Jump to content

Jæren skytterklubb


PGM .338lm

Recommended Posts

Hei M40A1,

 

Som du kan se selv viss du leser hele tråden så bruker vi 10mm plater.

Disse ønsker vi skal vare en god stund slik at vi kan ha et bra tilbud til alle som skyter med normalkaliber. Siden du ikke sier noe om hva du ønsker å skyte med så kan jeg ikke si om ditt kaliber er innenfor våre rammer.

 

Mvh Siggen

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 361
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg må også takke for en fin dag på skytebanen. Meget bra bane dere har fått til der.

 

Etter 9 timers kjøretur sammens med Sako TRG-22 og VeTIUs, så ble nå lattermusklaturen satt på en liten prøve, sammens med en liten :roll: omkjøring.

 

Som sagt, så er det stort potensiall å arrangere neste års Kammersmell her. :wink:

 

Mvh

TRG-22

Link to comment
Share on other sites

Hei Igjen!!!

 

Vi har også kommet frem til hva medlemsavgiften skal være.

 

Den blir på 250,- + medlemsskap til forbundet (NBSF) på 150,- som da bli 400,-

 

Viss du vil bli medlem så kan du sende mail til Jaaren-skytterklubb@hotmail.com

(for dem som har sendt til denne mailen og ikke fått svar,,, det kommer det :-)

 

Medlemsavgiften vil bli sendt ut ca slutten på oktober og den vil gjelde for året 2011.

 

vi har også bestemt oss for og ha en treningsavgift på 50,- pr trening. (da kan du skyte hvor mye du vil)

Dette for og dekke stålmål, vindvimpler (som kommer snart) og generelt annet banematriell.

 

MVH

PGM

Link to comment
Share on other sites

Tilbake fra trening nå. Ble en forvirrende affære for min del, traff i hytt og gevær. Viste seg at skruene som holder stokk og låskasse sammen hadde løsnet, fant selvsagt ut dette når jeg hadde fem patroner igjen :lol: Gøy var det uansett! Og jeg fikk prøvd .338LM og .458 Win Mag med 500grains kule så jeg er VELDIG fornøyd med dagen uansett! :mrgreen: -Tusen takk for lån av rifler folkens, supert miljø vi har i klubben :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nærmer seg ny skyting og nå har jeg funnet en kule som skal være både økonomisk og presis: Sierra Matchking 168grain i molycoatet utgave.

Så er det bare å finne godladningen da.. Ser ut til at jeg kommer til å bli værende på 100meteren hele skytingen dersom dette er mulig, endte nemlig opp med 10stk 5skudd serier som må testes :shock::lol:

IMG_5087.jpg?psid=1IMG_5089.jpg?psid=1

Link to comment
Share on other sites

Det var veldig lite folk sist, de fleste var visst på jakt eller opptatt med annet. Ikke så urimelig på denne årstiden det :D

For min del så ble jeg liggende å kronografere på 100meteren for å teste ladninger. Kronografen ble ustabil for første gang, virkelig irriterende men jeg klarte å finne ladningen først heldigvis. Hørte jevnt med anslag fra gong'ene så de koste seg på den andre standplassen også virket det som :mrgreen:

 

Vi fikk også besøk av en lokal frilans journalist som spurte litt og tok noen bilder, aner ikke om det ble noe utav det da.

Link to comment
Share on other sites

Mtp det, er det mulighet for å kviste vekk noen greiner ute på høyre side av langholdsstandplassen?

Jeg la merke til sist at for å få med seg høyre del av skytefeltet der 300, 600 og 700m-gongene befinner seg, så må en ligge en del til venstre. Hvis en kan ligge helt inntil høyre vegg og skyte blir det fort plass til flere :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

HEI

 

Innbetaling av medlemsavgift er sendt ut.

medlemskort jobber vi med og få i minibank kort utførelse.

 

Vi sattser på og få sendt ut disse så fort som det lar seg gjøre ( men vi trenger en logo og printe på)

 

Det er bare bra i Sokndal. det er blitt laget 10 stk vindflagg som skal monteres så fort som mulig.

Vi hr også fått mer stativ for og henge mer stål på. ( vi mangler stålplatene da, men disse kommer etterhvert som pengene kommer inn på konto. Koster en del dette ;-)

 

MVH

Jæren-skytterklubb

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei. Flott tiltak dette her. Godt mulig jeg tar turen ned hit en gang selv en gang.

 

Angående skyting 1 januar vil jeg bare komme med et lite tips. Dette er jo en av "topp 3" helligdager i året, så ha i bakhodet "Lov om helligdagsfred".

På vår egen bane er det totalt skyteforbud disse dagene.

Nå vet jeg at skytebanen dere bruker ikke ligger tett til bebyggelse, men kanskje det er litt turaktivitet der?

Sjekk med Sokndal skytterlag hva baneinstruksen sier om skyting disse dagene, evt med lensmannskontoret.

Det er ikke meningen å være negativ her. Kun et velmenende råd. Det ville være dumt om det skulle få negative konsekvenser for aktiviteten deres.

Lykke til med videre skyting.

Link to comment
Share on other sites

Hei og godt nytt år til dere alle :-)

 

Takk Origo!! Jeg tenkte ikke så langt :-/

 

Jeg tror det er best vi hopper over denne treningen og satser friskt om 2 uker :-)

 

Stål er blitt lakker og modifisert, det er sveiset nye stenger sånn at det blir 3 stålmål på hver plass fra 300-700.

Vi har 20 vindflagg så godt som på plass.

 

Mvh

Jæren skytterklubb

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hei,

vel , så var første tur til haua utprøvet. KAAANooon bra :D . underholdning på topp,det var og lagt inn oppvarming med dytting av 4x4 biler,artig på funn det der hehe. Gratuler med fin bane,ser for meg mange fine timer der. Eg var endå så betatt ,at eg glemte å ta noen bilder,så om noe andre kan sende meg ettpar ,helt topp. Ser frem til neste gang!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...