Jump to content

Garmin astro Dc 40 ?


Elg&hjort

Recommended Posts

Leste dette på ett annet forum, er spent på om dette kommer ut i år. Da blir det evnt, ny peiler på meg..:)

DC40

I'm a field tester for Garmin and I've been using a test prototype of the DC40 for the last 6 weeks in testing. The DC40 should hit the market sometime this summer. It has many new features that I believe will improve your outdoor experiance. New features are,

 

Unlimited range in any terrain.

 

An integrated camera with zoom features that will allow you to see treed game before walking into a tree. The camera also allows you a view from the dogs perspective.

 

A scent indicator that allows you to know ahead of time what your dog is running. The screen will flash '' Opossum'' ''deer'' etc etc.

 

The new DC 40 will also have a built in shocking system that will allow correction of unwanted behavior. For example , when your screen flashes '' Opossum'' , you simply apply the tone button and if that doesn't solve the problem , you can then apply a shock at various levels of stimulation until the negative behavior ends.

 

I hope this answers some of the questions you have about the new DC 40. Thank you.

 

 

__________________

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Om du hadde lest litt videre ville du sett den neste posten til samme kar:

OK , OK , you guys blew my cover ! I'm just a wanna be field tester. I don't know a dern thing about the DC40.....

 

 

BUT , I do remember Grandpa saying a long time ago that some day you be able to put a collar on your dog and then know where he is at all the time. Of course we all rolled on the ground in laughter and made fun of him....

 

Many years ago he also looked up into the night sky and said '' someday a man will walk on the moon '' ,,, and everybody really had a good laugh at that one...

 

Who knows what the future holds in technology , but I'd be willing to bet a tracker/shocker combo will come out pretty soon all in one unit.

 

Så riktig så heftig blir det nok ikke. :lol:

 

Her er hva Americas Pet Store har å si om ryktene:

RUMORS

It will work with the Garmin Astro 220 handheld

It will be called the Garmin Astro DC-40

It’s coming out in the Spring (2010)

It’s coming out in the Summer (2010)

It’s coming out in the Fall (2010)

It will have improved collar material (washable)

More sensitive GPS

Smaller size transmitter on collar

Unlimited Range in all terrains (yeah, right)

Internal camera with zoom so you can see treed game (yeah, right)

A sensor that can determine the scent of the animal your dog is running, i.e. deer, hog, possum (YEAH, RIGHT!)

 

FACTS

The fact is that nobody knows for sure when Garmin will come out with an upgrade. It is a closely guarded secret.

Historically when Garmin upgrades finally come out they have started with a “trickle”. For the first six months they were hard to find and available only in limited quantities.

 

Edit: fjernet litt reklametekst fra Americas Pet Store som hadde sneket seg med. 8)

Link to comment
Share on other sites

Rykter om dc-40 har vel nesten eksistert siden før dc-30 kom ut :wink:

Jeg var en av de ikke handlet dc-20 på grunn av ryktene om dc-30 i sin tid. Forskjellen da og nå er at da var ryktene veldig konkrete og troverdige. Dc-20 hadde store designfeil og slet med holdbarheten, så en redesign var også veldig logisk.

 

DC-30 har vist seg å fungere ganske bra, så jeg nekter å tro på en dc-40 før jeg faktisk ser bilder av den :wink:

Jeg har egentlig mer tro på en ny versjon av den håndholdte GPS-delen, siden den begynner å nærme seg steinalder-teknologi sammenlignet med nye GPSer :lol:

Link to comment
Share on other sites

beklager å måtte si det, men disse ryktene er "veeeeldig" tomme.

vis meg batteriet som skal kunne være oppladbart, og vare "1 dags økt" med de funksjonene.

 

og til forskjellig spenning, "gi bikkja støt", vise film......, og sende til en "uendelig distanse".

Hvorfor har ikke da andre mer "hitech" gizmoes infinite range?

 

Kommer sikkert ny sender en gang, men tviler sterkt på at den har "alle" disse funksjonene, eller noen av dem.

Link to comment
Share on other sites

Om det kommer en ny DC40 hvilke funksjoner ønsker vi?

Jeg ønsker:

Losindikator

Mindre størrelse

Lengre rekkevide (fysisk vanskelig)

Hastighet i øyeblikket istedefor gjenomsnitt

Innebygd gpstracer som går på sms med mulighet til å ringe å høre bikkja.

Mulighet til å sende egne koordinater fra motakeren til andre med motaker.

 

Alt dette burde være mulig :)

Link to comment
Share on other sites

 

DC-30 har vist seg å fungere ganske bra, så jeg nekter å tro på en dc-40 før jeg faktisk ser bilder av den :wink:

Jeg har egentlig mer tro på en ny versjon av den håndholdte GPS-delen, siden den begynner å nærme seg steinalder-teknologi sammenlignet med nye GPSer :lol:

 

Der støtter jeg deg! Brukt astroen i mange år nå og den man holder i hånda har klare svakheter i forhold til dagens gps'er. Videre er det mulig å gjøre noe med rekkevidden til større hunder siden de godt kan bære dobbelt av vekten på dc30 uten problem, ergo kan de lage en versjon for små hunder som dachs osv og en til større hunder som jamt, laika, støvere... Når enheten er større kan man ha kraftigere batteri (flere amper/timer) ergo mer watt i sendestyrke som igjen tilsier lengre avstand eller er "radioingeniøren" bobbcat på villspor? Har ikke peiling men bare reflekterer høyt...

