Jump to content

Løsammunisjon


Nikeffo

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg er ute etter 45LC løsammunisjon til show. Noen som har peiling på hvor man kan få kjøpt dette i Norge, evt hvordan man lager en trygg ladning uten fare for skade på andre. Er det forsvarlig med liten svartkruttladning, litt mel (for røykeffekt) og fett i hylsa? Hve er isåfall sikkerhetsavstand? Har operert med 20m, men er redd kobberflis går lengre en det....

 

Geir

Link to comment
Share on other sites

var noen kompiser som forsket litt på cowboy ladninger løspatron. for å skyte ballonger fra hesterygg. ble skrinlagt pga fare for messingflis. vet ikke om det er noen som forhandler stjernekrimp dier. mulig det hjelper på at man kan lade svakere.

Link to comment
Share on other sites

Her er min oppskrift på løsammo, dog til .357. De både smeller og ryker godt.

 

14gr svartkrutt, deretter tar jeg en bit papir som jeg smører godt inn med fett som jeg da stapper nedi og komprimerer kruttet godt. Så tar jeg enda en papirbit med mye fett, stapper denne nedi også for å forsegle det hele.

 

Har blitt skutt en 20 skudd i en Colt Python og fungerer som snus. Husk dog på å rengjøre godt etter bruk, akkurat som vanlige svartkruttvåpen.

 

Anbefaler dog å teste med to skudd, det andre skuddet sjekker du om forseglingen enda sitter på osv.

 

Jeg trenger vel heller ikke å fortelle at du ikke må sikte på noen uansett.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Det finnes dier som lager stjernekrimp i de fleste kaliber, så det er ikke så vanskelig. Problemet kan være å få slikt utstyr ut av USA.

 

"Løskruttladninger" for å skyte på ballonger i "Mounted Cowboyaction" skyting burde heller ikke være så vanskelig å finne ut av.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...