Jump to content

Weatherby-klubben


PederR

Recommended Posts

hei.

dette er en tråd for alle dere som har en weatherby av et eller annet slag. rifle/hagle spiller ingen rolle

 

kan nesten si at jeg har en weatherby mark v i 30-06 som fattern eier. skyter mye med den og er godt fornøyd.

skal kanskje kjøpe meg en weatherby selv snart også :)

 

startet denne da jeg ikke har klart å funnet igjen noen "klubb" med weatherby

Edited by Ei tohi varjata
La til manglende bindestrek. - Ei tohi varjata
Link to comment
Share on other sites

Jeg har også en weatherby, en vanguard i 30-06. Kjøpt til jakt men brukes mest til langholdsskyting. (På blink altså)

Skiftet først ut stokken og nå skal den antagelig skiftes enda en gang og det skal på en tung krieger pipe for bedre presisjon :D Kan ikke klage på presisjonen slik den er nå med tanke på at det er en billig jaktrifle, den skyter bra på langhold men det er selvsagt mer å hente til slikt bruk.

3006.jpg?psid=1

Dønn original

DSC07923.jpg?psid=1

...så fikk jeg meg tofot

Image1.jpg?psid=1

Skiftet til boyds stokk

BenchRestRHSide10inch72dpi.JPG

Stokken som jeg vurderer å skifte til

 

Fin tråd, håper dere andre legger inn bilder også for det er alltid kjekt!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

har ikke skjedd så mye her ser jeg :shock:

har til nå fått levert børsa til doktoren så han skal få fikse gjenger til lyddemper/brems. ho har fått prøvd seg på revjakt men begge ble snytt for en rev som kom i fult firsprang over jordet som ikke stoppa engang for lokken min :lol:

Link to comment
Share on other sites

Siden dette er siden for weatherby så drister jeg meg til å si at jeg har ei weatherby i cal 460wby til salgs,custom våpen som er bygget av en av norges beste smeder,alt som kan rettest og forbettres er gjort med ei 8 kantet pipe med oppslag 100/200/300 meter som er filla in etter 500gr kule og 120 grain n-160krutt,ei meget presis rifle når man blir vandt til kreftene i våpenet.5 skudd fra benk lager eit stort høl på rundt ein tomme,så rifla har er presis nok.

Følger med die sett kikkert montasjer(leupld qr)og eimpoint sikte og det jeg har igjen av ammo.

selgest høyst bydende eller byttest i noe morrsomt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har en Weatherby Vanguard i 308win

 

Specs:

Norma 2 fot

Bell and Carlson medalist stock

Nikon Monarch 2.5-10x56 m/lys

Beartooth Kolbeforhøyer

 

Er veldig fornøyd med Riflen :) Tror eg kan si at dette er den beste riflen som er laget til den prisen ...:P

 

Lyddemper kommer med tiden :)

 

Bilde: CIMG0589.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fikk handlet 2 stk Weatherby Vanguard i dag, til sammbo og meg.

Måtte kjøre noen timer, til moss og tilbake, men er meget fornøyd med servicen, og prisen hos XXL der.

 

Så kommer da det naturlige spørsmålet, er det nødvendig å ta "break in", og hvordan gjør man evt dette?

Ellers synes jo både sammbo og jeg at avtrekket var meget behagelig...

 

Kommer nok mere info etterhvert

Link to comment
Share on other sites

Fikk handlet 2 stk Weatherby Vanguard i dag, til sammbo og meg.

Måtte kjøre noen timer, til moss og tilbake, men er meget fornøyd med servicen, og prisen hos XXL der.

Lov å spørre om pris og sånt, eller er det uetisk å dele slike detaljer?

 

Så kommer da det naturlige spørsmålet, er det nødvendig å ta "break in", og hvordan gjør man evt dette?

http://www.weatherby.com/support/faq/item/view/44344

 

Forøvrig bør vel alt som er noenlunde enkelt å komme til pusses rent for lagringsfett før første skudd, og beveglige deler smøres med en ørliten dråpe olje.

 

Ellers synes jo både sammbo og jeg at avtrekket var meget behagelig...

Jojo. Men Howa er jo mye mye mye bedre på alle måter uansett da.. Selv om alle Howaene jeg har fått prøve har hatt ettermontert avtrekk. ;)

Link to comment
Share on other sites

Lov å spørre om pris og sånt, eller er det uetisk å dele slike detaljer?

