Jump to content

Schultz & Larsen i safari-kaliber?


Explorer

Recommended Posts

  • 2 months later...

Har 458 WM løp på min M 97. Det fungerer greit det, men måtte bedde inn rekylklakken på løpet.

 

Er det nokon som har erfaring med kor tung kikkert ein kan montere på den uten at skruene til kikkertklakkene tar kvelden? Nå bruker eg ein liten Leupold 1-4X 20 sammen med det løpet og det fungerer.

Kunne tenke meg kikkert med høgere forstørrelse, og har ein Zeiss Varipoint 2,5-10x50, som eg bruker på samme låskasse med andre løp. Den veger 580g med skinne. Sidan den har skinne må eg montere den i Weaver klakker. Vil det fungere med Zeiss kikkerten og 458 løpet? Det fungerer gullegodt med 9,3X62.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 months later...

Jeg kjenner til en S&L i 416 Taylor, den smeller og slår mer enn rifler i snillere kalibre men eieren virker fornøyd. Det samme gjelder for den som for alle andre rifler i tilsvarende kalibre:

De er mer krevende å skyte med; alle svakheter i konstruksjon blir fort et problem, kikkertmontering blir vanskeligere mht til øyeavstand og å få kikkerten til å stå i ro i ringene. I tillegg vil montasjer lettere gå i stykker hvis den er skjev eller for svak.

Priser på løp kan vel jakt og friluft i Arendal hjelpe deg med?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Har .375 Ruger løp beddet i Ambassadør stokk (ekstra rekyl klakk) Veldig god presisjon men heftig rekyl, vurderer ekstra vekter (som S&L har på greatdanerifels.co.uk) men ingen har hørt om de. Litt kronglete mating med 3skudds magasin men med 5 skudd fungerer det fint. Litt skeptisk om en går for Big 5 pga. mag. 

Forøvrig anbefalt, Weaver klakkene har ikke ramlet av enda :-)) 

Link to comment
Share on other sites

Nå skal jeg banne i kjerka, men klassiske S & L stokker er 2"x4" uansett hvilken gradering de måtte komme i..

Vel er de gode på stål, rifling, og avtrekk, men stokkene er lort, for å bruke Dansk... Magasinene kan også variere mtp mating...

Når de først har funnet noen til å lage en komposit stokk, så koster den alene  mer enn en god Blaser, eller Sauer :-D:cool:

 

Edited by Ruger #1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...