Jump to content

Cz-Klubben


222. Nitro

Recommended Posts

Da kan jeg vel nesten melde meg inn her, bestilt en 455 Varmint Thumbhole, fikk med tofot, montasje, 10-skuddsmagasin og filing og justering av avtrekk til 5500. Gleder meg til den dukker opp! :)

 

Hva mener folket om demper på denne herligheten? Tipper det vil se litt rart ut med en liten, puslete CMM4 Rimfire på varmintløpet?

Bestilt samme børsa,er til gjenging og skal sette på CMM4 Rimfire.

Lett demper som vil forandre lite på balansen håper eg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Min kjære 452 varmint har fått en facelift. Boyds tommelhull i pepper laminate

IMG_8988.jpg.

IMG_8990.jpg

 

Skifta avtrekk med det samme. Det orginale var flikka på og var ikke så verst, men avtrekkeren sitter jo så langt fram i bøylen,,,kjøpte et timney justerbart. Timneyavtrekkeren er mere bøyd bakover, følger bøylen helt i bak-kant. Får en bedre avtrekk/greps-ergonomi da synes jeg. Åsså alldeles nydelig "brekk" i timney`en da! :D Kikkerten som står på børsa er en zeiss conquest 3-9x50

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

sin12kal

 

har du sjekket hos scou,

koster kun 270.-

min funker bedre med standard cz 452 magasin:-))

 

Nei, men har vært i kontakt med XXL og de skulle ha 240,- tror jeg så blir vel til at jeg kjøper der etterhvert.

CZ452 10 skudds magasin da? Hva mener du uansett med at den funker bedre?

Link to comment
Share on other sites

Melder meg inn her jeg og. Har en dempet Cz 452 American som nå har fått ny boyds stokk (Tactiool) og endelig ny kikkert en Leupold EFR 3-9x33.

 

Noen som har noen gode tips til lave montasjer som passer et så lite sikte på denne børsa?

Link to comment
Share on other sites

Har en CZ/BRNO model 2-E-H. Kjøpt ca 1994. Har lyst til å sette på en ny stokk, Ross thumbhole fra Boyd`s gunstocks. Ser at de har stokker til cz-452, vil disse stokkene passe min gamle sliter?

 

Har noen handlet fra Boyd`s og hvor lang tid tar det? Evnt andre som selger slike stokker?

Link to comment
Share on other sites

Vet dette er ganske basic spørsmål. Hvordan fjerner man åpne sikter på 22lr pipe til cz 455? Har fjernet alt av skruer men de går ikke av, noen triks? Kan det hende at siktene er en del av pipa slik at man ikke kan fjerne det? Er ikke noe vits med iron sight på american modellen. PS, pipa var på en standard før men nå skal jeg montere den på amerixan.

Link to comment
Share on other sites

Her er min CZ 452-2E i 22wmr, byggeår 1997. Montert Meopta Meopro 4-12X50 og A-Tec Maxim 6,5mm lyd demper. Har ikke kappet løpet nevneverdig.

Skyter meget godt med denne rifla med CCI HP på 100m.

Har nå bestillt timney avtrekk til rifla. Update kommer :)

 

image-3.jpg

image-2.jpg

image-1.jpg

image.jpg

 

Da har Timney avtrekket kommet, mangler bare å få installert det. Venter litt med det da jeg må få tid til å dra på banen å skyte inn børsa igjen i etterkant. Har ikke tid til slikt nå om dagen så da må jeg ha ei børse som er ready to go.

 

image-7.jpg

 

Min første rev har også fallt for denne børsa. Datt i smellen på 20m under lokkejakt. Kjempe spennende...

image-6.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

hei :) er det noen som har noen erfaringer med cz 511 og hvilke skudd som gir best presisjon i den ?

 

Jeg har en 511 med A-tec demper. Skyter presist med det meste, men kanskje aller best med CCI. Bruker Federal til jakt, da denne er mye kraftigere enn alt annet jeg har prøvd.

Link to comment
Share on other sites

Har en CZ Varmint i kaliber .17hmr. Bruker denne til primært rypejakt. Utenom rypesesongen brukes den til kråke og skjor. Bruker Gamepoint på rypa. V-max på det andre. CCI-ammo. Har ikke testet annen ammo enda, men har liggende litt av hvert.

 

Kikkerten er en helt enkel Fontaine 3-9x40 montert i Leupold stålmontasje. Fornøyd med denne.

 

Har liggende en Bushnell 10x40 som er tiltenkt rifla, men får se om den blir montert. Mindre synsfelt i denne.

 

Valgte Varmint-versjonen fordi den er tung og derav stabil. Det trengs på små mål som rype på lengre avstander.

 

Har ikke bilde av den, så dere får klare dere uten.

Link to comment
Share on other sites

Takker olepolet! Får bare søke meg litt rundt på magasinene da. Eventuelt hvor får man kjøpt 10 skudds plastmagasinene?

 

De fleste butikker som fører CZ kan få tak i magasin.

 

Kjøpte selv 10 skudds plastmagasin for 270,- på en mx-sport butikk.

 

XXL tror jeg kan skaffe for 240,-

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...