Jump to content

Raudnakke er litt utafor komfortsona..nå som Hobby-BRskytter


Raudnakke

Recommended Posts

Jepp..Not my ususal cup of tea..

 

Det fleste kjenner meg som en som foretrekker det klassiske..klassiske jagtvaaben, klassiske europeiske kalibre etc.

Dette er og blir nok fremdeles mitt fremste interesseområde, men når jakta er over og snøfokk og kuldegrader herjer har jeg svært lett for å grave meg ned i verkstedet og dermed blir skytinga skadelidende..

 

DFS mista jeg lysta på for noen tiår sia..jaktfelt har jeg aldri fått tenninga på og innendørs miniatyr passer heller ikke synet mitt nevneverdig.

 

For noen år siden begynte jeg å pusle litt med LH, siden det var artig og SBSK disponerte en bane ikke langt fra hytta mi. Desverre disponerer ikke klubben denne banen lengre, og LH kom litt i bakrunnen. Liker egentlig ikke å kjøre så langt for trening jeg..med min helse er skrotten ikke så prestasjonsdyktig etter over en time bak rattet..

 

Her i fjor fant jeg på at jeg ville ta en søndagstur og være publikum på SBSKs F-Class stevne på Herefoss. Dette virka jo artig, tenkte jeg mens jeg rusla rundt, kikka på rigger og prata skit.

Beslutninga om å begynne med dette tok jeg på vei hjem og vel hjemme begynte jeg å tenke på egnet våpen til denne aktiviteten.. Lang historie kort; jeg endte med å kjøpe en ferdig trimma Barelled Action Rem700 i 6mmBR brukt..

 

Er som sagt håpløs tresløydnerd av natur så jeg regner med å få spikka meg en egnet BR-stokk i valnøtt etterhvert, men siden sånt er vinterarbeid og jeg var lysten på å prøve børsa tenkte jeg først på å slippe den oppi en modda bdlstokk. Rent tilfeldig chatta jeg med M67 en kveld, og han nevnte at han hadde en choate liggende som børsa hans hadde vokst fra..denne kunne jeg overta, :D

 

Etter en liten omvei uteneom M67 når jeg likevel måtte krysse fylkesgrensa, fikk jeg henta stokken og monterte det hele i hop med en Swarovski 6-24x50 jeg hadde fra før. Da ble det hele seende slik ut:

 

normal_lbg001.JPG

 

Da det hele var ferdig, var jakta i full gang så jeg fikk ikke fått skutt så mye med den.. i prinsippet bare ladd opp med litt 100grs jaktkuler for å ha til litt rådyrposting og fikk skutt inn&opp med det..

 

Utover vinteren var planen å jobbe frem baneladninger med 105grs Scenar (jada, har stigning som takler det) og begynne å trene. Den planen holdt ikke helt da..

 

Ok..Etter en hard vinter og en del sjukdomsproblematikk er jeg så smått i gang med lading og trening igjen...

 

Jeg bruker mest URP/N19 i et bredt antall av de kalibrene jeg skyter med, og med litt grubling og googling fant jeg ut at dette måtte jo prøves ut i 6mmBR'en min.. Samtidig hadde jeg litt flaks tidligere i vinter og arva et par hundre engangskutte Lapuahylser av en kar.

 

Børsa mi har 1:8, så jeg ser for meg kulevekter fra 90 til 107grs, siden denne klubben liker litt lengre hold. Ei formskytingsladning med 90grs Scenar/N19/CCI450 ble gutsa i hop og avgårde til Imenes bar det med meg..

 

Børsa..og alt som ble brukt av utstyr..

 

normal_lbg002_%28Medium%29.jpg

 

Jada..Jeg har ikke akkurat noen overvekt av BR/LH-stæsj i mitt eie, men venstreneven får duge til jeg får mekka meg en beanbag eller noe sånt til å justere høyda der bak med..

