM :lol:

 

Jeg har en mod 14 som er kortet ned til Spesialrevolver-klassen.

Setter kula jevnt med hylsa, ladd med 3gr 310, gir meg en samling på 35mm på 25m fra en Caldwell testbenk. (kopi av en Ransom rest)

Syntes det er helt ok til å være et masseprodusert original løp :D

Mer enn nok i alle fall til spes-felt, der det vel aldri er hold på 25m.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dette var den første sesongen jeg har skutt revolver. Kjøpte mye ladeutstyr av en kammerat.

Fulgte med mye ferdigladd skudd som var ladd med 3,8 grs. N320.

Kulen jevnt med hylsekanten.

 

Etter å ha lest om hva andre lader, kom interessen for å prøve noe nytt.

Ladet med 3.0 grs.N320. Fikk samme treffpunktet på 25 m.

Ble mer behagelig rekyl. Kulen sitter jevnt med hylsekanten.

 

Ladet så med 2,2 grs. N310. Satte kulen 3 mm under hylsekanten.

Denne ladningen gikk 4-5 knepp høyere enn den andre ladningen på 25 m.

Var meget behagelig å skyte med.

 

Da jeg ikke har mulighet til å prøve ut disse ladningene til 70 meter nå, lurer jeg på om noen av

dere har en anelse om hvor mye disse ladningene faller på denne avstanden?

Link to comment
Share on other sites

Dette var den første sesongen jeg har skutt revolver. Kjøpte mye ladeutstyr av en kammerat.

Fulgte med mye ferdigladd skudd som var ladd med 3,8 grs. N320.

Kulen jevnt med hylsekanten.

 

Etter å ha lest om hva andre lader, kom interessen for å prøve noe nytt.

Ladet med 3.0 grs.N320. Fikk samme treffpunktet på 25 m.

Ble mer behagelig rekyl. Kulen sitter jevnt med hylsekanten.

 

Ladet så med 2,2 grs. N310. Satte kulen 3 mm under hylsekanten.

Denne ladningen gikk 4-5 knepp høyere enn den andre ladningen på 25 m.

Var meget behagelig å skyte med.

 

Da jeg ikke har mulighet til å prøve ut disse ladningene til 70 meter nå, lurer jeg på om noen av

dere har en anelse om hvor mye disse ladningene faller på denne avstanden?

Rundt 30 cm. i min revolver.

Bruker 1,9 grs. med kula satt 3 mm under kanten.

Link to comment
Share on other sites

Dette var den første sesongen jeg har skutt revolver. Kjøpte mye ladeutstyr av en kammerat.

Fulgte med mye ferdigladd skudd som var ladd med 3,8 grs. N320.

Kulen jevnt med hylsekanten.

 

Etter å ha lest om hva andre lader, kom interessen for å prøve noe nytt.

Ladet med 3.0 grs.N320. Fikk samme treffpunktet på 25 m.

Ble mer behagelig rekyl. Kulen sitter jevnt med hylsekanten.

 

Ladet så med 2,2 grs. N310. Satte kulen 3 mm under hylsekanten.

Denne ladningen gikk 4-5 knepp høyere enn den andre ladningen på 25 m.

Var meget behagelig å skyte med.

 

Da jeg ikke har mulighet til å prøve ut disse ladningene til 70 meter nå, lurer jeg på om noen av

dere har en anelse om hvor mye disse ladningene faller på denne avstanden?

Rundt 30 cm. i min revolver.

Bruker 1,9 grs. med kula satt 3 mm under kanten.

 

 

Kan nevne at i forbindelse med trening til Bromak-holdet (200m), var det en kar i klubben som testet en valig 38 ladning på dette holdet :D:D

Hans ladning var:

Kula satt 1mm under hylsekanten, men med tuppen utenfor. ladd med 3,3 gr - N310 krutt, måler til faktor, ca 108

Kula dalte kunn 1,7 m i forhold til innskutt på 25m :shock:

Dvs når han siktet i toppen av NM-blinken fikk han treff i skiva, om det var noe samling å fortelle om nevnte han ikke :D:D

Link to comment
Share on other sites

Kan nevne at i forbindelse med trening til Bromak-holdet (200m), var det en kar i klubben som testet en valig 38 ladning på dette holdet :D:D

Hans ladning var:

Kula satt 1mm under hylsekanten, men med tuppen utenfor. ladd med 3,3 gr - N310 krutt, måler til faktor, ca 108

Kula dalte kunn 1,7 m i forhold til innskutt på 25m :shock:

Dvs når han siktet i toppen av NM-blinken fikk han treff i skiva, om det var noe samling å fortelle om nevnte han ikke :D:D

Sliter litt med å tro at dette stemmer.

