Jump to content

Tanfoglio - Owners Club - Resursside


BenA

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Kan noen opplyse om senteravstand på festehullene i ramma på de som er ferdig forboret og gjenget?

Har forstått det er en "C-More standard" med senteravstand på .375"/.750" men at Tanfoglio hatt benyttet annen avstand enn dette.

Tidligere benyttet de visst en trehullsløsning med senter 25mm.

Link to comment
Share on other sites

Maila med pavas om høyere skrue og fikk dette til svar. RAZORBACK det er 11mm mellom de 4 hullene i ramma senter-senter på min Limeted. Hei Robert, Slikt finnes ikke. Du må justere høyden med kornhøyde. Mvh./Best regards Espen Birketvedt Sales Manager Pedersens Vaabenlager AS Dronningensgt.57 4610 Kristiansand Norway T: +47 38 02 53 68 F: +47 38 02 51 21 http://www.pvas.no" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Jeg planlegger å få tak i et høyere skur på baksiktet for å kompensere for at jeg ikke får tak i høyere skrue.

Det har hittil gått et halvt år uten at jeg har fått ut fingern. Men om noen allerede har gjort en slik endring på baksiktet, og vet hvilke deler som passer setter jeg pris på å høre deres erfaringer. Og sannsynligvis deerkiller også.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Nokon som har erfaring med .22 ombyggingssett? Bror min har kjøpt seg ein Stock 3, med .22-topp. 9x19-toppen funkar fjell, men har problem med at den ikkje vil kaste tomhylsene med .22-toppen. Mistenker at utkastaren ikkje får nok "grep" på randen, då den ikkje ser ut til å "passe" inn i det området der det er fresa ut for utkastaren. Nokon som har vore bort i dette?

Link to comment
Share on other sites

Har .22 sett til min Limited Custom smal frame. Hadde samme problem , men pusset /polerte på utdrager og sporet der utdrager treffer løpet. Før stoppet sleiden litt før den var i lås når en skjøv den sakte inn, nå glir den fint rett i lås. Har skutt flere tusen skudd med den, også konkuranser uten uhell.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Hei

 

Noen som har kjøpt deler herfra? http://www.ericgrauffelonlineshop.com/

Har tenkt å kjøpe ny innmat til min small frame Gold Match 9mm

Har også sett på Henningshop, men usikker på om de sender over dammen. Ser Pedersen Våpenlager har Henning avtrekker komplett til 1290 NÅR de er på lager.

http://www.pvas.no/vaapendeler--utstyr/tanfoglio, men de har ikke så mye på lager av de jeg trenger nå.

Litt sugen på komplett ny innmat, men usikker på passform og kvalitet, og er derfor interessert i tips fra noen som har handlet fra Grauffel.

 

P

Link to comment
Share on other sites

Hei Chris

Hvordan er kvaliteten på deler hos EG kontra Henning? Henning vet jeg er "Bolt On" og avtrekkeren har super kvalitet. Har sett tre ombygg m Henningdeler og det har vært helt topp på aller tre. Jeg ser av bildene at Henning og EG avtrekkerene ikke er like. Er det noen anbefalinger ute å går angående hvem en bør velge av disse?

Mvh P

Link to comment
Share on other sites

Gikk ca halvannen time fra sendt bestilling til jeg fikk bekreftelse om at bestillingen var mottatt og påbegynt effektuert. EG online shop har så langt vært brukervennlig og raske.

Nå håper jeg på rask behandling i tull og at delene er bolt on og tilfredstiller mine krav. Mest spent på om avtrekkeren er like bra som HENNING sin.

Det gjenstår å se. Blir min julegave til meg selv dette da;-)

 

Neste spørsmål blir om bestilling av løp derfra går like greit.

Jeg har også sett Henning contour/slim grips http://henningshop.com/products/henning ... roductTabs

Disse var ikke på lager hos Pedersen Ser at 2 Alfa har det meste av deler til Tanfoglio på lager til fornuftige priser, men ikke grepsplater. Klubben min har også avtale med dem, så blir nok å bestille deler fra 2alfa fra nå av.

 

Mange dynamiskskyttere som bruker 2alfa og er fornøyd.

P

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Hei.
Eg lurer litt på en Tanfoglio gold match extreme, det skal komme en ny modell høsten 2017.
Men denne har litt lav avtreks vekt, korleis kan eg få denne over 1360gr?
Har tenkt å skyte militærfelt med den.
Har hatt Tanfoglio stock 3 ekstra tidligere, synest Tanfolglio grepet passer godt til meg.
 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
På 16.4.2016 den 7.08, BAB skrev:

Har .22 sett til min Limited Custom smal frame. Hadde samme problem , men pusset /polerte på utdrager og sporet der utdrager treffer løpet. Før stoppet sleiden litt før den var i lås når en skjøv den sakte inn, nå glir den fint rett i lås. Har skutt flere tusen skudd med den, også konkuranser uten uhell.

Hallo, holder denne litt varm leeeeeeeenge etterpå.... Har også gått for et 22 kit til stock III extreme. 

