Jump to content

Langhold Salten


Luske

Recommended Posts

Svarte hvor opptatt min ''private'' bane er for tiden! :-P Håper forøvrig at de som ikke er meldt inn, melder seg inn i skytterlaget så det blir penger til elektronikk på øya. ;-) Fra revolver til alvor, dukker sikkert opp på søndag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan desverre ikke denne helga, hadde vært artig å møte "langholdsgjengen i Salten". Har en fin rigg som må få luftet seg på litt druge hold.

Jeg holder øye med tråden og håper jeg har mulighet ved neste samling.

God tur ut til øya, jeg misunner dere :wink:

Link to comment
Share on other sites

Da blir det skyting på kjerringøy på søndag. Vi har planlagt å ta ferga som går over i ni-tida. Det blir felles oppmøte på parkeringsplassen ved flymuseet for å stokke folk om i biler slik at man "slipper å kjøre 17-maitog" utover. Hvis det er flere som blir med er det bare å sende PM til meg eller Luske.

Link to comment
Share on other sites

Det ble en vellykket tur til øya i dag, været kunne vell vært bedre, men klager ikke. Tror alle fikk noen tomhylser å lade opp igjen. 8) Unntatt Roe, som var fotograf for dagen (Var utrolig artig at du ble med Roe :D Får håpe du får kjøpt deg ny rifle til neste gang. :) )

Var godt å få skutt litt langhold igjen, håper det ikke blir lenge til neste gang. :D

Link to comment
Share on other sites

Joda, det var en enestående dag. Skulle gjerne vært bedre vær, men siden man ligger godt under tak så skal man ikke klage 8) Lillejenta på 3 år var utrolig flink og ble faktisk ikke lei. Kanskje litt helt på slutten, men hun var utrolig tålmodig. Da vet man at man trenger ikke alltid barnevakt siden hun syntes det var skøy å være med! Neste gang må vi ta med litt spylevæskekanner å sprenge litt. Fantastisk å se på! :twisted:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

E selvfølgeli me ! Har vært litt stille i det siste ja.

Men no må no folk være ferdi me ferie, og alt sånt.

Vente på nytt kikkertsikte, og det spørs om det e her til neste helg.

Men i hvertfall rundt helga den 20 sept.

 

Nån flere som e me ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei. har dere noen minimumsavstander dere opererer på? og hva med innskyting, hvor langt hold pleier dere bruke da?

Her i Gildeskål har vi en 300m elektronisk bane, og feltbane på maks 480 m hold. er dette noe som kan være intr? eller blir det for kort hold?

prøvde en Mauser 7.92 orginal tysk mauser engang. treff på 750m , D***n det var skøy :D langholdskyting er noe jeg ikke har gjort mye av, men som virker skøy.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Det høres ut som en fin bane du har tilgang på. Ingen hold er vel for korte :D

 

Vi skyter alltid inn på 100 meter. Ut fra det har vi tårn på kikkertene som vi justerer for å nå riktig mål på gitte avstander. Tårnene er slik at en enkelt finner tilbake til 100 meter - noen har tom. mekanisk stopp slik at en ikke kan skru seg vill.

 

Vi møtes veldig sporadisk, men tror mange av "oss" nå synes det er på tide med langholdsskyting igjen.

 

Det kan godt hende at vi kan ta en på banen din!

 

PS! Send meg PM med navn og telefonnummer, så kan jeg kontakte deg.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Kr 1000 for 2 er kr 400 bedre enn prisen de gav meg. Pris sørpa er opptil kr 400 plata og da har de vel ca 35% dekningsbidrag.

 

I det hele tatt ble jeg lettere irritert over "anbudet" jeg fikk fra dem, prisen var rett og slett veldig mye høyere enn hva som kan kalles gjengs pris for denne tjenesten a.k.a ransforsøk på høylys dag. Slike firma styrer jeg generelt unna da det er et ork å dobbeltsjekke og skaffe skriftlig pris på alle tjenester. Mye greiere å forholde seg til et firma som gir deg en fair markedspris og gjør jobben som er avtalt.

 

Får straks pris fra Vikan og skal ringe Beco imorgen..

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Hvordan er det med langholdsaktiviteten for tida? Jeg har et jaktjern, som jeg gjerne vil prøve på litt ut over vanlig jegerprøvebok-avstand (den er innskutt på 200, da).

 

Men det var egentlig noe annet jeg ville "alarmere" dere rundt Bodø med: Det ser ut til å gå tregt med å få arragører til "Kammer-smellen":

 

viewtopic.php?f=119&t=40817

 

Uansett hvordan der går med arrangementet der sørpå i mai - kunne vi prøve å få til et "mini-treff" her oppe, i forkant av Landsskytterstevnet/Militært NM? I tilfelle hvor? Og hvilke skyteøvelser skulle vi i tilfelle tilby? Det burde vel bl.a. vært noe med DFS-felt-preg?

Jeg regner med at alle DFS-baner med elektronikk her på kanten er opptatt i denne perioden.

Link to comment
Share on other sites

regner med at det blir en del skyting på DFS banene som har elektronikk ja. iallefall på de banene som får norgescup. Men på noen av de som ikke får det burde det være en mulighet for å få skyte litt. man kan spørre iallefall.

Forresten Jegermeisteren, skal på jaktkurs i Junkerdal siste uka av elgjakta. og skal ha meg en tur på skytebanen før det. bare sånn for å ha skutt litt før jeg drar liksom. På banen på Jelstad ( Gildeskål Skytterlag) kan det skytes opp mot 480-500m om vi vil. send meg en PM med mobilnr om du har lyst å bli varslet for å bli med. Bjørn

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 1 year later...
  • 2 years later...
  • 2 years later...
  • 5 years later...

Er det fortsatt liv i langholdsskyttere i Salten? Bor i Bodø og har et par rifler nå jeg tenkte å få skutt mer med. Tenkte å få tatt meg noen dager på Kjerringøy asap 😃 Hvor skyter dere og evt. er det et annet forum å snakkes på enn her.

 

Link to comment
Share on other sites

Du melder deg inn i Kjerringøy skytterlag for å få tilgang til feltbanen. Langholdsskyting som rekruttering er lagt dødt. Ble og er for mange idioter innom banen som ikke følger baneinstruks, forsøpler, kaster tomhylser/sneiper/fyrer bål på standplass, plasserer ut improviserte mål uten sikker bakgrunn, skaper rikosjettfare med improviserte stålmål, skyter ifiller skivestativ/ elektronikk og tak etc etc. 

 

Kortversjon med mine private ord: Er du ikke medlem og klarer du ikke følge baneinstruksen, så er du heller ikke velkommen. Skytterlaget er noget lei av å rydde, reparere og betale.

Edited by Roe
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Roe skrev (7 timer siden):

Du melder deg inn i Kjerringøy skytterlag for å få tilgang til feltbanen. Langholdsskyting som rekruttering er lagt dødt. Ble og er for mange idioter innom banen som ikke følger baneinstruks, forsøpler, kaster tomhylser/sneiper/fyrer bål på standplass, plasserer ut improviserte mål uten sikker bakgrunn, skaper rikosjettfare med improviserte stålmål, skyter ifiller skivestativ/ elektronikk og tak etc etc. 

 

Kortversjon med mine private ord: Er du ikke medlem og klarer du ikke følge baneinstruksen, så er du heller ikke velkommen. Skytterlaget er noget lei av å rydde, reparere og betale.

En klassiker med andre ord 🙄

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...