Jeg fant ut at 44 mag. droppet rundt 1,5 m fra 25 til 200m, og den kula har både høyere hastighet og gunstigere BC enn 105-grains Lee.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Er litt OT denne her, men sidan det blir diskutert forskjellige kuler her så bruker eg denne tråden.

 

Tenkte eg skulle prøve nokre 0,358 kuler for presisjonstesting.

Nokon andre som legg merke til at Lee factory crimp dia ser ut til å ta i hylsa rundt kula ? Ikkje berre krymp, men i heile kulelengden.

Berre lurer på om den kanskje til og med klarer å size ned 0,358 kula

 

Dette har skjedd på to forskjellige hylsetyper.

Akkurat nok til at hylsa er polert der eg ser den har kontakt med dia.

Er jo ikkje mykje vits med 358 kuler dersom dia presser dei ned igjen ?

Link to comment
Share on other sites

Lee Factory Crimp for pistol gjør nettopp dette:

 

Lee Carbide Factory Crimp Die

A carbide sizer sizes the cartridge while it is being crimped so every round will positvely chamber freely with factory like dependability

 

Det kan ikke være stor tvil om hva som skjer med en blykule da, som du sier er det helt bortkastet å bruke overdimensjonerte kuler sammen med denne dia. Har ellers ikke mye erfaring med disse diene annet enn at en i klubben fikk en drøss med ammofeil etter at han tok de i bruk. Ikke at det var noen feil på ammoen før, men noen hadde fortalt ham at dette måtte man bare ha. Tydeligvis ikke :wink:

Link to comment
Share on other sites

Brukte dremelen med diamantstift for å slipe opp diameteren på factory crimp dien til min .44 slik at den ikke skulle size den ferdigladede patronen. De fleste revolvere er vel såpass romslige i kammrene at det ikke er noe problem å bruke ammunisjon med litt bul i hylsa pga "feite" kuler.

Link to comment
Share on other sites

... De fleste revolvere er vel såpass romslige i kammrene at det ikke er noe problem å bruke ammunisjon med litt bul i hylsa pga "feite" kuler.

 

Nei! Da er noe feil. Tønna er nettopp et kammer, og patronen skal passe med minst mulig slark. Har man for romslig tønne kan stygge ting skje.

Bruker factory crimpen kun til å size de ferdige patronene, bruker faktisk ikke crimpen i det hele tatt. Grunnen er at det er så ubegripelig kjedelig å få patroner som ikke vil på plass når det skal lades om fort.

Link to comment
Share on other sites

Et kammer vil alltid være litt konisk, det samme gjelder hylsa innvendig. I kombinasjon med en litt trang die skal det ikke mye til før en får en svak bul på hylsa etter kula, men så lenge den kamrer fritt gjør det ingenting. Factory Crimp vil sikkert forhindre trang kamring, men jeg ser ingen grunn til å bruke slikt med mindre man får problemer med de vanlige diene. Og da bør man også prøve det ut i praksis, man risikerer som sagt å presse ned kula med dårlig presisjon, blying og lite hold på kula som mulige problemer.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det nå engang slik at alt lages innenfor gitte toleranser. Patroner med maks tillatt diameter skal uansett gå inn i kammer med minste tillatte diameter. Derfor trenger det overhode ikke å være noe feil på våpenet selv om man kan klare å kamre en patron som ligger over den tillate diameteren. Hvis jeg har forstått det rett skal lee dien size "for store" patroner ned til maks tillat diameter.

 

357chamber.jpg

Link to comment
Share on other sites

Alt dette er vel og bra, men eg hadde da og eit lite håp om at det var mulig å bruke 0,358 kuler utan å overstige maks spesifikasjoner. Og samtidig bruke factory crimp die.

