Jump to content

Weatherby-klubben


PederR

Recommended Posts

Jeg har nettopp fått tilbake min 340 fra Rafdal etter løpsbytte. Rifla har nå følgende spec:

 

Løp, Lilja SS 1-10" contour Weatherby US #3 26".

Stokk, HS-Presision AccuMark.

Kikkertsikte, Zeiss 2.5-10 HT med ASV.

Montasje, Leupold QR

Finish, CeraKote

 

Etter litt testing ser det ut til at den samler med det meste fra 225grs til 300grs. Her er noen bilder:

Bilde #4 er 225grs Hornady SP Bilde #5 225grs Speer Deep C u r l

 

 

20150808_134101_1.gif

 

20150808_133954_2.gif

 

20150808_134018_25.gif

 

20150808_134047_3.gif

 

20150808_145117_4.gif

 

20150808_155055_5.gif

Link to comment
Share on other sites

Hei, en Vanguard har to låseklakker og 90 graders hevearmsløft. Vanguard kassen er den samme som Howa bruker. Disse kassene er produsert i Japan. Weatherby har en annen boltmuffe og avtrekk enn Howa, samt en annen stokk. Ellers er det meste likt.

Weatherby MK V med 6 låseklakker har 54 graders hevearmsløft. MK V er produsert i USA.

Når du skriver den korte kassen mener du muligens Vanguard. MK V kassen med seks klakker er i 30-06 lengde i alle kalibre.

Link to comment
Share on other sites

Får hive meg på her jeg også :)

Er nylig blitt eier av en MK V Ultra Light Weight i 30-06.

Sikte er Zeiss Victory 2,5-10x50 i Talley montasjer, totalvekt 3,5 kilo :D

 

Har kun vært på banen tre ganger og skutt inn sikte og tatt storviltprøven med den, men så langt ser alt flott ut.

Flott avtrekk, glatt og fin sluttstykkegang, og stokken (selv om den ser litt rar ut) fungerer bra både i benk og liggende.

Stokken har to små "vorter" ca en tomme fra enden som ligger an mot pipa.

Flere hevder at slike tynne piper har godt av å ha et trykkpunkt også der, og så langt ser det ut som om det stemmer.

 

Presisjonen er bra både med 150 grs Norma Jaktmatch og hjemmeladning med 180 grs Woodleigh PP.

Klar for jakta :mrgreen:

 

P1010547_zpsy2iijw0v.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei.

 

Jeg har en Weatherby Vanguard s2 synth i kal. 308 Win. Opprinnelig monterte jeg en Nikon Monarch E med 2.5-10x50 #4 retikkel.

Denne kikkerten hadde veldig grovt retikkel (tykke stolper) og jeg solgte den etter hvert. Det var en fin jaktkikkert, men ikke til presisjonsskyting på 200-300m.

 

Opprinnelig presisjon var ganske bra med Norma Golden Target 150 grains. De 2 første skuddene kunne dekkes med en 5-krone på 100 m. Deretter var som regel 3 skuddet litt mer upresis, som regel 2-4 cm unna de andre 2. Det virket som treffpunktet forandret seg når løpet begynte å bli varmt.

 

S&B 180 grains helmantel fungerte ikke bra i min rifle, beste presisjon innenfor en "snus-ask" på 100m, 3 skudd.

 

Jeg skrudde av kolben og bestemte meg for å frese ut langs løpskanalen for å få pipa frittliggende.

Jeg brukte bare ett par roterende gummivalser med slipepapir på en batteridrill, kjøpte ett sett hos Jula :-)

Jeg brukte 2 forskjellige valser, den ene litt større enn den andre, så passet det bedre til pipas diameter der den koner utover mot kassa.

 

Jeg ble overrasket over hvor mye jeg måtte frese bort, det forskjeftet står skikkelig i spenn mot løpet, men det er jo begrenset hvor mye press den klarer å utøve. Resultatet ble brukbart, nå er det minst 3 mm. klaring i framkant under løpet, og gradvis mindre klaring fram til kassa.

 

Løpet er nå kappet 5cm. og gjenget med M14x1 og jeg kjøpte en Aimsport Triton 50 demper.

