Jump to content

Sierra 6,5mm 144gr


icecool

Recommended Posts

Hva er forskjellen på 144gr kula (1745) og 142 grain kula (1742)

1745 kula selges gjennom dfs men finnes ikke på nettsidene til sierra.

 

hjemmelading.no har begge kulene men 142gr kula har ikke oppgidd pris og 144gr kula er dyr iforhold til dfs sin pris.

Link to comment
Share on other sites

Lurte på det samme en gang. Fant ut dette. Kanskje denne mystiske kunden er dfs? 8-ogival kule antyder en ganske butt sak.

 

Actually these are a custom bullet we make for an overseas customer. We made a packaging change for them and sold the ones we already had packaged to Graf's to sell. They are a 6.5 144 grain MatchKing with a 8 cal ogive and 9 degree boattail. Good shooting little bullet, there is just not enough room in our line to squeeze in another bullet that is already covered by others. That is why we leave it as a custom bullet only.

 

Hope this helps,

 

Matt Reams

Sierra Bullets

Link to comment
Share on other sites

Har stusset lit på den 144gr kulen siden jeg finner bare 140gr 0g 142gr i sierra sitt utvalg.

Trodde egentlig at det var samme kulen og at dfs av en eller annen grunn kalte den for 144gr, men stusset på det når jeg fikk se varenr på kassen

ifølge feltskyting.no har den en bc. på 0.56.

Den har laang bæreflate og skal etter det jeg har hørt fungere bra i slitte løp.

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke bare en mis hos dfs dette mon tro?

 

144 grs "laaang" kule i 6,5 er jo en velkjent kule i skytekretser, men da iallefall som LAPUA FMJBT med bc på 0.636

 

Er det ikke bare blitt litt rot i noen data her kanskje :roll: jeg har iallefall aldri hørt om SIerra i denne vekten til 6,5.

Link to comment
Share on other sites

De står 144 grain på kassen. Og sierras nr på kulen er 1745 kassen er merket med Dfs og skytterkontoret så den er pakket for salg gjennom dfs

142gr kulen er har vel nr 1742.

 

Noen som har erfaringer med 144gr kontra 140gr sierra?

Ser det er samme anbefalte ladevekt på kruttboksene fra raufoss.

Link to comment
Share on other sites

Får dere den virkelig til å fly iht. den BCen?

 

Tror den er noe tung i stuttløpet mitt :roll: , men den går meget pent og bikker toppfugl godt 8) . Tror du skal lete en stund for å finne bedre helmantlet jaktammo for fugl iallefall.

 

Har ikke testet den på noe lengre avstander enn 200-250 meter og da har den holdt bra i forhold til fall. Tror den er vindsterk.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • 1 year later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...