XXL moss var vel eneste av XXL butikkene jeg ringte, som hadde på lager, så de kunne nok ha solgt til full pris.

Fikk pakke med rifle/kikkert/reim/koffert til 5500. Eneste jeg ikke fikk med var pusseutstyr.

(skulle egentlig ha fulgt med i pakken) men har jo nok av denslags, så akkurat den bryr jeg meg ikke allverden om)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

fikk skutt stoooooor el med min custom 460 wby i helga,kula ei 350 grain barnes x ladd til 960 m/s,holdet var druge 260 meter men makan til knall og fall har jeg ikke sett makan til,treff midt i bogen med gjennommskudd selfølgelig.det var blod sprengt 5 cm rundt inngang og 7 cm i utgangs hullet,en inne i bogen var det nesten ikke blod i det hele tatt.okse en 18 takker kolapsa som eit rådyr.

Overkill vil vel mange si,men makan til fint slakt har jeg nesten ikke vært bote i,

Suveren patron med god punch og rifla skyter samlinger som ei sauer str.

Jeg før vel melde min i weaterby klubben jeg og,hvordan gjørjeg det???? :?::?::?:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Melder meg inn med en ny WV 308 Syntetic etter diverse runder på Finn.no og ivrig lesing på Forumet. Bytter ut stokken med en Bell & Carlson Medalist og topper det hele med en Zeiss Classic Diavari 2.5 - 10 X 50 i Leupold QR montasje. Rifla er nå hos børsemaker for kapping/gjenging til 50 cm løp - demper A-Tec TMM 4.

 

Ellers har julenissen allerede vært innom med 100 Norma.

 

Håper dette blir bra, skytebanen neste !

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Hei

 

Er det noen som har erfaring med denne?

 

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/vaapen/ri ... 06-1059552" target="_blank

 

 

Weatherby Vanguard er produsert på Howa-fabrikken i Japan, og på en måte en "jukse"-Weatherby :winke1:

 

De fleste har ok presisjon, men noen jeg har hørt om har vært kresne på ladninger(akkurat som Remington og Winchester...)

 

M

Link to comment
Share on other sites

fikk skutt stoooooor el med min custom 460 wby i helga,kula ei 350 grain barnes x ladd til 960 m/s,holdet var druge 260 meter men makan til knall og fall har jeg ikke sett makan til,treff midt i bogen med gjennommskudd selfølgelig.det var blod sprengt 5 cm rundt inngang og 7 cm i utgangs hullet,en inne i bogen var det nesten ikke blod i det hele tatt.okse en 18 takker kolapsa som eit rådyr.

Overkill vil vel mange si,men makan til fint slakt har jeg nesten ikke vært bote i,

Suveren patron med god punch og rifla skyter samlinger som ei sauer str.

Jeg før vel melde min i weaterby klubben jeg og,hvordan gjørjeg det???? :?::?::?:

 

 

Hahaha, dette er jo helt konge. Det er ikke noe som heter for stort kaliber, tipper elgen er takknemmelig jeg, istedenfor å måtte springe 500 meter i blodtåka med ei litta 6,5 i maskinrommet.

 

Noen bilder av den pølsefingerspyttende børsa mottas med takk :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg skal kjøpe min første rifle nå.

Søknad om .308 og 6,5x55 er nå hos Politiet

 

Jeg tenkte å kjøpe en rimelig børse i starten for så å oppgradere hvis jeg har anledning/interesse av det senere.

Fuglejakt med hagle har vært tingen frem til nå, men nå vil jeg prøve meg på hjort og rådyr

Har ikke hund.

Jeg har en Zeiss Conquest 3-9x50

 

Har lest så mye bra om Vanguard i forhold til pris at jeg tror det blir denne i .308 fra XXL

Skulle ønske den fantes i 6,5x55, men går for .308 da denne kan fås for 2990,-

 

En tradisjonell jaktstokk i tre er på ønskelisten (Boyds?)

 

Høres dette ut som en plan?

 

Jeg trenger også montasje for min 1" kikkert.

Er det bare å kjøpe dette på XXL også eller er det bedre å handle fra over dammen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en WV med serienummer som begynner med VS403...

Sier det noe om produksjonsåret ?

 

Noen i klubben eller andre som kan bidra her :?:

 

When was my Vanguard® built?