Sliter med samme symptomene, har du anledning til å gi en how to for dummies? 

Ellers sykt fornøyd med Tanfoen min 😀😀

Link to comment
Share on other sites

Tenkte å kjøpe en Tanfoglio 9mm da jeg treffer OK med klubbens utlåns pistol, litt usikker på modellen, men en av de "enklere" fra  Tanfoglio.  Prøvde en H&K USP i går, mens jeg får 10-12cm samlinger med  Tanfoglioen på en god dag, så bomma jeg tidvis på hele skiva med USP'en - så tror Tanfo er riktig valg. Men her er det også litt å velge imellom. Skal brukes til Militær felt, duell ol - men ikke PPC.  Topp presisjon, godt avtrekk og godt sikte er viktig. Hva får jeg ved å velge en av de dyrere modellene, Gold match, xtrem osv..? 5" vs 6"...?

Link to comment
Share on other sites

På 3.5.2012 den 21.38, skyttsengelen skrev:

Hei.

Skyter med Gold Mach 6"

Felt og standard.

Ikke modifisert.

Pipa er kronet.

Men gulmalt skur og korn.

Lader med 320krutt,pga behagelig rekyl og skuret løsner ikke.Låsebolt løsner i krymping. Hvis det i hele tatt er noe krymp??

Men ytrolig god å holde i og godt avtrekk. Men har problemer med å finne en god lading.Hvem F kan ord :evil: ne det ?

 

Vel kanskje problemet er at det er 9mm. Fortrengte det 1 min :D

Nå vet ikke jeg hvilken kuler du bruker men polygon løp og blykuler går dårlig sammen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Noen som vet med sikkerhet om avtrekk/avtrekksdeler til Tanfoglio pistoler passer overens mellom de ulike modeller ??

Har som nevnt tidligere i tråden en Tanfo 19 Combat Sport som har et horribelt avtrekk, og lurte på å få gjort noe med dette. SAO er jo også et alternativ å bygge den om til dersom nødvendig, men avtrekket MÅ i alle fall  utbedres!

Link to comment
Share on other sites

Her i huset har det vært en Tanfonglio, og det blir en stund til neste.

Ble kjøpt ny fra butikk i moss, og hadde flere klikk etter dem første 100 skudd. Leverte den

inn og fikk da tips om en sikringspinne på tennstiften som ofte laget krøll på anslaget. Så

ble den fjernet og problemet ble borte og den fungerte inntil den begynte med dobbeltskudd

og trippelskudd.

 

Leverte den inn og fikk beskjed om at noen deler i avtrekket måtte skiftes....var utslitt.

Tror ikke den hadde gått 1000 skudd engang. Ikke holdet den avtreksvekten noe særlig

godt heller. Den hadde lag til å endre seg. Hadde flere runder med avtrekket og slet

med å få det stabilt. Man kunne ikke stole på jernet.

 

Egenspredningen var også betydelig verre sammenlignet med et jern som hadde riflet løp

og man brukte samme kjøpeammo. (Tanfoen hadde Polygon løp).

 

Joda....flott koffert, med rød velur og jernet var nydelig å se på og nydelig å holde. Men.....jeg

ble glad jeg ble kvitt det. Kanskje jeg hadde et mandagsjern og var max uheldig, men Tanfo er

langt fra førstevalget. Dette var en limited edition for ca. 9-10 år siden.

 

Link to comment
Share on other sites

La min Gold Match innerst i skapet for halvannet år siden og tok den ut nå for å la børsemaker se på den en siste gang. Denne treffer ikke låveveggen om jeg står inne i loven mer. Egenspredning som ett varmt utskutt mg løp og ett kryp i avtrekket j ikke blir kvitt. EGD var også en stor skuffelse mhp på leveranse, kvalitet på deler og pålitelighet mhp levering og retur. Fikk heller aldri pengene mine tilbake etter en feillevering tross en haug mailer fram og tilbake. 

Kvier meg for å selge/ lure en førstegangs skytter med å selge. Egentlig kunne jeg tenke meg å selge i deler og destruere ramme løp og sleide. Synd da det begynte så bra.

Aldri si aldri, men jeg har nok kjøpt min siste Tanfo. Siste og eneste Norgesfelt siden 16. med fanrastiske 37 eller noe poeng i desember 17. En fra å fylle i fin og grov og skyter høvelig i revolver. Da er det sært å ikke treffe innenfor 7ern på duellskiven inne på 25 meter. Byttet ladning, krutt, kule og ammo uten resultat. Håper en ny gjennomgang av løp og sleide gjør susen nå etter påske. 

Hvis ikke en radikal forbedring skjer blir det finn.no i deler og 6" 1911 i 9mm.

P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hallo. Har en gold costum i 38. Super og skulle hatt ett konvertering kit eller nytt løp og comp? til den i 9mm. Er det noen som har det liggende og er intresert i og selge eller noen som veit om noe sted og få tak i dette? Har spurt i ett par lokale sjapper med der ere stang ut virker det som. 

 

På forhånd takk. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...