Jump to content

EM Metallsilhuett 2013


001

Recommended Posts

Europamesterskapet metallsihuett i 2013 blir i Gideå (Ørnskuldsvik) i Sverige.

Vi har tidligere hatt diskusjoner om hvirvidt det er i nordsverige eller i midtsverige, så jeg skal ikke gå inn på det her. Ørnskuldsvik ligger i allefall på ca samme breddegrad som Trondheim ved kysten mot Østersjøen. Sist jeg kjøre dit (direkte) brukte jeg 11 timer, og når jeg kjørte hjem igjen brukte jeg ca 9timer. Det vil si at beliggenheten er ca midt mellom Kongsberg og Alta i kjøretid. Det legger jo godt til rette for at MS skyttere fra både sør og nordnorge kan delta på EM i 2013.

 

Foreløpig er det ikke satt noen dato, men signaler fra Svenskene tyder på at de ser for seg Juli som en aktuell måned.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Det var mange norske på VM i Finland i 2008, men vi hadde ikke riktig så mange på EM i Finland i år.

Får håpe at det kommer flere norske når det er nærmere, selv om det "kun" er et EM :D

 

Jeg har i allefall tenkt meg dit..

 

Jeg håper at vi som et minimum klarer å stille lag til alle lagskytingene, og husk på at vi også skal ha rifle lag :mrgreen:

 

Deltakerliste Norge:

001 er notert på 16 øvelser

.30Herret er notert på 10 øvelser

C.Patron er notert på 12 øvelser

Turboesel er notert på 16 øvelser

Eggfrid er notert på 4 øvelser

Puma er notert på 10 øvelser

C96 er notert på 7 øvelser

En deltaker er notert på 6 øvelser

En deltaker er notert på 10 øvelser

En deltaker er notert på 6 øvelser

En deltaker er notert på 3 øvelser

 

Kanskje:

dk med TC Contender

Dr.balder med rifle

Det er notert enda 4 på kanskjelista som enten ikke har nick eller som jeg ikke vet nicket på.

 

Hvem andre:

Draageel?

GreyWolf?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hmm, nå fikk jaggu jeg lyst til å blåse støvet av contenderen igjen også.

 

Passer det inn i kalenderen skal jeg hive meg med, hvis C.Patron lover coaching (er jo så lenge mellom hver gang jeg prøver at regler ,kotyme og slikt blir glemt),

 

/D

Link to comment
Share on other sites

Hvis intereserte fortsetter å melde seg i dette tempoet så må vi ha uttak til lagene slik som til OL og slikt :shock:

 

Det er forøvrig positivt at flere har lyst til å begynne å skyte MS igjen. Foreløpig statistikk viser at NMF har hatt stor økning på flere områder i løpet av året.

Link to comment
Share on other sites

EM 2013?

Det er jo lenge til vi kommer dit da...

 

2013 er ikke så lenge til, og hvis man nå setter i gang å trener (kanskje med sin nye pistol) så kan man sikre seg et godt grunnlag før EM..

 

Spottere trengs, men det beste er jo om alle vil/får skyte i tillegg.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg først drar, vil jeg skyte rifle også. Er antakelig bedre der en med pistol for tiden..

 

Noen må hjelpe meg å finne ut av klassene, saueren min (202 i 6,5, ca 4,5kg med optikk) er vel det verktøyet jeg har som er mest ønskelig å bruke.

 

/D

Link to comment
Share on other sites

Max 4,2kg i Produksjon og max 4,6 i Silhuett begge inkl. sikter og tomt magasin.

Jeg bruker også Sauer 202 i 6,5x55, men har fått min inn under 4,2kg.

Måtte ta av de åpne siktene, benytte 3skudds magasin og ta av lokkene på kikkrten for å komme ned i vekt :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 6 months later...

EM i Gideå i 2013 nærmer seg med stormskritt, nå er det under et år igjen til konkurransen starter.

Norge hadde mest sansynlig deltaker rekord for norske skyttere på Nordisk mesterskap (arrangert utenfor Norge) i år, og det var nettopp på den banen hvor EM skal arrangeres til neste år. Man får gå ut i fra at mange av dem som deltok i år også ser for seg å delta til neste år.

