Jump to content

TTSX 168 grains N560 cal.30.06


Rib

Recommended Posts

Er det noen som har forslag til ladedata på denne kombinasjonen?

Ser at Vithavuri har eksempler med N540, N550 og N160 men har en "feeling" om at jeg kan få noe høyere hastighet med N560.

Rifle: S&L, 60 cm 1:10 Twist. Coal 82-84.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ladedata for TSX og TTSX kulene er tilnærmet like og ifølge Barnes kan disse brukes om hverandre. Ladedata med N160 finnes det en del av, men jeg er på jakt etter litt mer hastighet og hadde tenkt å prøve N560 men finner ikke data på denne kombinasjonen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg får den kula her opp i 892m/s i min Remington 30-06 med 50cm løp. dyr jeg har skutt med denne kula i denne hastigheten har ramla rett ned.. Ingen utras eller noe leting. Di kulene jeg har funnet igjen har tilnærmet 100% restvekt, (mangler kun plastspissen)

 

Jeg lader med vv560.

Link to comment
Share on other sites

Dette bekrefter min antagelse om at N560 kunne være et aktuelt krutt for høy hastighet med denne kulen i dette kaliberet. Har skutt mer en 10 hjort med 130 grains TTSX, ladet til ca 980 m/s og effekten i dyrene har vært veldig bra. ( hold fra 10 m til godt over 200 ) har ikke prøvet 168 grains selv, men andre i jaktlaget har brukt denne med minst like gode erfaringer som jeg har med den lettere kulen.

 

Kommer til å lade TTSX 150 grains med N550 i 308.

 

Takker for god info - skal poste resultatene når de foreligger ( må bare få ferdig 22-250 amoen først :twisted:)

Link to comment
Share on other sites

@Rib, er det 30-06 eller 308 du skal lade?quote]

 

Ser av mitt forrige innlegg at det er rom for missforståelser...

168 grains TTSX lader jeg i 30.06 og kommer da til å bruke N560

150 grains TTSX skal jeg lade til 308 :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...