 

Teste ei gruppe da.. har noen få skudd med .22LR'en bak meg i vinter og det er desverre alt jeghar fått skutt siden jeg skaut mitt siste dyr senhøstes.. :roll:

 

normal_lbg003_%28Medium%29.jpg

 

Egentlig rimelig fornøyd med sidespredninga i en lett 5-7m/s kastende sidevind, og et vindflagg halvveis til skiva hjalp meg å få nogenlunde samme forhold skudd-til-skudd.... Høydespredninga tilla jeg derimot rusten teknikk/formskyting av hylser.. Yttersirklene er 25mm..

 

Prøve litt sånn et skudd pr. blink-skyting da..begynte å gå tom for patroner:

 

normal_lbg004_%28Medium%29.jpg

 

Nå begynte teknikken å bedre seg hva høydespredninga angår, men jeg må trene litt mer på vindlesing.. Presisjonen vil nok muligens bedre seg noen mm eller så når hylsene passer til kammeret, men allerede på dette stadiet er det klart at børse og ladninger har mer presisjon enn den rustne møkkahaugen bak kolben da.. Møkkahaugen har forresten neppe skutt så mye som 100 skudd med tofot før heller.. :roll:

 

Nå er det bare å lade opp patroner, litt trening til og så blir det Herefoss til søndag..

 

Jeg har laget denne tråden for å pushe meg sjøl litt.. Dette virker litt artig, og jeg har som vanlig litt lyst til å se hvordan jeg kan komme ut av dette med enkle midler..

Link to comment
Share on other sites

Det viser seg at gamle hunder kan lære seg nye triks :wink:

Men se nå til å få bort den heslige/ekkle/styggedommen av en stokk :lol:

Kanskje ikke lenge før du drar i gang "The plasticworkshop" Vi modder plast stokker.

 

Gleder med til å se hva du finner på med denne børsa.

Link to comment
Share on other sites

Tja..Trønderlagen er vel een smule lengre enn 1 time med bil, stevnet arrangeres kun kort tid etter Kammersmellen og alt for nær opptil en familieferiereise der forfall ville kunne medføre utenkelige represalier i beste jakttid til høsten... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dette går iaff. i riktig retning.. :D

 

Litt husflidaktivitet har nå frembrakt et par bokser som denne:

 

lbg005.jpg

 

Dette er hylser som er engangskutt i et annet våpen og som nå skal skytes til mitt eget kammer..

Jeg skal legge denne formskytinga opp som trening, slik at jeg får banka litt mer rust av teknikken og med litt flaks få litt rutine tilbake i kroppen. Jeg har også fått ladd opp igjen hylsene som ble skutt i forrige økt, slik at jeg kan få kronografert og funnet ut hvor mye jeg må skru for å være sånn nogenlunde på skiva til søndag.

 

Kjenner at jeg faktisk gleder meg litt, og konstaterer at konkurransenerver ikke finnes..foreløpig :D Får håpe dette vedvarer, slik at jeg ikkelar meg lure til å stresse når søndagen kommer.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat kommet hjem etter ei trening liggende blandt stressende 30skuddsjegere og smelling i hytt og kanin, og nå begynner jeg å føle meg laaangt roligere..

 

Nervene er under kontroll, ladninger under kontroll og resultatene er jeg faktisk positivt overraska over sjøl...trur det ligger et solid rustlag igjen på standplassen der 8)

 

Får fylle opp hylsene igjen og ta meg ei ny treningsøkt på torsdag eller fredag..

Link to comment
Share on other sites

Nok ei økt i dag.. Mest for å kronografere så jeg får laga meg en klikktabell da, men litt hylseforming er også fin trening når jeg først er på banen.

 

Etter kronograferinga var det akkurat 5 patroner igjen av konkurranseammoen, og jeg måtte bare prøve ei gruppe..

 

normal_lbg006.jpg

 

Nuh begynner det omsider å swinge litt..merker at jeg så smått begynner å skimte blankt metall under rustlaget mitt.. Flua til venstre merka jeg faktisk at jeg dro ut sjøl..