Sjølv om eg skrur krympinga heilt vekk presser den jo likevel på ei kule som er "oversize"

Ser det går bra med nokon patroner, mulig det er litt variasjon i hylsebredde.

 

Ikkje noko stort problem i grunn. Er jo berre å la vere å bruke den dia når eg lader WC ammo.

No er det no og eingong slik at de fleste av oss er late og liker å skifte dier minst mulig i eit ferdig oppsett.

 

Tenker på dei som brukar factory crimp til 9mm og bruker oversize frontier kuler f.eks.

Vil ikkje dei få same problemet ? ( Frontier 125 grain CMJ 357 kuler i 9mm )

Veit det er mange som gjer dette. Spesielt med Pardini GT som kan ha litt romme løp.

 

Så kan det jo vere som Fulmen seier. At denne dia er oppskrytt og absolutt ikkje nødvendig.

Men den legger veldig fin krymp :)

Link to comment
Share on other sites

Til mitt bruk har factory crimpen blitt et "must", og er slett ikke oppskrytt.

Hvis man heller ønsker å putte godt over 10.000 skudd, en og en, ned i en case guage ...nei takk.

Som sakt mitt bruk er til revolver, og til pistol skal jeg være enig med Fulmen at den nok er oppskrytt. Jeg vet ikke om noen som virkelig har hatt bruk for den til pistol ennå.

 

At det er variasjon i hylseveggene skal være sikkert. Forskjellen mellom f.eks IMI og S&B er rent av enorm i denne sammenheng, mer en de 0,0254mm et hopp opp på kule diameteren utgjør. Slik at man faktisk kan ha "skviset" kula allerede når den ble satt i. En løsning hvis du har problem med at den tar for mye er å få en fra Lee som er denne tusendels tommen større. Det lager de. som med andre dier, uten noe særlig ekstra kostnad.

 

Tegningen som Freeride viser er flott, bare så synd at ingen produsenter, bortsett fra FA, har sett den :D

Link to comment
Share on other sites

Mystisk, har ladet noen titusener av skudd til både pistol og revolver (CZ og S&W) uten å ha opplevd problemet. Har riktignok ikke trengt å bruke hurtiglader på revolveren, men kan virkelig ikke huske å hatt ladeproblemer med ammo som kom så langt som til våpenet (ekstreme feil oppdager man ved håndtering av ammo). Selv med progressiv presse merker jeg ammo som blir nok deformerte til å ikke kamres, i en CZ skal jo det ganske mye til. Patrontolk har jeg aldri hatt og skal heller aldri ha det. Med mindre noen lager en kombinert tolk-og-krympedie som varsler meg når patronen er utenfor gammel-tsjekkoslovakisk-kvalitet-standarden uten å røre annet enn skulderen.

Link to comment
Share on other sites

Min PPC-revolver er bygget på en gammel "Masterpiece", du vet en av de som S&W brukte mikrometeret på :mrgreen::mrgreen:

Den er også en ren .38, så der må ting passe. Den har ikke den bitte lille romsligheten som en .357 gir ...det tenkte jeg egentlig ikke på :oops: ...Men til mitt forsvar skal det sies at det er trangt nok i en helt ny mod. 67 jeg har.

 

æh... De fleste av oss vet jo at tolleransene til Smith igjennom 150 år skulle tyde på at de har opperet med mer enn en mandag pr. uke :wink:

 

Du har egentlig en veldig god idé der Fulmen! Jeg kunne faktisk tenkt meg en kombinert tolk-og-etter-på-sizedie, kanskje ikke etter gammel-tsjekkoslovakisk-kvalitet-standarden, men etter mitt (mine) våpen.

Link to comment
Share on other sites

Tydeligvis på tide å ta en liten oppfriskning av siteringsreglene. Trim ned det man siterer så mye som mulig, dette gjør trådene langt mer oversiktlig. I dette tilfellet var sitering helt overflødig, men om man likevel skulle ønske det er det ikke nødvendig å sitere mer enn dette.

 

Fulmen

 

 

Ladet så med 2,2 grs. N310. Satte kulen 3 mm under hylsekanten.