Denne demperen gir ikke den beste dempingen, men er veldig enkel innvendig og lett å rengjøre, samt tar den værste smellen.

 

Kikkerten er nå en Hawke Endurance 30 LR Dot med 4-16x50:

http://eu.hawkeoptics.com/endurance-4-16x50-lr-dot.html

 

Presisjonen virker til å ha blitt bedre, nå kan jeg klare å få 3 skudd innefor ett kronestykke på 100m.

 

Bruker 2-fot og en sandsekk under kolben i bakkant, liggende skyting fungerer best for meg.

Sliter med puls-slagene som gjør at siktet "hopper" litt, det er vel ett resultat av at en nærmer seg 50 he he....

 

Norma Golden Target 150 grains helmantel fungerer kjempebra i min rifle, men jeg prøvde en eske med 175 grains Norma Elite Express blyspiss og de satt 5-7 cm. oppe til venstre i forhold til Golden Target. Så de har ikke samme treffpunkt, men det handler jo bare om å skyte inn børsa med den ammoen en skal bruke.

 

Jeg kommer til å prøve Federal Fusion 150 grains og trolig også Lapua Mega 150 grains for å se om de har likt treffpunkt som Golden Target, så slipper man å skyte inn på nytt for å gå på jakt.

 

Men er fornøyd med Weatherby'en, til den prisen børsa kostet hos XXL så får man veldig mye for pengene.

Link to comment
Share on other sites

er alltids noe som må gjøres med stokkene ja. på min mark v Ultra lightweight så måtte vi frese ut fremst på stokken pga den lå "litt" ann mot løpet....

 

nå snart er 300'n klar til å skyte litt igjen, nytt løp 81 cm (muligens vi kapper det til 76 cm etterhvert) og 26mm tykt. samt ny grs hybridstokk :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Er den lykkelige eier av to Weatherby MK V.

En i .300 WBY, og den andre i .460 WBY

 

Her er Gromjenta i .460.

I tilegg så står det en Trijicon Accupoint 5-20X50 montert på.

 

WBY_MKV_460.jpg

 

Jeg blir ikke den mest populære på skytebanen når jeg kommer med denne. Av en eller annan grunn vil ingen ligge ved siden av meg :D

Demperen som er med er sjelden i bruk. Etter tre-fire skudd med demper så er det så masse mirage, at det er umulig å treffe blinken.

Må innrømme at rekylen er heftig, og det er sjelden det blir mere enn 15-20 skudd.

Etter en økt med 20-25 stk .460 WBY så er .300 WBY behagelig å skyte med. Føles nærmest som en 6,5 :)

Andre skyttere er nyskjerrig på "beistet", men det er sjelden de spør om å få prøve.

Dyr i drift er den.

Svelger fort 120 grain med krutt, og kuler i dette kaliberet er heller ikke billige. Blir gjerne 20 kr pr kule, noen ganger dyrere.

Tomhylser, om du klarer å få tak i: 40 - 60 kr pr stk.

Fabrikkammo: Glem det!! 100 -120 kr pr smell :shock:

 

Men himmel og hav, så Morro :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Melder meg inn med min Vanguard S2 Back Country i .308!

Synes denne er veldig fornøyelig å skyte med, rent bortsett fra at kolben er litt for kort og litt for lav, men det virker ikke å være så vanskelig å rektifisere. :D Sikler for øyeblikket på en GRS-stokk, men den finansielle situasjon tillater ikke dette i skrivende stund.

normal_Vanguard_S2.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Hei. Da har jeg akkurat fått i hus min første Weatherby rifle. En mark V i 300 Weatherby magnum. Min er altså laget i Japan. Er det årstallet som står sist i våpen nr? Hvordan er den jeg har i forhold til de amerikanske? Går alle stokker til mark V om hverandre? 