 

Nå får vi bare håpe formen og helsa holder seg til søndag, men artig skal jeg ha det lell.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jaja..da var dagen kommet da..Dagen jeg skulle skyte mitt første stevne med riggen..

 

Lett lasta av sted på morrakvisten.. De mentale forberedelsene kvelden i forveien ble en smule heftige..div. slekt og venner fra trøndelag og finnmark dukka uventa opp under grilling i hagen..medbringende resultatet av vinterens husflidarbeid :roll:

 

I det minste ble det iaff. hyggelig, og førte til at nattesøvnen holdt anestetisk kvalitet.. :mrgreen:

 

Vel fremme på banen konstaterte jeg med noen skjeve skråblikk at jeg var grovt understæsja.. Heldigvis lå der en sovepose i bilen jeg kunne ligge på, og jeg fikk lånt en liten baksekk av en av de andre deltagerne..

 

Oppsettet ble da sånn:

 

lbg007.jpg

 

Allerede på innskytinga var jeg laaaangt utafor komfortsona..Huet mitt snudde tallene på skiva, og skruinga gikk feil vei ..flere ganger..

Takket være Hollako i anvisergrava fikk jeg til slutt skikk på det, og gudsjelovhadde jeg såvidt nok patroner igjen til de tellende seriene.

 

Skyting ble det.. merka stresshormonene godt siden jeg er helt ute av det med å ligge på en standplass med folk som skyter.. Ble ikke lettere av at Tommy lå ved siden av meg med brems heller, selv om han var hensynsfull og hadde teipa ei plate til en stolpe mellom oss for å ta verste blåsten da :D

 

Vi skaut i to lag og bytta på å sitte i anvisergrava, og i den forbindelse fikk jeg tatt et bilde av en av mine egne serier:

 

lbg008.jpg

 

Dagen gikk, været og selskapet var strålende... Til slutt var alle skuddene skutt og vi begynte å rydde etter oss..

 

Åssen det gikk?

 

lbg009.jpg

 

Joa..over all forventning.. :mrgreen:

 

Ergo: Det går faktisk an for en avdanka jeger å stille med enkle midler og overleve :wink:

 

Takker til alle på stevnet og alle som har giddet å følge denne forberedelsestråden min..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Sånn ja...nå begynner endelig jeg og Styggsvarten, som børsa nå er døpt, å kommunisere..

 

Jeg tok den med på kammersmellen og jaggu hade gutta rigga opp en øvelse den passet til.

 

Øvelsen het "Seljakt", og det var et bilde av et selhode med inner og yttertreffsone som ble festet sentrert på ei elektronikkskive. Øvelsen var 10 skudd liggende med anlegg foran, men med venstreneven på forskjeftet... ikke helt sånn jeg har trent de siste par øvelsene, men skitt på.

 

Øvelsen skulle egentlig ha et hold på 200m., men siden elektronikken på 200meteren klikka når første laget skaut ble den flytta til 100m. Vanskeliggraden skulle dog være lik sa man, siden innertieren på 100meteren er mindre.

 

Formen var nogenlunde grei, så jeg la meg ned i laget og begynte å mate på.. syns det gikk nogenlunde greit men kjente at jeg hadde 2-3 ikke helt optimale avtrekk.. ble faktisk litt stresset av det, men ble heldigvis ikke vippet ut av Zen-modusen..

 

Et bilde jeg tok av skiva:

 

normal_lbg011.jpg

 

de halvgode avtrekka kosta meg 2 innertiere, men alt i alt er jeg fornøyd med gruppa..jeg ser også at jeg kunne tatt et klikk eller to mot høyre

 

Jaggu holdt det til å vinne øvelsen ....og en GRS-stokk... :mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jepp..Da er det gått 3 hektiske uker siden jeg plukka børsa ut av skapet og begynte dette prosjektet..

 

Det er nå på tide å sette seg tilbake og reflektere litt over det som har hendt og veien videre, for videre...det er jeg jo pokka nødt til å gå nå.

 

Jeg ser ut til å profitere på trening..positivt.

