Jump to content

Patronhylle display


Veidinn

Recommended Posts

Fikk fatt i ei fin skrå hylle fra gullsmed for en tid siden, 110cm bred. Den hadde smale fine hyller til å sette patroner på så det har kvernet rundt i hodet hvordan jeg skulle rigge dette til. Igår fikk jeg hjelp til å sette hylla på plass etter endel forarbeide. Kan nevne at den har et "overbygg" med åtte 12V spotter og der er skyvbare glassdører til å ha foran.

Synes det ble ganske så greit til min ringe samling.

 

 

DSC03779_zps3c0ff14f.jpg

 

DSC03778_zps11902e12.jpg

Laget også info-etiketter med bunnmerkingene på de ulike, gjør nok ikke det på alle men på noen hylsetyper hvor der finnes mange.

Vanskelig å få skikkelig dybdeskarphet i slike bilder.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ser vi er flere som tenker litt likt for tiden og som ønsker å kunne beskue samlingen sin. Kanskje ikke minst kunne vise den frem på en grei måte til de som vil se. Jeg la ut noen bilder over her men syntes de ikke var informative nok, så her er et par til.

 

DSC03799_zpsfd525933.jpg

 

Jeg nevnte en minisamling med de små europeiske RF på en annen tråd, er et bilde av den

 

DSC03796_zpsbde57d98.jpg

 

Jeg tror de fleste komersielle kal. er med her: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 og 9mm. De 6 til venstre er alle originale Flobert fra den første tiden. Nr. 5 ser ut som en mellomting, den har litt antydning til rim slik vi kjenner idag mens de eldste bare er koniske nederst.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...