 

Hei igjen.. det er fleire her som seier dei sette kula ca 3mm under hylsekant. Korleis får ein gjort dette på enklast mulig måte ? På mine dier så vil stempelet som setter kula butte i hylsekanten.

Bruker folket eit anna stempel eller sliper på orginalstempelet ? Ser for meg at det kan øydelegge sentreringa ved kuleisetting.

Link to comment
Share on other sites

Slettet unødvendig sitering

 

Fulmen

 

Hei igjen.. det er fleire her som seier dei sette kula ca 3mm under hylsekant. Korleis får ein gjort dette på enklast mulig måte ? På mine dier så vil stempelet som setter kula butte i hylsekanten.

Bruker folket eit anna stempel eller sliper på orginalstempelet ? Ser for meg at det kan øydelegge sentreringa ved kuleisetting.

Bruk stempel fra en 9mm eller lag nytt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ja.. Forsetter litt her. Kanskje OT, men eg føler det er veldig innanfor same tema.

 

Me har jo diskutert litt forskjellig ang. factory crimp og .357 eller .358 kuler.

 

Eg har jo no endeleg funne meg ein dreiebenk og fått laga meg eit nytt kulestempel til min 38 dillon die slik at eg får heile 105 gr SWC kula 3mm under hylsekanten.

 

I dette tilfellet setter eg .357 105 gr Clarry kuler 3mm under hylsekanten. bruker ikkje factory crimp, men kun nok til å rette ut hylsa igjen. CBC 38 hylser.

 

Av kanskje 40 testpatroner var det kanskje 10 som fekk ein tydeleg mage der kula "stoppa" i hylsa. Tenkte ikkje noko over det når eg lada, men på bana fekk eg sjølvsagt ikkje desse patronene i kammeret.

 

Hadde og lada nokon tilsvarende med Merkell ( Sako ) hylser og .358 kuler, men ingen problem. Ikkje antyding eingong.

Kan det vere slik variasjon på CBC hylsene eller kanskje forskjellig lot ?

Nokon som har hatt same problem ?

Kunne sikkert brukt factory crimp, men da sizer eg jo ned .357 kulene og det er jo ikkje ønska.

 

Dersom eg ikkje kan bruke CBC hylsene har eg i tilfelle ein haug eg kan bytte mot noko andre 38 hylser :)

Link to comment
Share on other sites

Problemet med bul på hylsa ved "ekstremladning" kommer man ikke unna om en ikke har utvalgte hylser. Lader selv tidvis på samme måte, og noen MagTechhylser vil ikke samarbeide.

Men bakk deg ut 1mm, mulig det kan hjelpe noe, og legg på et par tidels gr med krutt så får du omtrent samme ladningen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker MRP hylser og har knapt noen bul med .357 kule.

Godstykkelsen varierer endel fra hylsemerke til hylsemerke, og er du riktig uheldig kan du muligens size kula litt ekstra om du skviser den ned i ei trang hylse (innbiller jeg meg).

Bortsett fra det, har ikke bulen noe å si så lenge patronene kamrer greit.

Link to comment
Share on other sites

Slik eg ser problemet vil eg faktisk kunne sjå om patrona er ok eller ikkje ganske greit.

Dia lager eit ganske markant merke i hylsa der det blir for stor bul.

Eg får heller legge desse til side og har nokre hundre hylser som kun går til dette formålet :)

Tungvindt å sortere slik, men kva gjer ein ikkje for at det skal fungere..

Link to comment
Share on other sites

Slik eg ser problemet vil eg faktisk kunne sjå om patrona er ok eller ikkje ganske greit.

Dia lager eit ganske markant merke i hylsa der det blir for stor bul.

Eg får heller legge desse til side og har nokre hundre hylser som kun går til dette formålet :)

Tungvindt å sortere slik, men kva gjer ein ikkje for at det skal fungere..

Sjekk med det lokale politikammeret om ikke de har en kasse hylser liggende etter trening.

Jeg mener mine hylser har opprinnelse fra politiet.

Link to comment
Share on other sites

Slik eg ser problemet vil eg faktisk kunne sjå om patrona er ok eller ikkje ganske greit.

