Jump to content

Hunde navn Hannhund??


Geir-J

Recommended Posts

Kalte du bikkja "Hane" Geco? ;)

Er nok noe mer spenstig, enn "hanne". :) Hann rypa heter jo, som du vet stegg. Og hannen hos storfugel, heter tir. Hva heter hannen hos fasan (både nå norsk, svensk, dansk, tysk, engelsk, m.m.) ?

 

Tenk deg en tur på byen og så spør jeg en dame, om hun vil være med hjem å se på ..... min! :)

 

De fleste vorsteh hunder i dag, er løpsmaskiner.

 

Editt. Og hvis du ikke forsto "pointet", tenk deg å stille dama det samme spørsmålet på engelsk.

Link to comment
Share on other sites

Hehe. Hane på engelsk ja. Spenstig navn!

At vorsteh er trekkvillige veit alle, men ikke alle er like. Jeg har gått på ski med et ti-talls, men hannhunden jeg har nå er i særklasse. Artig det, om enn ikke så viktig mtp jakta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ludolf

Erich

Konrad

Heinrich

Franz

Göthe

Luther

Horst

Otto

Claus

Albert

Josef

Paul

Bernhard

Lother

Andreas

Fritz

Willi

Ulrich

Reinhold

Rudolf

Edmund

Albert

Eugen

Arnold

Suitbert

Berthold

Gabriel

Wolfgang

Gebhard

Frutolf

 

Stedsnavn der hundene kommer fra.

Vindmøller har ofte greie navn.

 

Sauer

Merkel

 

Ludwig von Mises

Ludwig Erhard

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

En kompis hadde en jakthund som het Judas. Folk så litt rart på oss når vi ropte inn bikkja på parkeringsplassen ved jaktterrenget :-)

 

Han feiget ut på neste. Han ville ikke fordi bikkja måtte svømme over vann var hans unnskyldning..

 

Heller ikke M-navnet ville han bruke selv om halvparten av guttene i nærliggende bebyggelse heter det samme.. 8-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
LOBO....
-tomert? Jaja, mange bikkjer oppfører seg som om de er nettopp det!
Adolf! En litt stri tysker' date=' muligens litt gal, hva annet skulle man kalle den? Det ville blitt en slager på valpekurset! [/quote']"Hassel" har jo foreslått Stalin og Mao, i en annen hundenavn-tråd foreslo jeg Saddam, mange kjekke diktatorer som kan bli oppkalt (Kim Jong-un egner seg ikke til det heller). Jeg håper ingen er så ondskapsfulle at de kaller hunden "Donald". En kamerat fikk seg en svart elghund rundt 2008/-09, den heter selvfølgelig "Barack"!

 

Noen nevner "Muhammed", men det er en stavelse for mye som hundenavn, passer mye bedre på griser! Derimot er Allah, Jahve, Buddah, Shinto og Jesus egnede navn for hannhunder

Link to comment
Share on other sites

Gikk og tenkte på tidligere hundenavn fra den tiden jeg drev litt med dachs etter å ha lest litt her.

Villter, Kaos og Error var navn dukket opp. Alle sammen den aktive i sitt kull. Den lubbne lille fyren som satt og gapet når resten av gjengen lekte ble hetende Jesper. Det ble nedstemt når jeg kom opp med Kaarte Behn dessverre, bra navn på en drivende hund synes jeg.

Navn på hunden kommer ofte av seg selv etter at de har bodd i hus og vist sin personlighet er min erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...