Jump to content

Lee Flytende Alox = Dinitrol 77B?


700 ADL

Recommended Posts

Nei, men jeg har prøvd Tectyl - oppfører seg og lukter likt. Funket fint det, men det er best å skyte utendørs. Både Tectyl og Lee Alox avgir damp som fort blir ubehaglig innendørs (Medmindre du har svært god utlufting.).

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

Har tenkt tanken på å teste tectyl som kulefett noen ganger men slo det fra meg.

Årsaken er at det kan være tilsatt både fiber og partikler for å gjøre understellsbehandlingen mer motstandsdyktig mot mekanisk slitasje.

Vil ikke sende denslags gjennom løpene på mine våpen.

Var jeg derimot sikker på at det var et fiber og partikkelfritt produkt uten hemmelige skadelige ingredienser ville jeg muligens testet hvis allox ikke var å få tak i.

 

Nei.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Årsaken er at det kan være tilsatt både fiber og partikler for å gjøre understellsbehandlingen mer motstandsdyktig mot mekanisk slitasje.

 

Hvor har du disse opplysningene fra? Jeg forsøker å finne referanser til dette, men finner bare datablad på løsemidler, voks og en slags vannfortrengende penetrerende olje.

 

Det skal uansett svært små partikler/fibre til for å komme gjennom dysa på en sprayboks. Mht mekanisk slitasje tror jeg uforbrent krutt, mantelrester og bly forårsaker større problemer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...