037D7333-09F2-4EFC-8193-D3BAEE0E2744.jpeg

DDB9BF05-EC0E-4BE3-B4DA-2F1163C20730.jpeg

0116C125-ED9E-4A22-B5E3-48D2081CD71F.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hei folkens, Jeg har hatt en Weatherby mark V 300wby mag i snart 15 år nå, og er fortsatt like fornøyd. Men kunne gjerne tenkt meg en litt mer tactical stokk på den. Hvor handler dere stokker og hva passer? å kjøpe ifra USA og øvrig utland er jo blitt helt håpløst, de sender jo ikke til Norge

Link to comment
Share on other sites

Problemet med mange taktiske stokker er vekta... De er litt tunge hvis børsa skal bæres en del. Det finnes en del lettvekter å få kjøpt, særlig øker utvalget i karbon for tiden, men også prisen. Hovedproblemet er at nesten ingen lager til Mark V, så du må nok basere deg på å bygge om. Har gjort det noen ganger, og det overkommelig. Det medfører en del jobb, men så kan man velge ganske fritt hva man vil ha...Her er et eksempel på en stokk jeg tilpasset.

 

53_1010248099.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

På 12/22/2011 den 11.15, Gillen skrev:

Melder meg inn med en ny WV 308 Syntetic etter diverse runder på Finn.no og ivrig lesing på Forumet. Bytter ut stokken med en Bell & Carlson Medalist og topper det hele med en Zeiss Classic Diavari 2.5 - 10 X 50 i Leupold QR montasje. Rifla er nå hos børsemaker for kapping/gjenging til 50 cm løp - demper A-Tec TMM 4.

 

Ellers har julenissen allerede vært innom med 100 Norma.

 

Håper dette blir bra, skytebanen neste !

Fant dette gamle innlegget fra 2011 og tenkte å gi en liten tilbakemelding på hvilke erfaringer jeg har gjort meg så langt:

Classicen ble etter noen år solgt til en Kammerat og erstattet med 1 Zeiss til kortholdsjakt og 1 til langhold. Legg merke til kolbeforhøyeren, ikke pent men det funker: Liggeunderlag og Gaffateip.

Presisjonen synes jeg "er helt grei". Her ble det skutt 3 skudd med 4 forskjellige typer ammo: Hjemmerulla Oryx 180 grs, Remington Express Core Loct Ultra 180 grs, Golden Target og hjemmerulla 155 grs Scenar:

Videre 5 skudd med Partizan. Alle skutt med 2 fot og baksekk. Rifla brukes på Vestlandet med tilhørende klima og terreng , og den virker også i praksis - uten noen form for funksjonsfeil.

Jeg kan derfor ikke se noen vektige grunner for å bytte ut denne med noe annet..

IMG_0453.jpg

IMG_0249.jpg

IMG_0436.jpg

IMG_0005.jpg

Edited by Gillen
Link to comment
Share on other sites

Noen som har prøvd GRS berserk stokk på vanguard s2? 

 

Har en vanguard s2 i rustfri, kaliber .308.

 

Veldig fornøyd med presisjonen, når skytteren skyter riktig ligger den godt under 1MOA, som oftest ned mot 0.5-0.6 MOA på 100m i benk med norma jaktmatch 150gr.

 

Stokken på vanguard s2 har gummierte grepsflater og ok ergonomi, men kolbehøyden er litt rar i forhold til sikte og avtrekkslengden er litt kort, vurderer derfor å putte den i en GRS berserk, som også resulterer i at løpet flyter fritt. 

 

Noen som har/har prøvd? Fornøyd?

Link to comment
Share on other sites

kjerringa har s2med berserk.

jeg selger min vanguard s2 LA med grs hunter for å kunne bruke den nye (bifrost) til grs.

jeg liker mao synt-grs bedre enn tre.

godt grep, "null" vedlikehold og ikke så kald som tre! 

 

bor du i nærheten av indre østfold kan du få klå og teste til du blir blå :)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
På 26.3.2018 den 17.58, Bullmastiffen skrev:

kjerringa har s2med berserk.

jeg selger min vanguard s2 LA med grs hunter for å kunne bruke den nye (bifrost) til grs.

jeg liker mao synt-grs bedre enn tre.

godt grep, "null" vedlikehold og ikke så kald som tre! 

 

bor du i nærheten av indre østfold kan du få klå og teste til du blir blå :)

 

 

Så desverre ikke denne før nå. 

