Jump to content

Jæren skytterklubb


PGM .338lm

Recommended Posts

HEI!!!

 

Nå er ventetiden over !!!!

 

Vi har i dag 04-09-2010 skrevet under på kontrakt på baneleie hos sokndal skytterlag.

 

Her har vi skyting på 700 meter med en mulighet til og skyte ut til 900 meter.

Banen har overbygget standplass og betong gulv så her er det kun vinden som kan ødelegge for oss :-)

 

Vi har kjøpt inn 10 stk hardox 450 på 30x30cm.

Disse holder vi nå på og lager massive stativ som vi skal montere opp iløpet av de neste to ukene.

Disse stativene skal settes opp fra 300 - 700 meter i første omgang.

Vi vil også prøve og få laget til skivestativ for skyting av samlinger.

 

Det vil også bli satt ut rundt 30 vind vimpler for at vi skal kunne gradere oss mot vårs verste fiende "VINDEN"

 

Vi vil også med tiden lage skikkelige skytebenker.

 

Så dette bli bra :D

 

Vi vil derfor starte opp med treninger fra lørdag den 25-09-2010 kl 12:00.

Og treningene vil være annen hver uke i begynnelsen

 

Det vil bli trening Hele året.

 

MVH

Jæren-skytterklubb

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 361
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Gratulerer!

 

Skulle gjerne vært med, men det blir forhåpentligvis litt langhold her på Møre etterhvert!

 

Ser slettes ikke bort i fra at jeg tar turen nedover i løpet av høsten, får prøve å time det med skytehelg.

 

Lykke til med ny klubb!

 

-T

 

PS: det er jo ikke vinden som er den største fienden, det er jo dårlig humør :lol:

Link to comment
Share on other sites

DEtte er kanongreier. Godt å høre at noen kommer seg framover!

 

Vi her litt lenger øst jobber jevnt og trutt mot et sted å skyte (konkret) og jeg kunne tenke meg å høre mer om innholdet i avtalen dere har med skytterlaget - vi trenger innspill til slik avtale

 

K

Link to comment
Share on other sites

PS: det er jo ikke vinden som er den største fienden, det er jo dårlig humør

 

NEI NEI Tetanus.... finnes ikke dårlig humør :-)

 

.204RUGER og GLEN_G

 

Jeg kommer fra lye jeg og (bor ikke der nå da)

sitte på kan du jo alltid :-) ingen problem siden jeg bor 5 min fra lye

 

Den som har lyst til og være med på litt dugnad er hjertelig velkommen (jo fler jo bedre)

 

Vetlus og alle andre

 

vi skal se om jeg ikke får laget en veibeskrivelse frem til banen og legge ut innen kort tid.

 

For og bli medlem kan dere bare sende navn, adresse, f.dato, tlfnummer til meg på Jaaren-Skytterklubb@hotmail.com

så får jeg sendt inn til NBSF og registrert dere i vår klubb.

(medlemskontigentet har vi ikke får bestemt enda, men jeg kan love at det blir ikke en ubehagelig opplevelse)

vi vil informere om hva den blir nå det er klubbet.

 

MVH

Jæren-skytterklubb

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Gratulerer til dere for skytebanen deres. :D:D

Ønsker gjerne å ta meg en tur over til dere etter hvert, men grunnet etterutdanning i Bergen. Så vil dette ta mye av tiden frem mot jul. :(

 

Kos dere med banen, og tenk over hvilke muligheter dere har til å arrangere Kammersmellen til neste år også. :wink::wink::wink: Trenger da ikke kjøre langt.....

Hvis dere har interesse for det, så send meg en PM. Frist for innmelding av et opplegg er 15/11-2010 til meg, så skal dette diskuteres i styret.

 

Når vi ( SBSK ), også får en bane opp og går i Kristiansandsområdet, så er dere også her hjertlig velkommen.

Vi snakkes med.

