Jump to content

Jakt- og fiskefilmer på youtube!


_husby_

Recommended Posts

Hei alle sammen!

 

Jeg søkte og fant ikke(overraskende nok, synes jeg) en filmtråd her inne, derfor prøver jeg meg!

Med tanke på at jeg bor på anleggsbrakke 5 dager i uka og (sommer)været er bare dritt sliter jeg litt med å finne på ting å gjøre på kveldstid. Men her en kveld fant jeg en fantastisk film på youtube fra en annen tråd her inne som reddet den kvelden, derfor tenkte jeg at jeg er sikkert ikke den eneste(eller?) som kunne tenkt meg en tråd hvor gud og hvermann kan legge ut en link å tipse om gode filmer om jakt, fiske, skyting, våpen, fangst, generelt friluftsliv etc.

 

Skriv kort om hva filmen handler om, og legg ut link.

 

Jeg starter med den nevnte filmen: http://www.youtube.com/watch?v=xiGo6Dy9eso Jegere og fangstmenn i Russland etter god gammel tradisjon

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Utmerket forslag. Kan være at tråden kan leve bedre med en trådtittel som feks. "Jakt og fiskefilmer på youtube"

Mitt bidrag er litt på kanten av ønskelisten til husby, men jeg regner med at den finner sitt publikum i dette forum.

Dette er link til første delen. Tror det er ca en time tilsammen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=hFdFo9Yo0LI" target="_blank Handler om noen karer som vil prøve å fly hjem et gammelt militært fly som er måtte nødlande i Alaska.

 

Vigg :mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det er vanskelig å beskrive hvor gode filmene til Dick Proenneke er til noen som ikke har sett de før.

Det er en blanding mellom Lars Monsen og alt annet av villmarksmenn som har prøvd seg i Alaska, men for 50 år siden. Alene ut i skauen med bare det mest nødvendige av håndverktøy og en kano. Lage verktøy selv, bygge hytte, leve av naturen og vandre til fjells for å filme ville dyr og natur, alt med kun ett kamera. Det skulle egentlig være en test for å se om han klarte seg selv noen mnd, men endte opp med å bo i hytta store deler av livet sitt.

Det er tre filmer på ca en time hver, men bare utdrag av de finnes på youtube, resten kan finnes utenfor youtube. Alone in the wilderness heter serien.

 

" target="_blank
Link to comment
Share on other sites

Jakt på rype og rev, fisking etter ørret og litt tilberedning. Britisk så det holder! ca. 20min

 

Svensk dokumentar i 6 deler på ca. 10min hver om illegal ulvejakt, også med norske forgreininger. En særdeles god og interessant dokumentar.

Link to comment
Share on other sites

Jakt på rype og rev, fisking etter ørret og litt tilberedning. Britisk så det holder! ca. 20min

 

Svensk dokumentar i 6 deler på ca. 10min hver om illegal ulvejakt, også med norske forgreininger. En særdeles god og interessant dokumentar.

 

 

Denne vill jeg si er fengslende, svært interessang og ikke minst bra! anbefaler alle å se denne! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...

Mye flott her!

 

Kanskje jeg skal dele noen også. Sikkert mange smo har sett dette før, men jeg syns ihvertfall det var spennende og kult stoff.

 

Melissa Bachman - buejeger. Litt amerikansk, men gøy allikevel

http://www.youtube.com/user/melissabachman?feature=" target="_blank

 

Grytjakt med utdelning - svensk jakt på grevling.

" target="_blank

 

Så har man jo Klausens Hunting TV. Jeg vet hva mange syns om denne karen, men la nå ikke dette bli en diskusjon om det.. Jeg syns han lager god underholdning.

" target="_blank

 

iStig:

Takk for tipsene om Dick Proenneke! Så såvidt noe av det igår, helt genialt! :-)

Anbefales!

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...