 

Bor i Hordaland, så det blir nok en litt for lang tur :) men tusen takk for tilbudet. 

 

 

Holder for tiden på å bytte ut  bunnen på vanguarden min med en magasinbrønn slik at jeg kan bruke magasin. På nett finner jeg bare plastversjoner og jeg liker at ting er solid. Holder nå på å fikse tilgang på CNC maskin for å lage en i aluminium. Når jeg først er i gang kan jeg lage flere om noen trenger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde samme problem, men bestilte nytt underbeslag fra Roedale Precision.

Vet dog ikke om jeg ville ha anbefalt det til andre; det tok flere måneder å få det, og likevel måtte jeg file litt rundt avtrekket for å kunne, vel, trekke av. Litt filing på skjeftet ble det òg.

Det er kanskje ikke utenkelig at du er like godt tjent med å lage det selv, nei.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Melder meg inn i klubben😊

 

- weatherby mark v 22-250

- weatherby mark v 308

- weatherby mark v 30-06

- weatherby mark v .300 wby magnum

- weatherby 2løps knekkhagle 

 

alle orginale, fra sent 80 tidelig 90. Ingen av de var brukte før jeg tok dem i bruk februar i år😊 arv etter min bestefar som kjøpte alle for å ta opp jakt men han fikk aldri tid til å bruke noen av dem:-( fantastisk fornøyd, kjøpt nye kikkerter og hausken dempere til alle utenom .300wby mag og haglen såklart😊

 

vurderer å skifte stokk på 22-250, ettersom den kommer til å bli brukt en del på rev å stokken er i lakkert treverk, absolutt alt viser av riper etc.. noen som vet hvor jeg kan bestille syntetisk stokk til denne?

 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 timer siden, Mark.V skrev:

Melder meg inn i klubben😊

 

- weatherby mark v 22-250

- weatherby mark v 308

- weatherby mark v 30-06

- weatherby mark v .300 wby magnum

- weatherby 2løps knekkhagle 

 

alle orginale, fra sent 80 tidelig 90. Ingen av de var brukte før jeg tok dem i bruk februar i år😊 arv etter min bestefar som kjøpte alle for å ta opp jakt men han fikk aldri tid til å bruke noen av dem:-( fantastisk fornøyd, kjøpt nye kikkerter og hausken dempere til alle utenom .300wby mag og haglen såklart😊

 

vurderer å skifte stokk på 22-250, ettersom den kommer til å bli brukt en del på rev å stokken er i lakkert treverk, absolutt alt viser av riper etc.. noen som vet hvor jeg kan bestille syntetisk stokk til denne?

Jaktdepotet.no skaffer det meste til disse riflene:) 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Spiller ingen større rolle om en velger 308 eller 30-06 til å begynne med. 

Det finnes nok ammunisjon å velge i til begge og det koster noe det samme. 

 

Sitka nevner en potensiell fordel på sikt med hjemmelading.

 

Jeg velger ofte 308 selv hvis det står mellom de to, men hvis låsekassa uansett er lang så er det egentlig ingen fordeler med det. 

 

Jeg har ikke noe godt argument for å velge 308 annet enn at jeg liker kortere låskasser, men det er som regel så liten forskjell at det er på grensa til flaut å bruke det som argument. 

 

En stor fordel med låskasser som tar 30-06 er at du får plass til 6,5x55. 😉

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Spurte først  etter .308, men den var utsolgt. Ei stund etter at jeg la ut posten,  ringte de fra butikken og sa at en annen kunde som hadde reservert .308, ønsket å bytte til 30-06, om jeg var interessert?  Så jeg bytta reservasjonen til .308. Instruktøren på kurset gjorde litt poeng av at de fleste skyter mer nøyaktig med mindre kaliber, så som nybegynner....

Uten annen betydning for øvrig, ble kjøpet enda litt bedre økonomisk,  da .308 kostet 1000 kr mer enn 30-06 i ordinær pris,  og jeg fikk beholde samme rabattpris  🙃

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Kapt. Raymond said:

Instruktøren på kurset gjorde litt poeng av at de fleste skyter mer nøyaktig med mindre kaliber, så som nybegynner....