 

Losindikator er en smal sak å få med seg i neste versjon så det håper jeg de klarer å fikse!!! Ellers er det vel en knall god peil jevnt over...

Link to comment
Share on other sites

Om det kommer en ny DC40 hvilke funksjoner ønsker vi?

Jeg ønsker:

Losindikator

Mindre størrelse

Lengre rekkevide (fysisk vanskelig)

Hastighet i øyeblikket istedefor gjenomsnitt

Innebygd gpstracer som går på sms med mulighet til å ringe å høre bikkja.

Mulighet til å sende egne koordinater fra motakeren til andre med motaker.

 

Alt dette burde være mulig :)

 

oooooog mange flere kanaler på nordiske versjoner. Dette synes jeg er et stort ankepunkt på den nordiske enheten, og jeg kommer aldri til å gå over på det norske systemet med det kaoset som er der nå.

Mange skal lang rekkevidde, og med kun 10 "kanaler" så blir dette bare kål! Det er mange som har vondt for å forstå dette, at disse to tingene har en sammenheng.

Det jeg hadde håpet på i første omgang, var en betydelig forbedret enhet for det det nordiske området. Jeg føler at den Astroen som kom til norge var et "slukke-brannen-produkt" i påvente av noe bedre.

Link to comment
Share on other sites

Om det kommer en ny DC40 hvilke funksjoner ønsker vi?

Jeg ønsker:

Losindikator

Mindre størrelse

Lengre rekkevide (fysisk vanskelig)

Hastighet i øyeblikket istedefor gjenomsnitt

Innebygd gpstracer som går på sms med mulighet til å ringe å høre bikkja.

Mulighet til å sende egne koordinater fra motakeren til andre med motaker.

 

Alt dette burde være mulig :)

 

oooooog mange flere kanaler på nordiske versjoner. Dette synes jeg er et stort ankepunkt på den nordiske enheten, og jeg kommer aldri til å gå over på det norske systemet med det kaoset som er der nå.

Mange skal lang rekkevidde, og med kun 10 "kanaler" så blir dette bare kål! Det er mange som har vondt for å forstå dette, at disse to tingene har en sammenheng.

Det jeg hadde håpet på i første omgang, var en betydelig forbedret enhet for det det nordiske området. Jeg føler at den Astroen som kom til norge var et "slukke-brannen-produkt" i påvente av noe bedre.

kunne ikkje sakt det bedre buster :D

Link to comment
Share on other sites

Fikk info om DC 40 inn på mail akkurat nå.

 

Ikke så imponerende etter min mening.

Bedre enn DC 30 er den sikkert, men ikke nok til at jeg gidder å bytte ut DC 30.

 

New Features of the Garmin DC 40 GPS Collar:

 

New Charging Cradle:

The DC 40 now comes with a charging cradle that snaps on to the DC 40. This new design eliminates the grooves that allowed dirt and mud to collect in the earlier versions of these collars and made charging difficult. The DC 40 also has a system of blue lights that blink while the collar is charging and glow solid after it is finished charging. You snap your collar into the cradle and plug it up, the light will blink blue. Once it is fully charged, the light will glow solid blue.

"Collar Lock" PIN System:

A new feature that has been added to the DC 40 is the option of putting a "password" protection feature on your collars. The new "Collar Lock" feature allows you to block other people from being able to track your dog. You select a 4 digit code that the users hand held will require you to enter before it will allow anyone to track your GPS collar. "Collar Lock" is a pull down selection that you can set on your collar if you want it. It is not required to use the DC 40, and it is easy to reset if you want to change it or stop using it.

2 Minute Update Rate:

The Astro DC 40 also has a new update rate that is designed to extend battery life. The Update Rate is the time between location information being sent from the DC 40 collar to your hand held receiver. The quicker the update rate the more information you have on where your dog is and what he is doing.

 

Previous generations of the Astro have allowed update rates of 5 seconds, 10 seconds and 30 seconds. The DC 40 has those updates and it also has a 2 minute (120 seconds) option. This longer update rate is designed for the dog owner that wants the longest possible battery life (48 hours) and is willing to sacrifice location detail to get it.

New DC 40 Collar Specifications

• Astro can track up to ten dogs per "Handheld GPS" receiver at one time. Add additional Astro DC 40s as needed.

