Jump to content

Valgets kval - picatinny skinne eller ikke? CZ 455


fredrik

Recommended Posts

Hepp!

Klarer ikke bestemme meg om jeg skal bestille inn picatinny skinne til den nye CZ'n min (455 american i 22lr).

 

Fordelen vil jo være at jeg enkelt kan hive over kikkert fra en av de andre riflene, men er det noen ulemper, bortsett fra at det koster noen kroner?

 

Har i dag noe originale 30mm ringer jeg fikk med fra Villmarksbutikken.

 

Klarer ikke helt se forskjellen på disse to, og hvilken jeg skal ha:

http://kinneysshootingsupply.com/cz4524 ... -1224.html

http://kinneysshootingsupply.com/cz4524 ... -1225.html

Link to comment
Share on other sites

Takk folkens! Tror jeg måler for å være sikker ;)

 

Og takk jegerbombom, men bestiller fra Kinneys da jeg alltid har handlet der, og får utmerket service. Blir billigere derfra uansett, på sett og vis :idea:

 

Han har og akkurat samme skinnene med 25moa, men ser ikke at jeg trenger det..? Skal bare vanlig optikk uten tårn og slikt. Skal ikke akkurat være en langholds-rigg dette ;)

Link to comment
Share on other sites

Hva fa...!!!!

Får ikke laget meg konto for å komme i nettbutikken til DIPink, pga alternativene for bostedsland er bare "United states" og den nekter å godta at jeg ikke fyller ut der.

Og jeg som hadde så lyst på den lange skinna uten moa pga jeg skal ha på en la`aang kikkert av type BSA hunting scope 8-32x44

Får se på Kinneys side om de har den lange skinna der.

Oppretter dere konto og bruker kredditkort eller mailer dere bestillingen til selger når dere bestiller utenlandsfra????

Link to comment
Share on other sites

Disse skinnene går rett i sporene med settskruer på toppen.

Kan også anbefale Kinneys. Meget god service, rask håndtering og billig frakt.

Har også bedt de om å fremskaffe produkter fra DIP som ikke står på nettsiden og det var ikke noe problem.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da var skinne bestillt fra Kinneys. Enda usikker på om jeg skal sette den på eller ikke.. Blir vel litt mer høyde på det hele da vil jeg tro? Har medium QRW ringer fra Leupold liggende..

 

Så ser litt på det når jeg får den, hvis ikke har jeg en skinne til salg i 3/8". Jeg bestilte noe annet remedia fra han, så slengte like godt med en skinne :)

Link to comment
Share on other sites

Monterte også 25moa skinne fra kinneys på min cz 455 rett før helgen, hadde også bestilt warne qick release lave ringer, å med en falcon optics 4-14x44 ffp så var det så det gikk akkurat, og lite behov for å bygge opp kolben :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Kan bekrefte at den har 11mm spor... bestilte sjøl 3/8" da det sto flere steder at det var dette som gjaldt når jeg kjøpte min, og den passer ikke. eller dvs, den har sitti der i to år, og henger fortsatt, men den har ikke spesielt mye gods å gripe i og var et herk å få te å sitte rett :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Dette har jeg og opplevd.. En eller annen umbrako-størrelse som vi ikke har her i Norge :P Utrolig irriterende.

 

Jeg løste det med å bruke en torx-trekker som passet perfekt.

 

Vel det er jo fra unaiten å der bruker de jo som kjent tommer, så om du kjøper deg et tommesett på biltema så finner du nok en bits der så passer.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte et torx-sett, med størrelser fra T10 og nedover, og da fant jeg en som passet greit.

Monterte kikkerten på, skudde en runde(6 Mil) på rattet for å kompensere for den innebygde elevasjonen, og rifla traff på første skuddet på 70 merer :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...