Jump to content

Hyllest til Remington model Seven!


LisleArne

Recommended Posts

Er det flere som har problemer med at man tar i kikkerten ved ladegrep? Har nokså høy montasje, så vil ikke har høyere, kikkerten (Zeiss HT) er ikke av di største men sikkert ikke den slankeste heller. Har gummiknott men om jeg tar av den blir det også trangt. noen som har samme problem og fant en løsning på det?:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det kan jo være et alternativ. Jeg følger litt med på finn om det er noe brukt å få tak i:)

 

Stokk fra Remington 700 SA. vil den passe model seven, eller er det for mye arbeid og tilpasse?:)

Edited by Hare4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har leopould standarbase og lave ringer på mine to seven. Swarovski habitch 2,5-10x42 på 243 og på 308 har jeg også samme montasje men da med en swarovski 3-12×50. Her tok ladebolten borti kikerten men det ordna Rafdal lett med å fille bort det som var nødvendig ☺ 

Edited by maan
Link to comment
Share on other sites

Fikk plaststokken i dag og monterte den, var kun 100gram lettere enn laminat stokken. Men trenger nå litt hjelp!! Da jeg skiftet stokk og tokk av laminat stokken så kom jeg borti stuebordet med avtrekket så fingerdelen av avtrekket knakk!! Noen som har avtrekk til model Seven og vil selge?:k) 

image.jpg

IMG_3213.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 4 months later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...

Hvor mye veier de egentlig ? Ser mange har satt på lenger og tykkere pipe, X 56 kikkert og lyddemper. Da blir den jo vesentlig tyngre ? Seven er vel ment å være ei lett børse ? Med alt det stasjet nærmer den seg vel Ruger`n min på 4,2 all inclusive ? Eneste forskjellen blir da at Seven har kortere stokk, noe som egentlig ikke er noen fordel ? 

Har aldri eid en Seven, men har alltid hatt lyst på en. Men det måtte i så fall være fordi den er lettere og hendigere, hvis den er like tung som Ruger`n er vitsen borte ?

 

Edited by Mikko
Ble ikke redigert, ombedtemte meg.
Link to comment
Share on other sites

Tro meg, tommelhull og AR15-grep er tregere enn vanlig skjefte.

Man må utføre mye større bevegelser med armen/hånda under ladegrep og det blir da også vanskeligere å gjenopprette identisk riktig grep for oppfølgingsskuddet under tidspress. En topptrent skytter er ca 50-100% langsommere med tommelhull/ar15-grep sammenliknet med vanlig skjefte. Da mener jeg epler og eplersammenlikning med ordenlig grep. Ikke grep på hevarmkula ala stangskyting.

 

Du kan jo teste stang på tofot med TRG/tommel opp vs Sauer-chassis med fullt pistolgrep på Sauern. Eller rett og slett Sauer STR skjefte/tommel opp vs chassis/fullt pistolgrep. 

 

Den aller beste testen er dobbeltskudd på elgbanen. Det skiller mye mer enn man tror.

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 6 months later...
  • 4 weeks later...

Etter nesten 1 år i skapet, ble sevenen med utpå jakt. Etter en liten tur hos Børsemaker, kappet løpet på 45cm å gjenget. Med en hausken jd224 på tuppen. Samt justering av avtrekk. 

 

Meget fornøyd slik børsa ble nå, kontra hvordan den var uten demper å skyte med 😅

Ble også en liten bukk på første jakta den var med på. 

 

Er egentlig fornøyd sånn som børsa er nå, men er litt i tenke boksen på ny stokk også😅 men finner ingen norske butikker som selger stokk til Seven. Noen ideer? Børsemaker kunne skaffe, men det ble litt for dyrt nå, med import fra USA osv

IMG_20200823_183519.jpg

IMG_20200820_142103.jpg

IMG_20200820_142225.jpg

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Thomasbokn said:

Etter nesten 1 år i skapet, ble sevenen med utpå jakt. Etter en liten tur hos Børsemaker, kappet løpet på 45cm å gjenget. Med en hausken jd224 på tuppen. Samt justering av avtrekk. 

 

Meget fornøyd slik børsa ble nå, kontra hvordan den var uten demper å skyte med 😅

Ble også en liten bukk på første jakta den var med på. 

 

Er egentlig fornøyd sånn som børsa er nå, men er litt i tenke boksen på ny stokk også😅 men finner ingen norske butikker som selger stokk til Seven. Noen ideer? Børsemaker kunne skaffe, men det ble litt for dyrt nå, med import fra USA osv

IMG_20200823_183519.jpg

IMG_20200820_142103.jpg

IMG_20200820_142225.jpg

https://www.jaktogfriluft.no/kkc-remington-seven-black-orange

 

Får kkc og kanskje grs til seven ;)

Ellers så får jo brownells tak i det meste, send de en mail og hør.

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, AsgeirK said:

https://www.jaktogfriluft.no/kkc-remington-seven-black-orange

 

Får kkc og kanskje grs til seven ;)

Ellers så får jo brownells tak i det meste, send de en mail og hør.

Glemte å spesifisere at det var "glassfiber" eller fiberstokker jeg var på leit etter. Alla Bell and Carlson, wildcatcomposites, eller hightech(law) 

Var å så på brownells men der sto det at Bell and Carlson stokken var utgått produkt. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Thomasbokn said:

Glemte å spesifisere at det var "glassfiber" eller fiberstokker jeg var på leit etter. Alla Bell and Carlson, wildcatcomposites, eller hightech(law) 

Var å så på brownells men der sto det at Bell and Carlson stokken var utgått produkt. 

Ville prøvd en telefon til jakt og friluft, seven kommet jo originalt med en lett kompositt stokk som hs-precision lager, det kan jo være den er å få tak o løst🤔 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

@Abelour

Jeg har en Boyds "prærie" eller hva det heter på Amrikansk.

Kjøpte den egentlig som en midlertidig løsning på den orginale gummistokken, men den fungerer så bra at den er blitt beddet og er nå en permanent løsning.

Den gangen jeg kjøpte den kostet den under 100 dollar,

så det er en stund siden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...