Jump to content

Brenneke TAG


358 Win

Recommended Posts

Har testet Brenneke TAG i dag i 8X57IS. Kula veier 174 grain , er homogen, ser ut som den er i dreid messing med et militærgrønnt lurium på utsiden. Jeg ladet opp med 50 grain N150. Skjøt tre kuler over kronografen og de ble målt til 805, 797, og 803 m/s. Testet også ekspansjonen i bikasser fulle av bivoks. Restvekt 170 grain, er altså bare spissen som er forsvunnet. Hva har så denne kula å tilføre jakta sammenlignet med andre kuler? Kanskje ikke allverden men sammen med Barnest TSX og andre homogene kuler er den glimrende på elg. Og er presisjonen god, så ser jeg ikke noen grunn til ikke å velger denne kontra en annen superkule. Og så likte jeg utseende svært godt da, var derfor jeg kjøpte den :winke1:

 

Hvis noen kunne hjelpe meg med å legge ut et bilde hadde det vært topp. Får beskjed på galleriet om at det er for stort til å lastes opp.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...
  • 3 years later...
12 hours ago, AsgeirK said:

så ttsx kula har noen lunde lik konstruksjon ? :)

Begge er massive kobberkuler. Så starter du lavt er du nok trygg, men ser den har en form som ligner mer på Naturaliskula(om bildet til JD stemmer?). De har ladedata til den også den er riktignok 140grs men det vil jo gi deg litt mer å "gå på" :)

Link to comment
Share on other sites

Ser att i 308w og 30-06 så ligger brenneke Tag 1 grain høyere på start ladning iforhold til ttsx :) så prøver med 35grain og jobber meg oppover derfra 

 

 

Snapchat-1724114716.jpg.4b424731ae3efee69d3be8ca31de1302.jpg

 

Ser da veldig interessang ut den kula :D

Edited by AsgeirK
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...