Jump to content

Ettermontering av kulekompensaror på Leupold vx-r 4-12x50 ?


xc70

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Hei. I følge Jakt og friluft må kikkerten sendes til fabrikk. Prisen vil bli ca 1000kr per tårn. Systemet heter CDS. Enkelte butikker har denne modellen til samme pris. Dette var ikke jeg klar over da jeg handlet. Helt klart vert ett pluss om selger hadde opplyst om dette.

 

http://www.leupold.com/resources/custom-dial-system/

 

Ut av denne siden virker det som desse tårnene kan monteres selv. Men om dem er villige til å sende til Norge vet jeg ikke..... :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har montert utvendig tårn på min vx-r 4-12x50 nå, Stoney point funker som snus :) Monterte på høyde justeringa nå, og man må bare vippe av den plast koppen man originalt justerer på, og under den er det vanlig "coin slot" justering. På den typen jeg brukte står det type nr: K-1L, disse får man til 28.95 usd på ebay, inkl frakt, og er montert på 5 minutter :)

Link to comment
Share on other sites

Hei. I følge Jakt og friluft må kikkerten sendes til fabrikk. Prisen vil bli ca 1000kr per tårn. Systemet heter CDS. Enkelte butikker har denne modellen til samme pris. Dette var ikke jeg klar over da jeg handlet. Helt klart vert ett pluss om selger hadde opplyst om dette.

 

http://www.leupold.com/resources/custom-dial-system/" target="_blank

Ut av denne siden virker det som desse tårnene kan monteres selv. Men om dem er villige til å sende til Norge vet jeg ikke..... :forvirra:

 

 

Jeg har bestilt CDS tårn til min VX-6. Ikke nødvendig å sende kikkert til fabrikk.

Tok først kontakt med Leupold, men fikk beskjed om å gjøre bestillingen gjennom Jakt & Friluft.

De mailet meg et skjema som måtte fylles ut, med kuletype, vekt, fart etc, etc...

Dette skjemaet mailet jeg videre til en J&F adresse som jeg fikk oppgitt.

J&F bekreftet samme dag at bestillingen var oversendt. Dette var i desember. Leupold bekrefter vel 4-6 ukers leveringstid + postgang. Jeg venter i spenning :)

Trenger du skjema, kan jeg maile deg. Send PM

Link to comment
Share on other sites

That scope will need to be sent to one of our facilities to get teh CDS system installed into it. Please contact the following company. For schedule and price for that upgrade.

 

LEUPOLD PRODUCT SERVICE SWEDEN

Gyttorp Jakt AB

attn. Mr. Anders Karlsson

Riksvagen 15

36044 Ingelstad

Sweden

 

 

Her er svaret jeg fikk av Leupold. Har prøvd å nå dette Svenske firmaet på mail uten resultat. Rart at J&F ikke har samme svar til oss....jeg vurderer nå å selge mitt sikte for så å kjøpet ett med kulebanekompensator. Er sikkert det enkleste det..... :D

Link to comment
Share on other sites

Prøvde Stoney Point sin kulekomp til Leupold ultralight 3-9*33.

Låseskruene (2 umbrako skruer) var vanskelig å få til å sitte, samt at de ikke tåler så mye moment...

Ble ikke overbevist at dette var en nok solid konstruksjon...

 

 

 

Mvh

Mr Drilling

 

Hmm, mine var ikke vanskelige å få til og sitte, trengte ikke dra noe særlig til heller, men man finner sikkert bedre og mer solide, men det er hvertfall en rimelig måte å få seg kompensator på. Kjenner et par som bruker dem og er fornøyde med dem, men det er vel også litt smak og behag.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hei!

 

Driver å sjekker ut muligheter for å få ettermontert kulekomp på min Leupold VX-R 4-12-50 firedot duplex..

Ser noen her har montert en stoney K-1L på den ved at man har vippet av plast koppen man originalt justerer på men er redd for å ødelegge den da det virker som den sitter fast?

Er det en annen modell jeg har av vx-r mon tro?

 

Fulgte ikke med noen bruksanvisning fra Leopold om hvordan man gjør det og finner ikke på nettet heller..

Slik ser min ut..

http://postimg.org/image/w1igbgqlf

http://postimg.org/image/ff0w2dxnn

http://postimg.org/image/i6k5szw6b

 

Ett annet spørsmål.. hvordan fungerer den stoney-saken med tanke på at man ikke oppgir noen gram på kule/krutt som man må gjøre med den orignale fra leopold? er det fremdeles 1 klikk per 100 meter?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Kjøpte nytt vx6 for to år siden,ble da opplyst at kompensator var med i prisen, det var bare å opplyse om kaliber og kulevekt.Etter ett år og 6/7 personlige oppmøter hos Jakt og Friluft ga jeg opp, ingenting hendte. De sa hele tiden at de hadde sendt forespørsel til fabrikken, men ingen viste hvem som hadde sendt, og når. Elendig servic ikke første gangen heller, ventet 4mnd på at mitt aimpoint micro feste skulle få påmontert en skrue. Veldig hyggelig betjening, men servicen holder ikke mål i det hele tatt!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
På 8.1.2013 den 23.18, Ruger #1 skrev:

 

 

Jeg har bestilt CDS tårn til min VX-6. Ikke nødvendig å sende kikkert til fabrikk.

Tok først kontakt med Leupold, men fikk beskjed om å gjøre bestillingen gjennom Jakt & Friluft.

De mailet meg et skjema som måtte fylles ut, med kuletype, vekt, fart etc, etc...

Dette skjemaet mailet jeg videre til en J&F adresse som jeg fikk oppgitt.

J&F bekreftet samme dag at bestillingen var oversendt. Dette var i desember. Leupold bekrefter vel 4-6 ukers leveringstid + postgang. Jeg venter i spenning :)

Trenger du skjema, kan jeg maile deg. Send PM

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...