 

308 og 30-06 bruker samme kulediameter, ofte samme kulevekter og ettersom 30-06 har lavere trykkstandard så vil forskjellen i utgangshastighet være liten. 

Dette er faktorer som gjør at de to er veldig like. 

Med disse to kalibrene i samme våpen og med samme kulevekt så vil opplevd rekyl være tilnærmet lik og forutsetningene for å skyte bedre med 308 ikke så fremtredende. 

 

Alt jeg har skrevet over her er stort sett bare svada.

Bli kjent med børsa di, finn deg en treningspatron som er tilgjengelig og har grei nok presisjon og kos deg. Som du skjønner er forskjellene mellom de to veldig små. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hei!

Har en ærverdig .300 Weatherby MarkV Euromark (eldre, velholdt, nyblånert) som jeg vurderer å selge. Begynner å bli en gammel mann og ønsker et "snillere" kaliber. Er det noen der ute som har peiling på hva som kan være en fornuftig pris på denne rifla (uten kikkert)?

 

Hilsen Nils Egil Endresen 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

God dag godt folk. Nå som kjøp av en Weatherby Vanguard S2 er avtalt, og fyller jaktrifledelen av redskapsinnkøpene. Er neste punkt på agendaen hagle. Ser at en del av dere Har Weatherby PA08. 

For meg står valget mellom brukt Mossberg 500, Brukt Remington 870, Brukt Winchester 1300, Brukt Maverick 88 ELLER en splitterny Weatherby Pa-08 siden wi har XXL 300 meter hjemmefra og jeg da får prøvd og tilpasset våpenet ved kjøp, i motsetning til å få et eller anna i posten som nesten garantert ikke passer mine sjiimpansearmer.... Alle koster omtrent det samme skal jeg tro prisene jeg ser på FINN.

Pumpa  kommer til å bli brukt til sjøfuggeljakt. 

Hvorfor skal jeg velge Pa-08  istedet for en av de andre? 

Kjør debatt :-D

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da kom endelig dagen da jeg endelig kan kalle meg et fullverdig medlem av Weatherbyklubben. 

Weatherby Vanguard S2 .308, med Leupold vx2 3-9x40, og duracoated av forige eier. 
Knapt skutt med ifølge selger. Ser man på sluttsykket tenker jeg at han har sine ord i behold.

Førr ei dame :-D

Får bare takke personen på forumet som gav meg muligheten til å eie denne. Du vet selv hvem du er  :-D



117285604-1814646142036346-3652507459267

116707847_2652708608333937_7498739632552301073_n.jpg.7791d02c18d0149beb02122a1876912f.jpg

Edited by Tjukkas
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Første serie med boltrifle på 25 år, 100 meter, tofot

117117494-613698245946331-46188262478577

Den som sitter i niern var det første kjempenervøse skuddet...

Var ei hyggelig dame der som kom bort og hilste på. Hun hadde skyyeterklær på, så jeg spurte pent om hun ville hjelpe meg med stilling og spotte med på andre serien.

Den snakker vi ikke om da jeg fikk jo totalt prestasjonsangst da det stod "Prinsesselaget" på t-sjorta hennes :-D 
Men var ikke alt for ille. Glemte å ta bilde....Hun ba meg slappa av og retta litt på stillinga mi. 

Neste seria gikk slik. 

117184357-2613129012284289-1697302792496

Får si meg fornøyd med samlinga. Skudden i sjuerområdet var de tre første. Fikk stilt litt opp, og skutt to skudd til så vare det å pakke sammen da DFS gjengen skulle hjem....
Jeg var nok litt for sosial mellom seriene mine....lange pauser. 

Så dett var dett, men er i himmelen :-D

117016319-290275468735402-15033191252459
 

Edited by Tjukkas
  • Like 11
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hei

jeg har en Vanguard S2 i 308 fra xxl.

fin rifle som treffer «hull i hull»

 

Så kjøpte jeg med en tikka T3x i 223, den kom ferdig gjenget så jeg kjøpte en sonic 35 lydemper.

