Jump to content
Sign in to follow this  
460 S&W

Kløftbukk Villrein

Recommended Posts

460 S&W    0

Hei,

Har vært så heldig og fått tildeling på en kløftbukk i drivstua vest. Har ikke erfaring med villreinjakt fra tidligere, og lurer derfor på hva vanlig/forventet størrelse på disse er( i kg)? Har forøvrig funnet bilder av kløfbukk på villrein.no, men det er vanskelig for meg å annslå størrelsen utifra disse. Tar ellers imot tips og erfaringer fra dette området med takk :wink:

460 S&W    0

takker for svar, men er det en god grunn til at den også kalles for 1,5 år okse på statsskog når den like gjerne kunne vært 2,5år?

edit: Muligens dumt og selvforklarende spørsmål, men virker litt uklart for en nybegynner. Er det evt. store sanskjoner ved skyting av for stor bukk. Ser prisene i kontrakten, men det står ikke om bukken i tillegg blir inndratt eller anmeldelse. Har ikke tenkt i å spekulere i å skyte noe annet en kløftbukken :wink: _), men det kunne vært greit å vite.

m7-hunter    0

Beklager, dårlig formulert av meg. Jeg har nemlig simle/ungdyr-kort. Kan jeg da skyte en 1,5 år gammel bukk som ungdyr, eller regnes denne som kløftbukk hvis den har to endetakker på en eller begge sider?

jalla    5

Jeg skal og på jakt og har et simle/ungdyr kort. Hvordan ser geviret til en 1 1/2 års bukk ut? norn som har bilder eller link?

Skille simle og bukk bør vel gå greit da bukken har ekstrautstyr under.