Jump to content

Langhold Salten


Luske

Recommended Posts

Tenkte å prøve å live opp en gammel tråd fra Sluttstykket, for å se om det kunne være noen flere her fra Salten (Bodø, Fauske, og heromkring) som kunne hatt lyst å være med på langholdskyting her i området.

Vi er en liten gjeng på 5-6 stykker som skyter nå og da. Vi har ikke noe "fast" sted å skyte enda, har mest blitt langt til fjells vi har fått strekt holdene litt (600+)

Men med flere hoder i sving blir det kansje lettere å finne ett egnet sted vi kan skyte fast.

 

Vi har jo selvfølgelig ett glimrende tilbud på Mo, men litt langt å kjøre dit (men vi kommer nedover på besøk ila sommerern)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 months later...

N-540 og N-150 samlet like godt, men 150 ga litt større og jevnere hastighet. Endte opp på 47 grs av begge sorter uten noe trykktegn. Målte også trykkring, men det så greit ut. Friflukt på 1,7 mm så da ble COL 72,5 mm. Så det går akkurat i magasinet (73 mm) :D

 

Får se om jeg får til noe i romjula. Nei FA** jeg satte igjen rifla i steigen pga fikk ikke plass til den i bilen.....

Link to comment
Share on other sites

Ahh :? ble ikke så veldig lange hold der. Max 400 meter. Men har man tilsvarende små blinker så går det.

Men plassen er ikke bygd for lengere hold, så det går ikke ann å strekke holdene lengere der.

Så vi leter fortsatt etteer en passende plass hvor vi kan strekke holdene endel lenger, ihverfall til det dobbelte.

 

På Mo er det http://www.skarpskyttere.org/ som organiserer.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
ikke kom å fortell meg at kula har rett kulebane på 600 meter :shock: eller?

jeg er fra Fauske, men jeg har ikke rifle selv, men Pappa har en 222:P tipper det blir litt dårlig i forhold til deres kanoner :wink:

 

Vi bruker ikke kanoner, 6.5-55, 308 og 6.5-284 holder i massevis. Du får nok din far's .222 til å treffe på 600 meter og, hvis du bare vet hvor mange klikk du skal justerte i elevasjon.

Link to comment
Share on other sites

Ja da har jeg tellt klikk på Zeissen min.. Kunne stille 86 klikk opp fra inskutt på 100 meter, noe som i følge PCB skulle tilsvare ut til 720 meter med 155 grs Palma Match i 870-880 m/s. Skulle vel holde det? Hehe skal å skyte litt på søndag antakeligvis så det blir spennende å se om treffpunktet er det samme etter 86 klikk opp og 86 klikk tilbake... :D

Link to comment
Share on other sites

skal vi prøv å få til noe iløpet av slutten av januar/ begynnelsen av februar :?:

 

klør i fingeren min oxo! 8)

 

Jeg er med! Får finne ei helg der hvor det passer for folk! Bare håpe at det ikke blir så inni gamlingen kaldt...

 

Finnes ikke dårlig vær, bare... ehh... lite krutt, det er mye værre.

 

Men seriøst, bare sleng ut noen datoer det måtte passe for dere, så tar vi det derifra. Greiest om det er ei helg.

Link to comment
Share on other sites

Høres flott ut.

Skal fære å spane på en ny plass nå i helga muligens.

Antagelig lengere enn langt hold der.

Rapport kommer :D

 

langt unna hjemme fra? ;)

 

Trenger man ta med mye ammo? Er akkurat ferdig med den nye ladebenken min så jeg er klar for å lade litt mere nå...

 

sist vi var, skaut jeg vell ca 100-150 skudd, men d er alt etter hvor mange som kommer, hvor vi skal skyte, å hvor mange blinker det blir! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...