Jump to content

Havørn foto


freddyfeddy

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Lam går nok fint, men jeg vil ikke anbefale å bruke det... fort gjort at det kommer en eller annen tulling og ser havørna sitte og kose seg med lammemiddagen. Derfra er veien kort til media med sensasjonsoppslag om at havørn dreper lam og dertilhørenede hysteri og rasling med våpna hos skyt-grav-ti gjengen!

 

Eventuelt så kan du jo flå lammet først... all den løse ulla vil fort vise igjen på foringsplassen og ødelegge motivet ditt.

 

Vinter er rette tida for slike prosjekter ja :)

Link to comment
Share on other sites

Lam går nok fint, men jeg vil ikke anbefale å bruke det... fort gjort at det kommer en eller annen tulling og ser havørna sitte og kose seg med lammemiddagen. Derfra er veien kort til media med sensasjonsoppslag om at havørn dreper lam og dertilhørenede hysteri og rasling med våpna hos skyt-grav-ti gjengen!

Ja havørna tar jo lam, så den raslinga er i gang for lenge siden… Og jeg er enig i at det kanskje ikke er ideelt åte da.

 

Ta deg en tur ut på Helgelandskysten på fiske, og kast overskuddet på havet og sett deg godt til rette med kamera i båten. Havørna er like vanlig syn som stormåsen her oppe.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

I fjor  vinter hadde 4 havørn og 1 Kongeørn spisegilde i en uke på selvdød sau 1.6 km unna stuevinduet  her . De fikk være i fred da sauen lå slik til at folk ikke var i nærheten .

6 måneder senere døde en sau  600 m unna . Ingen ørn da det var for nær bebyggelse . Kun kråke , skjære og måke på den siste . 

20160819_175353.jpg

20160822_110933.jpg

FullSizeRender-2.jpg

FullSizeRender.jpg

Edited by zeissoem2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...