Ikke det at man noengang blir utlært, men jeg trudde egentlig at jeg skyteteknisk hadde stagnert på et greit nivå til jaktbruk pga helsa. FEIL..

Jeg oppdaga også på Kammersmellen at denne treninga også hadde påvirka skytinga med de andre børsene i positiv retning, og trur nesten jeg klarte like høy poengsum i sammendraget som jeg har klart på de tre foregående Kammersmellene...sammenlagt. :D

 

At jeg og styggsvarten attpåtil klarte å vinne en av deløvelsene foran langt bedre skyttere med topptrimma rigger..det fremstår fremdeles som en gåte for meg, men gjett om jeg skal bruke det for hva det er verdt motivasjonsmessig

 

Vi får reflektere litt over det tekniske...

 

Børsa går..ingen tvil om det, og jeg har fremdeles mye igjen å gjøre med skyteferdighetene før børsa blir en begrensning..

 

Ammomessig har jeg også sikkert en del å hente på ladningsutvikling.. Jeg operer nå med brukte hylser fra ei annen børse, skytterlagskrutt og ei COL som jeg ikke har testa hvor optimal den er..fant bare en som så ut til å funke nogenlunde..

 

Usikkerhetsmomentet fremover er pipa.. Da jeg kjøpte stålet av Sniper-Arne i fjor fikk jeg beskjed om at pipa hadde gått rundt 2000 skudd.. Med utvikling av jaktladninger, jakt, formskyting, trening og vårens to konkurranser har jeg sjøl lagt ca. 500 skudd til dette.. Med litt seriøs gutsing på trening og konkurranser sier det seg selv at denne snart er redusert til jaktpipe, Ergo må jeg spare lommepenger fremover til å få ei ny pipe i riggen i år.. :roll:

 

Siktet er jeg grisefornøyd med, men det har jeg jo vært på alle børsene jeg har hatt det på... Beholdes.

 

Montasjen er en Leupold Std. med todelt base, og jeg ser at dette kan bli en svakhet fremover. Ringhøyden passer heller ikke helt, siktet sitter litt for langt fremme nå pga. løpsprofil. Når jeg likevel må gjøre noe her, så jeg vurderer jeg å skifte system.. Jeg har et lite utvalg av QRW/PRW-ringer fra før så jeg vurderer sterkt å skaffe meg ei Pica/weavertype skinne i stedet.. Bør vel være i stål for optimal stabilitet?

 

Jeg må også begynne å lukte på 500UNL fremover.. Ergo må frontrest og bakrest anskaffes. Her strekker foreløpig ikke lommepengene til når pipa må byttes, men kanskje jeg kan trene med noen McGyver-løsninger til det problemet er ute av veien..

 

Stokken er noe jeg nesten ikke tør vise meg offentlig med, men den fungerer.. :oops:

 

Jeg vant, som nevnt over, en valgfri GRS-stokk som premie for seieren i deløvelsen og det må vel for pokker kunne karakteriseres som tiårets poetiske justis at nettopp jeg skulle gå hen og vinne en av de stokkene..

 

Jeg har hatt et ambivalent forhold til GRS sitt design siden de kom på markedet.

 

På den ene siden digger jeg rått at en norsk produsent i distriktsnorge satser så seriøst..

 

På den andre siden har jeg som skjeftemaker hatt et litt stemoderlig forhold til stokker som er justerbare i alle bauger og kanter..."Protesemakeri" er vel et begrep som har glidd over mine lepper ved en og annen anledning.

Min største innvending mot GRS sitt design har dog alltid vært grepet..så grovt dimensjonert at en bør være tømmerhogger, grizzlybjønn eller iaff. ha vært hjemme til alle måltidene i oppveksten for at nevene skal passe..

 

Allerede på kammersmellen 2011 fortalte Oscar fra GRS meg at laminatet var gjennomfarget, slik at grepet derved kunne reduseres noe.. Jeg synes dog det ble et noe dyrt halvfabrikat av den løsninga.

 

Og så vant jeg en i år da..

