Jump to content

Verdi krag Jørgensen 1907


Larshanssen

Recommended Posts

Hei!

 

Min far etterlot seg en gammel krag Jørgensen 1907.

Etter som jeg ikke har bruk for den vurderer jeg og selge denne, den ser veldi bra ut

men selvfølgelig så vises det at den er brukt.

 

Men det jeg egentlig ville vite er om det er noen verdi i dette våpenet?

Eller om jeg bare skal levere det inn og få det destruert

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

@Larshanssen, kan du gi en nærmere beskrivelse av den ? Foreksempel om den er bygd om til banerifle eller er det en langkrag. Skulle det være en rytterkarabin i god stand og nr.lik så kan den vel være endel vært så hvidt jeg har hørt.

 

Aventer den til salgs om du ikke har intresse av den. Du får uansett 1000,00-1500,00 for den.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
På låsekassen står det 1907. Et justerbart sikte 100 til 2200m. Ligger tre til nesten fremst på løpet og reimen har en klave rundt løpet og treet. Er magasin for kansje 3-4 skudd. Og tar jeg ikke helt feil så er det bajonettfeste på den også.

 

Ut i fra hva du sier så høres det ut som en langkrag. Enig med forrige taler, bilder om du kan få til det :D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Hei!

Har en venn som har arvet noen gamle Kragh. Den ene er nr lik : 3231 prod 1914. På våpenkort står det at dette er en 22 kaliber stemmer dette?

Hun er også i besittelse av en Kragh med nr 633710 kaliber 7,62 og en med nr121610 kaliber 6,5.

 

Hun ønsker å kvitte seg med disse. Våpnene bærer preg av alder og bærer litt preg av det. Litt overflate rust etc.

Hva kan hun forlange om noen er villige til å ta over disse. Kaliber 7,62 er ikke plombert, litt mer usikker på de to andre.

 

RKRI

Link to comment
Share on other sites

"rkri", du har startet en tråd om disse våpna i "samlervåpen", og fått flere svar der (blant annet om å skrive navnet på våpenet korrekt!). Hvis samme tema tas opp i flere tråder, og i flere "avdelinger" av nettstedet, blir diskusjonen og opplysningene ofte usammenhengende, oppstykket og til dels forvirrende, og moderatorene må inn og redigere/slå sammen. Hold deg til en tråd!

 

 

Edited by Jegermeistern
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...