Dia lager eit ganske markant merke i hylsa der det blir for stor bul.

Eg får heller legge desse til side og har nokre hundre hylser som kun går til dette formålet :)

Tungvindt å sortere slik, men kva gjer ein ikkje for at det skal fungere..

 

Løsningen er jo enkel og skissert i et innlegg over : flytt kula 1mm lenger frem / ut i hylsa :D

 

Du må kanskje lade 0,1-0,2 grains mer med krutt for å få samme hastighet,,, men,,, spiller det noen rolle :D

Jeg mener, så kan du bruke alle hylsene du har :D

Link to comment
Share on other sites

Var en tur i ladebua i dag, og husket noen Lee 124gr TLTC jeg hadde støpt-kalibrert til .357

.38 pressa var innstillt for lading av disse kulene som er diskutert her,105grLee satt 4mm under hylsekanten med kruttmål som ga 1,8gr N310.

Gadd ikke skifte hull i kruttdisken, men justerte kuleisetter slik at 124 TC satt 1mm negativt(under kanten)Tenkte at dette kunne være alternativ mat for spesialrevolveren.

Hylsene fikk litt bul her og, så enkellte kamret trangt, men alle gikk inn.

Dro på banen og satte opp ei stripe på 25m og skjøt. Fikk overraskende bra samlinger, de lå rundt 50-60mm, dette skutt stående tohånds, erfaringsvis vil dette krympe til under halvparten

skutt fra anlegg. Men var surt og kaldt på banen, så jeg gadd ikke rigge til anlegg, får ta det en annen dag. Men ladningen viste potensiale, hadde flere serier der 4 skudd satt under tommen, mens di to siste dro litt ut, det var nok pilotfeil!

Fortsetter trenden, har jeg en kule jeg kan bruke i tre våpen spes.rev, 6"feltrev og 9mm.

Dette letter logistikken og 105gr kula blir nok pensjonert. Rekylen i denne ladningen kan ca sammenlignes med 105gr med 3,0gr 310 satt "normalt"

Veldig uvitenskapelig dette her, må bruke ransom rest for å få helt pålitelige resultater, men personlig er jeg overbevist :D Dette var off topic, mere som et tips til den som støper selv.

Link to comment
Share on other sites

Var en tur i ladebua i dag, og husket noen Lee 124gr TLTC jeg hadde støpt-kalibrert til .357

.38 pressa var innstillt for lading av disse kulene som er diskutert her,105grLee satt 4mm under hylsekanten med kruttmål som ga 1,8gr N310.

Gadd ikke skifte hull i kruttdisken, men justerte kuleisetter slik at 124 TC satt 1mm negativt(under kanten)Tenkte at dette kunne være alternativ mat for spesialrevolveren.

Hylsene fikk litt bul her og, så enkellte kamret trangt, men alle gikk inn.

Dro på banen og satte opp ei stripe på 25m og skjøt. Fikk overraskende bra samlinger, de lå rundt 50-60mm, dette skutt stående tohånds, erfaringsvis vil dette krympe til under halvparten

skutt fra anlegg. Men var surt og kaldt på banen, så jeg gadd ikke rigge til anlegg, får ta det en annen dag. Men ladningen viste potensiale, hadde flere serier der 4 skudd satt under tommen, mens di to siste dro litt ut, det var nok pilotfeil!

Fortsetter trenden, har jeg en kule jeg kan bruke i tre våpen spes.rev, 6"feltrev og 9mm.

Dette letter logistikken og 105gr kula blir nok pensjonert. Rekylen i denne ladningen kan ca sammenlignes med 105gr med 3,0gr 310 satt "normalt"

Veldig uvitenskapelig dette her, må bruke ransom rest for å få helt pålitelige resultater, men personlig er jeg overbevist :D Dette var off topic, mere som et tips til den som støper selv.

 

En stor fordel med den kula, er at den slipper mye lettere ut av tanga enn en perfekt støpt 105gr SWC :D

- som kan sitte noe inn i he......e fast i tanga av og til 8)

Men, i mine 9mm pistoler (alle har poligonløp) funker blykuler så dårlig pressisjonsmessig et det ikke er godt nok for meg :cry:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...