 

På Kammersmellen i år hadde GRS med seg den nye prototypen av en F-class Open/ UNL BR-stokk som jeg fikk tafsa litt på. Det var på forhånd opplyst at denne kunne prøves av dem som hadde ammo sjøl, noe jeg hadde. I en pause satte jeg meg bak børsa, og fikk nedtur..

Fremskjeftet ble jeg umiddelbart stormforelsket i, men grepet passet mine små hender ikke til. Jeg mista lysta på å teste..

 

Stokken hadde dog vært til utprøvinghos HOBK, en klubb med mange dyktige BR-skyttere, og der var de overbevist..ergo er det mine hender og min kropp som er "Way off Spec".

 

Så vant jeg som sagt en GRS i premie da.. Grublemodus på..

 

Frem og tilbake.. what dæven do we do?

Etter halvannet døgn kom jeg frem til at jeg burde kunne fikse den grepsdetaljen.."Dyrt halvfabrikat" var jo ikke problemet mer, og det endte med at jeg ringte GRS for å avklare hvorvidt det var nok gods i fremskjeftet til å felle inn en tofotadapter slik at jeg også kunne bruke stokken under litt feltmessige forhold.

 

Oscar fikk seg en god latter da han hørte hvem som ringte, men han bekreftet saken med fremskjeftet.. Noen eposter senere ble det bestemt at GRS gjør grovendringene på pistolgrepet, og jeg gjør fintilpasninga sjøl.. Premiestokken skal også leveres "Unfinished". :D

 

Her en link til Prototypen: http://www.grsriflestocks.com/grodas/f-class-open-unl

 

 

Siste mailen bekreftet at GRS-Raudnakke Custom Edition settes i produksjon i dag..

Det kalles kundeservice, så jeg tar av meg Spisshatten for GRS.. :D:D:D

 

Dette er litt om hva jeg tenker meg fremover, så bare følg med..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

For det første så trenger du ikke nødvendigvis bytte pipe i år, eller neste år kanskje ikke heller... Vi er da en drøss med folk som har rifler som ikke skyter sub 1/4moa, men som skyter relativt bra likevel. Min 6.5x55 pipe har runda 3000skudd. Jeg lever i angst, men den skyter veldig bra enda.

Vent med pipa til du må. Puss grundig og skyt sakte, så varer den. Vurder å kamre den inn, og kappe av en tomme og krone pånytt, det gav et lite år ekstra på 223 pipa mi.

Tren stilling, avtrekk og slikt med .22LR. Tenk når du skyter, så trenger du ikke så mange skudd for å lære det samme. Det er kanskje det du ahr begynt med og derav progresjonen?

 

Rest - er du for støl til å ligge? Om ikke, lær deg å bruke en tofot ordentlig, og mekk evt. et eller anna fot-arrangement på den, så sparer du resten. Jeg har en rest, som jeg et øyeblikk vurderte å tilby deg rimelig, men guttungen bruker den. Den er forøvrig av en enkel konstruksjon som du nok lager nokså fort for små penger.

Poacher har forresten er meget god rest til salgs. Liggende med rest er bare knot ÎMO.

 

Jeg vant, som nevnt over, en valgfri GRS-stokk som premie for seieren i deløvelsen og det må vel for pokker kunne karakteriseres som tiårets poetiske justis at nettopp jeg skulle gå hen og vinne en av de stokkene..

Selg den, bruk styggesvarten, og bruk pengene til noe fornuftig. GRS stokkene er ikke så pene at det er noe å argumentere med, og funksjonen på den innstøpte plastkladden din er faktisk helt OK.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Grattis nakke. Det var meget gledelig at du kom deg opp på premiepallen. Fortjent var det absolutt.

Du får holde tråden oppdatert ang. grepsforbedring, da jeg heller ikke akkurat har grizzly-hender og må nok finne fram både rasp og fres for å få de små puselankene mine inn i GRS'en. Jeg bestillte dog en jaktfeltstokk i farve blå.

