Jump to content

Ruger 10/22-klubben


Xesray

Recommended Posts

Var inne på søylen å fikk klø på et timney avtrekk. Dette var et komplett avtrekk hus de skulle ha 2k. Vi snakker store forandringer det var 0 krypp. Må innrømme at eg fikk lyst på et slikk selv om det koster mer en halve riflen.

Link to comment
Share on other sites

Ok,ville bare høre ang. om de virkeligt sender :)

Har vært innom flere nettsider nå i det siste som tidligere har solgt deler til Norge,men som i det siste har sluttet med dette av ulike grunner,bl.a Numrich og Wolfe springs(sistnevnte har visstnok kun pause fra utenlandssalg grunnet stor pågang).

 

Ang. avtrekk liker eg best match avtrekk,dvs 2 trinns. Eneste eg har jaktavtrekk på av rifler i skapet,er samboers Tikka T3.

Er vel slik at gammel vane er vond å vende siden en har vokst opp med banebørser :wink:

Link to comment
Share on other sites

Rudedoggs tror jeg ikke behandler bestilling fra Norge. Jeg tok i allefall opp en bestilling på Kidd avtrekk uten å høre ett pip tilbake. Sende så etter en stund en epost for å sjekke status. Heller ikke den ble besvart.

(Altså litt den samme opplevelsen som å handle fra enkelte norske butikker)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fikk den tuffer bufferen i dag (ellr fikk 3 for å være korrekt).

 

Lett å montere, akkurat passe motstand slik jeg ser det (må tappe den lett inn på slutten med håndtaket på en skrutrekker).

 

Angående avtrekk, kjøpe ett skikkelig komplett avtrekk til noe over 2k, som man kan plukke av rifla og selge for 12-1300. Eller byggesett som man ikke får en krone for? Slik jeg ser det blir tapet det samme, og da kan man likegodt vurdere komplett avtrekk. (KIDD to stage med rett avtrekker har alltid hatt en sugende dragning på meg). :wink:

Men nå har jeg en kostbar hobby, så kost/nytte må vurderes. Nok annet som skal i hus først.

Link to comment
Share on other sites

Kostbar hobby? Pøh! Hvis jeg synes det blir litt dyrt en gang i blant, og som den svake sjelen jeg er så gjør jeg jo det, så sier jeg bare til meg selv: "Ja ja, jeg driver i det minste ikke med bil eller motorsykkel". Viktig å få frem for kjerringa også det, at det tross alt kunne vært mye dyrere. Sammenlignet med diverse motoriserte tapsprosjekter så er jo våpen, og da særlig brukte, å regne som investeringsobjekter. Det blir nesten som frimerker eller gamle mynter det, helt sant altså. :winke1:

 

Kjøp KIDD avtrekk du.

Link to comment
Share on other sites

Antar i etterpåklokskapens navn -at mine tøffere buffere sansynligvis var for varme da jeg prøvde å installere dem. Hadde posen liggende i lomma før installasjon.

Ble litt som å banke en banan gjennom ett nøkkelhull (for å styre unna mer vulgære sammenligninger).

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Ja, ja og ifølge nettsiden til tactical solutions, 1/2" 28. Ville ikke dreid ned et løp så mye... Ikke veldig vanlig salongdemper gjenge. som oftest 1/2" 20 på de. men om du bare skal ha på komp, så er jo det et fett. Gjenger et Volquartsen løp her til 1/2" 20, noe av det dummeste jeg har gjort med våpen. Uff, aldri mer..

Link to comment
Share on other sites

Hiver inn et åpent spørsmål her. Var på jegerkurs i dag, og kurslederen hevdet at ingen hadde fått bevilget halvauto rifle siden 22.juli. Og at dette også gjaldt 10/22!!!

 

Kan ikke de som har fått innvilget en 10/22 eller øvrige halvautoer det senere tiden skrive inn når og evt. hvor fikk det??

