Jump to content

Den eneste riflen man trenger? (Ruger GSR)


Malle

Recommended Posts

GSR magasinene er rimelig korte. Tror man skal slite med hylser lengre enn ett-par-og-femti millimeter.

Forrige scout'en kom i 338 Federal. 358win er vel også et alternativ som er lett tilgjengelig.

Alle vet jo at skogens dyr har betydelig kortere fluktstrekning for ukurante patroner. Villkatter er som oftest det aller beste.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Takk til Malle og de øvrige bidragsyterne i tråden for morsom og inspirerende lesning! Etter noen måneder med ventetid har jeg endelig fått min GSR i hus. Valgte laminatstokk i stedet for den nye komposittstokken, fordi jeg syntes at laminatvarianten ser bedre ut, og fordi det for meg som fort blir litt rekylskvetten ikke gjør noe med de ekstra grammene.

 

Har foreløpig kun testet rifla kjapt på ca.50 meter med de åpne siktene og noen 165gr Geco Express, og merkelig nok var diopter'n justert midt i fra fabrikken. Men det bråkte noe skrekkelig med den korte pipa, da. Har skrudd på et Leupold FX-II Scout 2.5x28mm. Gleder meg til å teste saken på 100 og 200 meter på riflebanen. Tror dette kan bli min nye favorittrifle:

 

20151011_170546_zps1sin8o6g.jpg

 

20151011_170655_zpsrcwyswa6.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 10 months later...
På 2/5/2014 den 22.17, Hassel skrev:

Aaaaargh....

En kronglete (og dyr) streiftanke slet seg inn i hodet mitt...

Bygge om en GSR til 7,62 x 39 (og da selvsagt videre med løpsbytte til 6,5 x 39...)

 

Nå har jo Ruger lansert American i 7,62x39 i dertilhørende kort låskasse. Denne benytter Mini-30 magasiner, som gjør at det er litt av hvert tilgjengelig. Så kanskje heller scoutifisere en slik en? ;) 

Det har ihvertfall jeg lyst til :D 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...