 

Vanguard® VGD, VGL, VGS, VGX

 

Serial # Prefix

 

Vanguard® VGD (1970 – 1984) V

Vanguard® VGS (1984 – 1994) VS

Vanguard® VGX (1984 – 1994) VX

Vanguard® Weatherguard™ (1989 – 1994) VL-VS

Vanguard® Synthetic (2003 – ) VS

Vanguard® Sporter (2005 – ) VS

Vanguard® MOA Fiberguard™ (2005 – ) VS

Vanguard® Compact (2005 – ) VS

Vanguard® Deluxe (2006 – ) VX

Vanguard® Varmint Spl. / MOA (2006 – ) VS

Vanguard® Sage / Back Country (2007 –) VS

Vanguard® Predator (2009 –) VS

Ref. http://www.weatherby.com/node/40474?q=n ... ms&_pgId=3" target="_blank

 

Håper det hjalp litt, men det kan jo være litt kinkig å finne ut av.

 

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte rifla hos XXL og antar at dette er en modell som W. kaller Sporter og at den derfor er produsert i 2005 eller senere ?

I alle tilfelle takk for tilbakemeldingen !

Kan ellers tilføye at jeg er veldig fornøyd med kjøpet, men har skifta ut stokken og montert på en Z Classic i en Leupold QR-montasje. Går som en drøm uten å bli ruinert :D

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat kjøpt meg en Weatherby Vanguard S2 30-06 rustfri:D Zeiss Classic 2,5-10x 50. Skyter som en drøm, fantastisk mye for pengene. Handlet på XXL Lade i Trondheim og fikk en bra pakke med pusseutstyr, tofot, klikkpatroner, ammo+++

Skal bli spennende å få prøvd den på skikkelig vis, til høsten :)

 

Blir glad om noen kan fortelle meg hvordan jeg legger ut bilder:)

 

Takker for bildehjelp :)

 

DSCN0760.JPG

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Gå til bildr.no og følg instruksene for å lagre bilder på nett. Når du har lagt inn bildet kan du kopiere link til bildet. Velg da for forumbruk og kopier linken og plasser den der du vil ha den i innlegget :)

 

Gratulerer med ny rifle forresten :)

 

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Kan melde at jeg holder på å lage enpunkts reimfeste til PA-08. Det monteres mellom låskassen og kolben og har lav profil slik at det ikke stikker en i brystet når man bærer hagla. Har en egen tråd om det i børsemaker/prosjekt-delen her på forumet.

 

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Gå til bildr.no og følg instruksene for å lagre bilder på nett. Når du har lagt inn bildet kan du kopiere link til bildet. Velg da for forumbruk og kopier linken og plasser den der du vil ha den i innlegget :)

 

Gratulerer med ny rifle forresten :)

 

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

 

 

Takk for tips :D Ble bilde

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gikk i går til innkjøp av en weatherby vanguard. Ett innpulskjøp gjorde at jeg hadde en ny leupold mark 4 kikkert liggende, så må tte ha en rifle å ha den på. Plukket ifra hverandre rifla i går kveld og syns den virker veldig kurant. synd det ikke er magasin, men får satse på at di kommer med magasin mulighet til .308w snart også... Stokken derimot, den er ett trist kapittel. Må vel få bestilt meg en stokk ifra boyds om ikke lenge...

Link to comment
Share on other sites

Gikk i går til innkjøp av en weatherby vanguard. Ett innpulskjøp gjorde at jeg hadde en ny leupold mark 4 kikkert liggende, så må tte ha en rifle å ha den på. Plukket ifra hverandre rifla i går kveld og syns den virker veldig kurant. synd det ikke er magasin, men får satse på at di kommer med magasin mulighet til .308w snart også... Stokken derimot, den er ett trist kapittel. Må vel få bestilt meg en stokk ifra boyds om ikke lenge...

 

Gjort akuratt det samme som deg.. Stokk er allerede bestillt fra boyds, en classic laminat. Håper den ikke bruker for lang tid over dammen, stått faretruende stille i Chicago på trackingen...

Link to comment
Share on other sites

Takk for tipset jeger99 :) satse på at di har med seg noe slikt på messa i lillestrøm...

 

Crazym: Jeg har bestilt ifra Boyds før og det har aldri tatt stort mer enn en uke. Hvor lenge har du ventet?

 

Noen andre som har gode forslag til hvor man får kjøpt stokk til denne saken?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...