 

Det er blitt avklart internasjonalt at de nye reglene for øvelsene fri 2 vil gjelde på EM 2013. Det vil si at Grov Fri 2 skal skytes på figurer av 1/2 størrelse på full avstand. Dette er den nye internasjonale Fri 2 øvelsen og må ikke forveksles med den norske (nasjonale) fri 2 1/2size (hvor kikkert er tillatt). I den internasjonale øvelsen er det fri 2 våpen uten kikkert som skal benyttes.

 

For Fin fri 2 vil fin rifle figurer bli benyttet på fin pistol avstander (fortsatt uten kikkert). På stevnet vi hadde på Meheia i vår testet vi ut disse øvelsene, og vi kommer til å fortsette med å legge opp til de nye fri 2 øvelsene på metallsilhuettstevnene på Meheia utover. Det vil selvfølgelig samtidig bli mulighet for å skyte den "gamle" fri 2 øvelsen, siden regelverket om ny fri 2 øvelse ikke trer i kraft før 01.01.2013.

Link to comment
Share on other sites

Invitasjonen til EM 2013 er sendt ut. dersom du ikke har fått den og ønsker å få den tilsendt så sier du ifra til meg eller din klubbs kontaktperson i NMF.

 

Datoene ble 1. juli 2013 til 12.juli 2013

Programmet i grove trekk:

1. åpning og trening rifle

2. Konkurranse rifle

3. Konkurranse rifle

4. Omskyting rifle, trening håndvåpen på ettermiddagen

5. Konkurranse håndvåpen

6. Konkurranse håndvåpen

7. Konkurranse håndvåpen

8. Konkurranse håndvåpen

9. Konkurranse håndvåpen

10. Konkurranse håndvåpen

11. Konkurranse håndvåpen

12. Omskyting håndvåpen og premieutdeling.

Link to comment
Share on other sites

Jeg stiller opp og er godt igang med planleggingen.

 

Ønskeliste

01.07.13 Prac. SBRL

02.07.13 SBRL SBRS

03.07.13 BBRH BBRS

04.07.13 Prac. SBPR BBPP

05.07.13 Prac . SBPU BBPU

06.07.13 SBPU BBPU

07.07.13 SBPS SBPP

08.07.13 BBPS BBPP

09.07.13 FPP SBPR

10.07.13 FPAS BBPR

11.07.13 AP AR

12.07.13 ( medaljer? )

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Husk årets siste stevne på Meheia 30.september 2012, for å få inn formen før EM. Det er fortsatt ikke bestemt hvor mange stevner det blir på vårparten før EM, så her bør dere benytte muligheten til å få trent/skutt inn våpen/skytter. Ellers er jo luftpistol og luftrifle en utmerket treningsform i løpet av vinteren.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 months later...

Har oppdatert posten med de påmeldte, hvis det er noen som ikke finner sin påmelding der så si gjerne ifra til meg. Forhåndsvarsel er sendt til arrangør, ønsker du å delta så gi tilbakemelding så fort som mulig.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Denne tråden har tydligvis ikke blitt oppdatert, så det får vi gjøre noe med.

 

Det var en delegasjon på 9 norske skyttere som deltok på EM metallsilhuett i Gideå i Sverige i år. Norge klarte å stille med 5 nasjonale lag, dvs. vi manglet kun et lag (grov rifle)

 

Totalt tok Norske deltaker individuelt:

Over all: 2 gull og 2 bronse

Klasse Int: 1 sølv og 2 bronse

Klasse Master: 1 gull og 1 sølv

Klasse A: 3 gull, 3 sølv og 1 bronse

Klasse B: 7 gull, 4 sølv og 3 bronse

 

De norske lagene tok 4 bronseplasseringer.

 

Resultatlisten kan sees her: http://www.imssu-fin.net/fi/tulokset/tulostiedostot/EC_2013_result_2.pdf

 

For å se resultatlister fra tidligere år kan man føgle denne linken: http://www.imssu-fin.net/fi/tulokset/tulokset_2013.html# og holde pekeren der det står: Tulokset, da kommer det opp valgmuligheter for flere år.

 

I metallsilhuettsammenheng går Europamesterskap og Verdensmesterskap annet hvert år, i 2014 er det Vm i Tsjekkia. For å melde seg på til VM 2014 kan man se i denne tråden: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=51&t=95744&p=1002092#p1002092, ta direkte kontakt med forbundet ved presidenten eller snakk med kontaktpersonen i den klubben man er tilsluttet metallsilhuettforbundet via.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...