Link to comment
Share on other sites

På den andre siden har jeg som skjeftemaker

 

Flott skyting RN , og gratulere med resultat , hatten av for den flotte hatten også :lol: !

 

Men er det noe å lure på hva slags stokk du burde ha da?? Lag en sjæl som passer som hånd i hanske :D

 

BROKK

Link to comment
Share on other sites

Der ga du meg faktisk noen nye ideer, M67.. :D

 

Selge premien er out of the question.. den skal være et trofe for meg og funke som motivasjonsobjekt når jeg tar ut den børsa for å skyte.

Styggesvarten er dog ikke dimittert ennå..det kan hende den funker bedre enn GRS'en på liggende skyting (som jeg innimellom er for støl til å gjøre skikkelig ja), men det fårvi prøve litt ut.. Skal prøve å få lånt meg et rest-oppsett i sommer og teste.

 

Jeg har dog litt ambisjoner om å komme meg inn på klassisk benkeskyting etterhvert, så ideen med å rekamre pipa kan gjøre det mulig for meg å få tak i et skikkelig restopsett på bruktmarkedet..

 

Og ja, problemet mitt så langt har vært at jeg tenker mer enn jeg skyter :wink: .22'en skal og få jobbe litt fremover :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det går fremover..

 

Det ble i kveld klart at jeg overtar Poachers frontrest som han vant EM i 2006 med.. :D

 

lbg012.jpg

(Bilde lånt med tillatelse fra http://www.pej.no)

 

Syns sjøl denne rest'en hadde een smule nasjonalromantisk preg :wink:

 

Jeg jobber også lokalt med å få lov til å sette opp en privat treningsbane hos en bonde der jeg kan bygge meg en benk og et skivestativ..sånn 500'ish 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

..og ting går ennå mer fremover...

 

I dag mottok jeg mail fra GRS om at skjeftet går i posten i morra. De vedla også noen bilder fra produksjonen av denne stokken, og etter å ha spurt pent fikk jeg lov å dele disse med dere. :wink:

 

GRS ba meg dog presisere at dette custom-unntaket fra normal produksjonen kun blir levert til meg pga. bakgrunnen min samt at produksjonsutstyret deres ikke lett omstilles for slike avvik.. Fullt ut forståelig egentlig..

 

Her er noen bilder:

 

normal_lbg013.jpg

 

normal_lbg014.jpg

 

normal_lbg015.jpg

 

Jeg får gå og finne frem rasper og kvesse treskjæreverktøy mens posten gjør sitt... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jepp..da ankom Kammersmellpremien..

 

Må skryte litt av GRS.. God kommunikasjon i hele prosessen, stokken som ankom var som avtalt og jeg fikk faktisk litt puls av å pakke opp en laminatstokk.. :mrgreen:

 

Kameraet var selvsagt tomt for strøm, og mens batteriet lå til lading klarte jeg selvfølgelig ikke å la treskjæringsverktøyet ligge uvirksomt :wink:

 

Denne stokken ble etter avtale levert med et råfrest,modifisert grep som jeg skal tilpasse handa mi. Dette er noe GRS ikke gjør til vanlig, ei heller harde vel egentlig lyst til å gjøre det fremover heller men det sparer meg for en del arbeid siden jeg okkesom hadde måttet modifisere grepet for å passe til meg så jeg er dypt takknemlig for denne gesten..

 

Stokken er foreløpig det eneste av det nye oppsettet som er ankommet, så jeg har litt kosearbeide fremover nå..

Noen bilder:

 

normal_lbg1001.JPG

 

normal_lbg1002.JPG

 

normal_lbg1003.JPG

 

normal_lbg1004.JPG

 

normal_lbg1005.JPG

 

normal_lbg1006.JPG

 

normal_lbg1007.JPG

 

Stokken ble etter avtale levert "Unfinished", siden denne modellen skal leveres lakkert når den kommer i produksjon...

 

normal_lbg1008.JPG

 

Jeg har dog som kjent min egen finish, så jeg måtte bare se hvordan stokken reagerte på litt behandling med The Red Stuff:

 

normal_lbg1009.JPG

 

Markant kontrast ja:

 

normal_lbg1010.JPG

 

normal_lbg1011.JPG

 

Stay tuned...

