Jump to content

Din drømmerifle i .22LR?


Lindskog

Recommended Posts

  • 9 months later...

Det stemmer. Det er løsningen med ladegrepet som har fascinert meg siden de lanserte denne på midten av 80-tallet. Det gir så godt som ingen forstyrrelse av skytestillingen.

Mekanikken inni er en 300-serie boltrifle med litt ekstra leamikk. Ingenting komplisert, men jeg tror noen tyske ingeniører har grublet en stund over vinkler etc. for å få den så lett og glatt i bevegelsen som den er.

Link to comment
Share on other sites

tTHTho.jpg

 

Siste anskaffelse, Sako Quad Range i 22LR. Sitter på en Versapod tofot, A-tec demp, IOR 3-18 sikte, ting jeg hadde liggende.

 

Alltid hatt lyst på en hull-i-hull rifle i 22LR. Eneste jeg ikke er fornøyd med er den enorme skriften på siden, men stokken er for fin til å tenke på durakote eller noe sånt. Også sitter siktet litt høyt, men jeg hadde allerede montasjer for IOR's 35mm tube, så da ble det en rail-løsning.

Link to comment
Share on other sites

tTHTho.jpg

 

Siste anskaffelse, Sako Quad Range i 22LR. Sitter på en Versapod tofot, A-tec demp, IOR 3-18 sikte, ting jeg hadde liggende.

 

Alltid hatt lyst på en hull-i-hull rifle i 22LR. Eneste jeg ikke er fornøyd med er den enorme skriften på siden, men stokken er for fin til å tenke på durakote eller noe sånt. Også sitter siktet litt høyt, men jeg hadde allerede montasjer for IOR's 35mm tube, så da ble det en rail-løsning.

 

Er ikke noe galt med den kikkertmonteringen. Slik ser ei proffbørse (OL-gull) ut med 4-16x56 kikkert:

 

mailgooglecom.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Får vel blåse litt liv i denne igjen da.

Håper det går bra at jeg drar inn andre randtennere enn 22LR.

 

Har mange tanker og mange drømmer.

 

En eldre Anschutz 54 med magasin, lagt oppi en stokk med klassiske linjer lik den "safaribørsa" som er vist tidligere i denne tråden. Toppet med en blank svart Leupold VX-1 rimfire 2-7x28 så skulle linjene være bevart.

 

En annen kandidat er ei børse lik 1727F i 22LR toppet med f.eks. en Swaro 3-9x36. En kombinasjon til den nette sum av 37 store.

 

Til banebruk og lek kunne jeg tenkt meg en 1827 i en Boyds Pro Varmint stokk.

 

Forøvrig så er jeg vanvittig fornøyd med den Anschutzen jeg har, en 1516 i 22WMR med en Leupold 2-7x33. Eneste er at jeg skulle hatt noen ringer som er ca 4mm lavere. Disse er rundt 10mm fra bunn av ring til bunn av innside base. Hvis noen vet av noen skikkelig lave 1" ringer som passer i 11mm spor så er jeg takknemlig for tips. Tror uansett det begrenser seg hvor lav de kan lages og fortsatt være holdbare.

Som det går frem av bildet så er gjengebeskytteren for kort. Irritasjonsmoment, men tok en sjanse og bestilte noe gørr på ebay og da kan det gå slik. Skal få børsiskompisen til å lage en ny som flukter med pipa.

 

STlTanR0.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Oooooh! Bullpup er alltid tøft. Avtrekket kan vel ihvertfall ikke bli dårligere. :mrgreen:

 

Er en på rimfirecentral som har bygget elektronisk avtrekk til en 10/22-bullpup. Amerikanske mynidigheter er ikke glad i elektroniske avtrekk på halvauto, litt for enkelt å legge inn en løkke i programmet, og da går det mye ammunisjon...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg begynner å nærme meg en av drømmene nå.

 

Til banebruk og lek kunne jeg tenkt meg en 1827 i en Boyds Pro Varmint stokk.

I alle fall nesten.

Stokk er på tur over dammen, men jeg ble såpass fornøyd med den som fulgte med at jeg venter litt med å frese ut den nye.

 

IMG_0518.jpg

 

IMG_0519.jpg

 

IMG_0520.jpg

 

Kikkertsikte blir en Falcon M18 4-18x44.

 

En annen kandidat er ei børse lik 1727F i 22LR toppet med f.eks. en Swaro 3-9x36. En kombinasjon til den nette sum av 37 store.

 

Denne finnes nå i markedet. 1727F-22. Absolutt ei drømmebørse!

12240943_1023384591017344_2441792149082944863_o.jpg

 

Bildet er hentet fra http://www.rimfirecentral.com" target="_blank" target="_blank" target="_blank.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...