 

Vil gjerne få dette avkreftet;-) Sitter på x-antall tusen kroner med deler som skal på, og skjønner ikke hvorfor forhandlere er utsolgt, hvis ingen får kjøpe?. Våpen-søylen tar også inn en ny ladning 10/22 er nå til sommeren. Uttalelsen hans henger ikke på et greip!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hiver inn et åpent spørsmål her. Var på jegerkurs i dag, og kurslederen hevdet at ingen hadde fått bevilget halvauto rifle siden 22.juli. Og at dette også gjaldt 10/22!!!

 

Kan ikke de som har fått innvilget en 10/22 eller øvrige halvautoer det senere tiden skrive inn når og hvor fikk sin??

 

Vil gjerne få dette avkreftet;-)

Da for du be kurslederen din å følge med i timen, den var stopp på alle halvauto rifler en periode på noen månder, det er no åpent salg igjen.

Link to comment
Share on other sites

Tull! Fikk faktisk godkjent søknad på en 10/22 TD i posten i dag :wink:

Han har ikke følgt med, det var behandlingstopp en stund, fra august 2011 eller noe men noen gang februar/mars 2012 ble stoppet opphevet etter at POD mer eller mindre ble truet med anmeldelse.

Infi finnes i tråder på kammeret :wink:

Link to comment
Share on other sites

Grattis med innvilgelsen. Viste det var bull sh.. Men ville bare ha noe håndfast på saken.

 

 

Beklager digresjonen, men måtte bare få det ut. Da er det bare å gjennopptatt det tråen er ment til.

 

Takk for responsen!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har kjøpt Timney avtrekk til TD'n,får håpe den lever opp til forventningene. Det nåværende avtrekket gjer presisjon til et sjangsespill fra gang til gang!

 

Har også kjøpt inn flere ulike typer CCI ammo,skal teste de presisjonsmessigt opp imot hverandre så snart vinteren(!) her på vestlandet har reist igjen.

Link to comment
Share on other sites

Fikk kjøpt hogue stokk til min 10/22 idag, blir spennende å sette den på :) vurderer å sette på en Meopta meopro 6-18x50. Det hadde nok gjort susen

 

Kjøpte du rubber eller nylonutgaven? Hvordan føltes den kvalitetsmessig?

Link to comment
Share on other sites

Den auto-bolt releasen er jo ikke store greiene, men du verden å den gjør det enklere når man skal skyte og skifte magasin og sånt :mrgreen:

 

Det var det første jeg byttet også, trodde det var noe feil med rifla mi når jeg kjøpte den for det var jo helt umulig å få lukket sluttstykket, viste ikke at dette var en ekstra sikkerhetsgreie som er typisk for USA før jeg leste bruksanvisningen, noe vi jo aldri gjør før vi prøver en ting :lol:

Link to comment
Share on other sites

Nettopp ferdig å montere Timney avtrekket,og klemt avgårde noen kuler. En MEGET klar forbedring!!

 

Avtrekket er et jakt-avtrekk,som er mye lettere og nøyaktig kontra det gamle greiene. Bolt-utløsing og forlenga magasin-utløser var også veldigt bra.

Hadde blitt vanskelig å gå tilbake på det gamle systemet med en liten tapp til magasinet og den tungvinne løsningen på bolten.

 

At nøyaktigheten tar seg opp mht å samle skudda er noe eg nesten forventer,ene og alene pga det mye bedre avtrekket som denne rifla nå har fått!

 

For dere som ikke har gjort dette enda,så sett i gang! Du vil ikke angre :wink:

Link to comment
Share on other sites

Slik her ser mi ut akkurat nå.

Har mistet litt sansen for "Tacticool"-greiene nå, siden jeg vil trene litt mer til ei av de store børsene mine og den jeg bruker mest har ikke pistolgrep og sånt.

 

1022652013.jpg

 

Bildet er tatt fra en av banene mine. På toppen av fjellet jeg eier :)

Link to comment
Share on other sites

Hadde en tur ut i dag også, denne gangen på en annen bane (Unnskyld på forhånd, TerjeN77 :lol: ) jeg har rigget til med selvanviser.

 

Aner ikke hva avstanden er, tipper en ca 100-150m. Man kan bli litt lurt på bildet siden det er ei skråning på 25m etter stein nr 2 fra bunnen av.

 

20130512175654.jpg

 

20130512175814.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...