 

Mvh

TRG-22

Link to comment
Share on other sites

Det høres veldig bra ut! Har veldig lyst å prøve meg litt med .22 med tiden, billig mengdetrening :D

Du skriver at det vil bli laget skikkelige skytebenker med tiden, regner med det betyr at det er plass til å ha dem der på tross av at det er leieavtale?

Bare tenkte på om det hadde vært et alternativ med noen billige/gratis gamle kjøkkenbord eller noe som en midlertidig løsning eller blir det helt håpløst? Regner med det er ganske kostbart å bygge skikkelige benker så forstår godt at det utsettes. Blir jo helt konge å få skutt langhold uansett da! :D

Link to comment
Share on other sites

Vi skal bygge skikkelige skytebenker. Som kan flyttes på sånn at de ikke står i veien.

 

Finnes ikke noe værre en en halvgod løsning ( blir vinglete og ikke noe morsomt og skyte i)

 

Tanken din var god :-) vi har en i styret som skal bygge seg en benk som han har funnet tegning på på nettet. Så vi får prøve ut det:-)

 

Simplex: ja det er 100% riktig

 

Mvh

Jæren--skytterklubb

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det :-)

 

Vi har kun avtale om lørdager.

Ut fra dette har jo DFS, Jaktskyttere og pistolskyttere faste dager de trener på.

Vi kan ikke skyte på disse dagene.

 

Og jeg tror det kan bli vanskelig med "spesialavtaler" i tider og utider desverre.

Det funker ei stund også kommer de som har dagen også bli det krøll ut av sånne ting og det vil vi helst ikke ha :-)

 

Det kan også være vanskelig og få til siden vi som klubb har ansvar for banereglemanget og at sikkerheten blir bevart. Det har vi ikke viss vi ikke er der. (jeg vil ikke fram til at jeg ikke stoler på deg eller alle andre, men noen retninglinjer er viktige. Og sikkerhet er av den viktigste)

 

Ellers så er alle hjertelig velkommne til og skyte anne hver lørdag :-)

 

 

Mvh

Jæren-skytterklubb

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Takk Poacher !!

 

Nå har vi vært ute i 4 dager og jobbet dugnad for og bli ferdige til den 25 :-)

 

Her kommer noen bilder (og en historie bak bildene).

 

Dette er på fredag den 10/9-2010

Da fikk vi boret 300-400

246m14k.jpg

 

11/9-2010

Kjell Arild i full gang med boring av hull. etter at vi brukte vel goe 4 timer med og fikse boremaskinen.

snorstarten måtte jo bare ryke etter at vi hadde fått dratt den og alt av utstyr opp til 500..fikk dratt i den to ganger så sto jeg(pgm .338lm) med heile vaieren i hånda ( og et utrykk i fjeset som sa WHAT THE #¤%")

Og da bar det ned i fra fjellet igjen for og finne verktøy. det tok jo ca 3,5 timer av de 4 :-/

Men jobben ble fullført den dagen etter et blodslit

jqi8ax.jpg

 

Tungt som f.....

10fw96c.jpg

 

73ijbk.jpg

 

ibg9ix.jpg

 

2a6qwdg.jpg

 

2pyazo0.jpg

 

18/9-2010

 

 

I dag har vi fått satt opp stenger og plater på 300 og disse burde tåle litt bank.

Alt av stål måtte fraktes i en bitte liten gummibåt..... tålte jo en del :-)

 

2v0075d.jpg

2rc23xs.jpg

her er en film fra noen av de første skuddene også...ble ferdig så sent at det ble ikke mye skyting

http://tinypic.com/r/2m4ozn4/7

 

Takk til alle som har bidratt med hjelp og ideer.

 

Vi kommer til og legge ut kart de nærmeste dagene, så det er bare og følge med :-)

 

MVH

Jæren-skytterklubb

Link to comment
Share on other sites

Gratulere så mye!!

 

Først må jeg bare si, utrolig bra jobba til de som har fått igang dette! Kjempe kjekt å få mulighet til å skyte på litt lengre hold i Rogaland distriktet!

Jeg og en kamerat kommer på lørdag den 25 med våres 2 langholdrigger, hvis jeg klarer å få fri fra jobb;) Hvis ikke blir jeg "syk";)

Ps. Betaler medlemsavgift med glede!!