»hull i hull» både med og uten demperen på, og et mye bedre avtrekk. Dette ga mersmak.

 

Sender 308 inn for å få gjenget opp løpet til å ta en demper....... det skulle jeg aldri ha gjort....

kjøper en sonic 45 demper, treffer ikke blinken engang på 35 m innendørs...

Drar tilbake til butikken sonic´en blir kassert får kjøpe en hausken til redusert pris..

tilbake på skytebanene (både inne og ute) treffer blinken med ca 20cm spredning......

drar på jakt uten demper.....

 

Tilbake til butikken, sende riflen tilbake til smeden. Kappe løpet og gjenge opp på nytt.

Får nå begge demperen tilbake med beskjed om at de ikke er ødelagte selv om begge har «skade» fra kule som treffer i innerveggen på demperen..

riflen er nå prøveskutt av smeden og alt er ok.

 

på skytebanen, først uten demper. «Hull i hull» men tydelig at kikkerten er justert kraftig....

på med sonic demperen, 1 av 3 skudd på skiven......

uten demper, «hull i hull»...

på med hausken, alle 3 skudd seriene innenfor «8» på skiven, dette er vel strengt tatt stryk på storviltprøven..

 

Mulig forklaring?

pipa ligger / tar borti kolben. Så når jeg får noe tungt i enden flyttes treffpunktet.

Dette forklarer også forskjellen på sonic og hausken demperene de har forskjellig vekt...???

Vil jeg bli kvitt problemet med en f.eks GRS kolbe hvor løpet er frittflytende, eller blir dette penger ut av vinduet????

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, BlackHillsRoy said:

Hei

jeg har en Vanguard S2 i 308 fra xxl.

fin rifle som treffer «hull i hull»

 

Så kjøpte jeg med en tikka T3x i 223, den kom ferdig gjenget så jeg kjøpte en sonic 35 lydemper.

»hull i hull» både med og uten demperen på, og et mye bedre avtrekk. Dette ga mersmak.

 

Sender 308 inn for å få gjenget opp løpet til å ta en demper....... det skulle jeg aldri ha gjort....

kjøper en sonic 45 demper, treffer ikke blinken engang på 35 m innendørs...

Drar tilbake til butikken sonic´en blir kassert får kjøpe en hausken til redusert pris..

tilbake på skytebanene (både inne og ute) treffer blinken med ca 20cm spredning......

drar på jakt uten demper.....

 

Tilbake til butikken, sende riflen tilbake til smeden. Kappe løpet og gjenge opp på nytt.

Får nå begge demperen tilbake med beskjed om at de ikke er ødelagte selv om begge har «skade» fra kule som treffer i innerveggen på demperen..

riflen er nå prøveskutt av smeden og alt er ok.

 

på skytebanen, først uten demper. «Hull i hull» men tydelig at kikkerten er justert kraftig....

på med sonic demperen, 1 av 3 skudd på skiven......

uten demper, «hull i hull»...

på med hausken, alle 3 skudd seriene innenfor «8» på skiven, dette er vel strengt tatt stryk på storviltprøven..

 

Mulig forklaring?

pipa ligger / tar borti kolben. Så når jeg får noe tungt i enden flyttes treffpunktet.

Dette forklarer også forskjellen på sonic og hausken demperene de har forskjellig vekt...???

Vil jeg bli kvitt problemet med en f.eks GRS kolbe hvor løpet er frittflytende, eller blir dette penger ut av vinduet????

 

 

Tror du er inne på rett spor med kolben, du kan jo prøve å pusse bort litt i løpskanalen.

 

Skyter sikkert med 2fot eller annen støtte ? 

Link to comment
Share on other sites

Har du fått tilbake rifla fra en (grøfte)smed hvor kula har vært borte i begge demperne? Da hadde jeg forlangt å få erstattet demperne+arbeidspenger og sendt rifla til en børsemaker.

 

Hvis du vil fortsette å teste presisjon med demper bør du få låne en for 9,3. Da bør kula i det minste ikke treffe demperen..

Du retter ikke opp dette med et nytt skjefte.

Edited by Torf
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...