Jump to content

Ny HW97 i hus!


widowmaker

Recommended Posts

Etter mye research angående ny luftbørse, er endelig ny rigg i hus. Det ble en HW97 Black Line i 4,5mm, med en Hawke Airmax EV 4-12x40AO! Ikke den mest fancy optikken, men mye for penga mener nå jeg.

Utrolig kvalitetsfølelse å holde den børsa der, må bare smile!

 

Har aldri skutt inn et kikkertsikte før i mitt liv, så det var jo en ny erfaring. Fulgte denne oppskriften:http://www.pyramydair.com/article/All_about_scopes_Part_3_April_2005/22

 

Resultatet etter ca 10 min innskyting og justering, ble meget bra. Setter skudda i sortlappen på 25 meter nå, så nå er det kun finjustering igjen. Hadde aldri trodd ei luftbørse skulle ha slik presisjon. Utrolig artig, og her blir det mye morro fremover.

Legger ved et bilde av det nye familiemedlemmet:

20130309_173832.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Etter alt for mye jobb i det siste, fikk jeg endelig noen timer til å dra i den lokale idretthallen for litt ammo testing. Jeg har tidligere vært på skytebanen, og fått skutt inn geværet på 25 meter.

Nå skulle jeg prøve meg på litt samlinger, med to forskjellige kuletuper.

 

På begge bildene er det skutt 5 skudd, fra benk med en sammenrullet sovepose som underlag. Banen er bare 15 meter, så da måtte jeg bruke det... Må si at jeg liker denne 97´n bare bedre og bedre :D

 

20130322_111958.jpg

Kan trygt kjøpe meg noen flere esker med Exact Heavy kulene ihvertfall...

 

20130322_112704.jpg

Noe større hull med H&N Barracuda Match, men det er sikkert skytterens feil.

 

Etter at den "seriøse" testingen var unnagjort, satte jeg opp 10 stk tomme .22hylser på 15 meter. 10 av 10 treff, og hylsene skvatt veggimellom! Som sagt, er utrolig fornøyd med børsa!!

Link to comment
Share on other sites

Bruk de tunge Barracudaene med varsomhet/sparsomhet, for tunge kuler er ikke bra for fjæra i luftgevær av "normal" power, den kan knekke lenge før tiden. Når du har skutt mye med børsa med normalvekt kuler rundt 7.9-8.2 grains vil man ofte "føle" at børsa ikke helt liker de tyngre kulene på 10+ grains. Skytesyklusen blir en helt annen. Jeg merker godt at min HW97 og også Diana 48 ikke helt setter pris på Barracuda selv om presisjonen er topp. De tunge kulene egner seg best i såkallte "magnumbørser" med mye power eller PCP (trykkluft) børser

Link to comment
Share on other sites

Takk for god informasjon. Har jo egentlig lest meg til at børsa går knallgodt med JSB Diabolo Exact, i 4,51mm utgave. Men denne finner jeg ikke noe sted. Noen som veit hvem som har denne på lager? Kjøpte Diabolo Heavy fra Børselars, men han var utsolgt for Exact´n i 4,51, og visste ikke helt når den kom på lager.

Da dropper jeg storinnkjøp av heavy kuler, og avventer til jeg finner 4.51.

 

Skal på pistolbanen imorra, og kronografere litt hjemmelada 45 acp ammunisjon. Tenkte å snike med både HW97´n og HW45, og få kjørt gjennom noen målinger på disse også. Så får vi se hvordan det stemmer opp imot JSB sin hjemmeside.

Link to comment
Share on other sites

JSB Exact 8.44 grains går for å være "the holy grail" presisjonmessig i de aller aller fleste fjærbørser, jeg kjøper ikke annet til mine lenger (både i .22 og .177) etter å testet en del forskjellig :wink: Selv bruker jeg 4.52mm, men muligens liker børsa di bedre 4.51mm (må testes)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 6 months later...
  • 3 years later...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...