Link to comment
Share on other sites

Hei alle,

 

Tar meg friheten til å legge ut en liten forklaring hvor dere skal Lørdag den 25/9

Har tatt utgangpunktet i fra bensinstasjonen i Sokndal.

 

Fra Riksvei 44 tar du av mot Titania. Skytebane ligger på ventre side av veien.

 

Beskivelsestor.jpg

 

Beskivelseliten~0.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Takk til alle;-)

 

Takk til Siggen som la ut kart !! (som forøvrig sitter i styret som kasserer)

 

Nå er det kun få dager igjen til den 25, og vi gleder oss :-)

 

Vi har fått på plass stålmål fra 300 til 700 :-)

 

Vi tar med kronograf,vindmåler og ballistisk program for dem som måtte ønske og bruke det.

Bare til og spør så får du den hjelpen du trenger:-)

 

Snakkes da!!

 

Mvh

Jæren-skytterklubb

Link to comment
Share on other sites

Dette har eg lyst til å vera med på å prøve. Morgondagen kræsjar veldig for meg, men synest dette er et flott tiltak. Einaste aberet er at eg har ikkje noko langholdsrigg, kun ei jaktrilfle i 30-06 med skarve 47 cm pipe og atpåtil pysetut. Gjer det noke, får vel kulebane ut der med den og? Lukke til i morgon, kosa dykk!

Link to comment
Share on other sites

BANG!...........GOOOONG!..........JA! :D

 

Ingen tvil om at folket trivdes på langholdsskyting i går! Vi var vel 6-7 stykker som møtte opp og det ble skutt rimelig mye av alle mann. Det var vindstille og det ble mye treff for alle tror jeg. Var iallefall jevnt med lyd fra hardoxen :twisted: Var fantastisk å få prøve å skyte fra benk også, ble veldig stødig og fint. Ikke alle trenger benk ble det også bevis på under treningen! -Skyte gong på 30x30cm på 600meters hold, liggende uten anlegg eller tofot lar seg visst gjøre fikk jeg se! Mektig imponert 8)

 

Gleder meg til neste gang! (Skal ta med mer enn 50 skudd da, så kanskje jeg slipper å skyte opp mer jaktammo :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

Vetle skrev:

Supert!

 

Dessverre ser jeg ut til å komme solo den 9 okt, så jeg håper jeg får lurt noen til å spotte litt for meg om det trengs (har spotter-utstyr).

 

Jeg har også spotteutstyr, og jeg tror ikke du får dra bort dit uten meg :mrgreen:

 

Har tenkt meg bort dit selv, hvis det passer inn. Vi kan avtales senere.

 

Mvh

TRG-22

Link to comment
Share on other sites

heisann. skøy å se at folk får til det en har lyst til :D

de platene dere skyter på. hvor mange skudd tåler de, om de blir ødelagt av skuddene da?

og så lurer jeg på bakgrunnen. ser de blinkene er satt opp på berg. må de ikke dekkes til (berget altså) ? ser på vår bane så må vi dekke berg i nærheten av blinker med minimum en halv meter sand.

Link to comment
Share on other sites

Hei BMR,

 

Platene vi skyter på er 10mm Hardox 450. Etter det vi kan se så skal disse platene tåle en del skudd.

Etter testskyting på 300 m. med 300grs som var ladd i en .338 Lapua mag ble det noen små krater på størrelse med et knappenålshode. Hvor mange skudd disse platene vil holde har jeg ingen ide om, men slik det ser ut så skal de holde en god stund.

 

Mvh Siggen

Link to comment
Share on other sites

Her sitter Jæren Skytterklubbs far (.338 PGM) dypt konsentrert og sikter på en plate på 700m.

 

DSC00291.JPG

 

Som dere kan se på smilet så ble det nok en ny bom :lol:

 

DSC00292.JPG

 

Bli med på Lørdag den 9/10 og lær denne mannen hvordan det skal gjøres.

 

Mvh Siggen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...