Link to comment
Share on other sites

Slenger inn et spm i tråden din siden det er snakk om en GRS stokk.

Den er jo matt når den kommer rett fra fabrikken.

Har du noen formening om hvordan oljen din vil reagere om man legger den på den oljen GRS bruker?

Tenker da for å få en noe blankere finish :)

 

Spennende å se fortsettelsen på prosjektet ditt!

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg omsider kommet så langt at jeg har fått prøvemontert børsa i stokken..

 

Foreløpig har jeg grovformet grepet med tanke på vinkler, men nå må jeg begynne på dimensjoner.

 

Her litt bilder:

 

normal_lbg013.JPG

 

normal_lbg014.JPG

 

normal_lbg015.JPG

 

Test av finish utvikler seg absolutt i riktig retning:

 

normal_lbg016.JPG

 

normal_lbg017.JPG

 

Rikelig med kjøling..det blir det:

 

normal_lbg018.JPG

 

Når jeg først hadde kamera fremme, skulle jeg også ta noen bilder av langholdsriggen til HB til en annen tråd.

Da var veien kort til et par bilder av dette tospannet:

 

normal_lbg019.JPG

 

normal_lbg020.JPG

Link to comment
Share on other sites

Denne uka prioriterer jeg egentlig noen Duracoatoppdrag som er sterkt forsinket, men innimellom får jeg spikket litt..

 

Grepet begynner så smått å ta form:

 

normal_lbg021.JPG

 

normal_lbg022.JPG

 

normal_lbg023.JPG

 

normal_lbg024.JPG

 

Ennå litt grovt, men vinklene passer nå til meg.. Hvis ikke Posten er totalt i feriemodus burde frontrest og baksekk ankomme fredag, og da burde det gå an å starte prøveskyting lørdag..

Link to comment
Share on other sites

Nå nermer det seg noe..

 

Jeg nevnte kanskje tidligere at jeg hadde gjort en avtale med Poacher om å kjøpe en frontrest han hadde for salg.. Jeg kontaktaktet Poacher i grevens tid..dagen før avreise til EM i Finland, og godt var det for ellers hadde denne havna i et par klamme svenskehender... :roll:

 

Poacher skulle samtidig sjekke om noen av de andre gutta hadde en baksekk å selge; BR-stæsj er ikke vanlig hyllevare her i landet, og må jo stort sett importeres... Jeg hadde flaks der og, siden 300kongen her på forumet hadde en til overs som jeg faktisk fikk...Stoor takk til 300kongen.. :D

 

Her i går ankom det en pakke fra Poacher, og dama på postkontoret kommenterte bare tørt: "Den e vel tung den au som vanlig" Trur tantene på Posten her kjenner meg etterhvert.. :mrgreen:

 

I dag skulle jeg egentlig gjort ferdig noe duracoating, men en guffen hoste med vondt i brøstet gjorde noe med motivasjonen min.. Arbeidsbenken ble derfor rydda og opsettet ble satt opp for prøving.. Alt virker så langt bra, og blir ikke formen verre satser jeg på en banetest i morra.

 

Her noen bilder:

 

normal_lbg025.JPG

 

normal_lbg026.JPG

 

normal_lbg027.JPG

 

normal_lbg028.JPG

 

normal_lbg029.JPG

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det ser som vanlig veldig strøkent ut.

Jeg er imponert over skytinga di, og kommer til å følge med videre. Jeg har en liten BR figur på skuldra, men jeg tror jeg foreløbig ligger på magen med 2 fot og brems og 338.

 

Blir lekkert når du får olja opp hele stokken og virkelig får frem finishen på den. Hvordan hadde det vært og sprøyta klarlakk på en sånn stokk? Jeg har jo en liggende selv, type langhold, den er grågrønn, og hadde kanskje blitt fin med skikkelig blank finish? Eller er olje veien å gå?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...