• Fully Backward compatible with the Original Astro 220, DC 20 and DC 30

• Collar strap fits neck sizes between 9 and 22 inches

• K9 metal collar buckle with metal keeper

• 14 inch Whip style antenna

• Rugged IPX7 waterproof standards

• User replaceable Li-Ion battery pack (rechargeable)

• User replaceable collar strap

• Improved on/off power button

• Collar Battery Runtime: 17 hours with 5 second update rate

• Collar Battery Runtime: 27 hours with 10 second update rate

• Collar Battery Runtime: 36 hours with 30 second update rate

• Collar Battery Runtime: 48 hours with 120 second update rate

• Weight: 8 ounces with collar strap and antenna

• Range: up to 7 miles

• Electronics case is 3.5" wide x 1.75" height x 1.25" deep

 

 

Skulle gjerne hengt på bilde, men husker ikke hvordan jeg gjør det.

 

Link til forhandler med info: http://www.gundogsupply.com/dog-gps.htm ... 1276250880

 

Endret litt på fargen i innlegget ditt. Blått er forbeholdt moderatorer. G.Larson

Link to comment
Share on other sites

"Collar Lock" PIN system

 

A new feature that has been added to the DC 40 is the option of putting a "password" protection feature on your collars.

 

The new "Collar Lock" feature allows you to block other people from being able to track your dog. You select a 4 digit code that the users hand held will require you to enter before it will allow anyone to track your GPS collar.

 

"Collar Lock" is a pull down selection that you can set on your collar if you want it. It is not required to use the DC 40, and it is easy to reset if you want to change it or stop using it.

 

Dette var jo godt nytt for dere som jakter i områder hvor det er mye hunder.

Link to comment
Share on other sites

Vet noen om man kan peile dc30 med den nye dc40?

 

Jeg har den amerikanske dc20 og dc30, men hele elgjaktlaget har kjøpt seg norsk dc30...litt irriterende...

..men synd for dem når dem ikke kan peile bikkjene mine! :twisted:

 

Begynner å bli lei av å kjøpe hundepeilere til stadighet...har kjøpt 4 hittil...så hvis norsk dc40 kan peile norsk dc30 hadde jeg kanskje hatt et argument for å kjøpe min 5. hundepeiler....

Link to comment
Share on other sites

Nå kan man jo ikke peile en DC 40 med en DC 30 eller DC 20 eller motsatt, siden halsbånd ikke kan peile halsbånd. Men en Astro 220 kan peile alle typene halsbånd. Dvs nordisk peiler nordiske bånd, US Astro peiler vel fortsatt bare US-halsbånd.

Link to comment
Share on other sites

Vet noen om man kan peile dc30 med den nye dc40?

 

Jeg har den amerikanske dc20 og dc30, men hele elgjaktlaget har kjøpt seg norsk dc30...litt irriterende...

..men synd for dem når dem ikke kan peile bikkjene mine! :twisted:

 

Begynner å bli lei av å kjøpe hundepeilere til stadighet...har kjøpt 4 hittil...så hvis norsk dc40 kan peile norsk dc30 hadde jeg kanskje hatt et argument for å kjøpe min 5. hundepeiler....

 

Er jau ikkje halsbandet som avgjer kva du kan peile. Sidan du har amerikansk mottakar kan du peile amerikansk dc20, dc30 og dc40. Mens dei med norsk mottakar kan peile alle tre banda i norsk versjon. Trøst deg med at det er mindre støy frå andre band på din amerikanske mottakar, synd for dei andre at dei ikkje ser kvar dine hundar er :lol:

Link to comment
Share on other sites

Da var en pre-order på DC-40 plassert hos Americas Pet-store. Den ene av mine to DC-30 tok kvelden ifjor, så da får man jo prøve siste nytt.

 

Halsbåndet ser jeg som ett stort pluss, men er vel kanskje litt skeptisk til at GPS mottageren er plassert under hunden. Husker med skrekk hvordan det funket med DC-20 hengende i halsbånd under hodet på bikkja..(for min del ihvertfall..).

 

Regner vel med dette er testet ut i praksis, og siden den da leveres i halsbånd vil jeg jo tro det funker. Time will show.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var hos en lokal helt i dag og pratet med han om dc40. Den kommer i Nordisk utgave snart. kommer til england 4 august mener jeg han sa. Det nye på dc40 er at den noriske utgaven nå får en frekvens til. dvs at du kan peile 20 bikkjer samtidig.Jeg håper å få min i slutten av august en gang. Ingen offesiell levering ennå, men jeg er nok den første i landet som får nordisk dc40 siden jeg bestilte den i dag, og han som jeg bestilte den av var han som fikk de første nordiske astroene her i landet.... ;) ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

imgwm.php?src=4906-1-O.jpg

Garmin presenterar nu nya DC-40 hundhalsband till Astro 220 Nordic. DC 40 kombinerar en högkänslig GPS-mottagare med en smidig VHF antenn, allt i en liten transmitter. Ett starkt orange halsband i polyuretan gör att det syns tydligt, är mycket tåligt och är enkelt att underhålla så att du kan koncentrera dig på jakten fullt ut. Den nydesignade kontakten för laddning är nersänkt i enheten så att den inte kan täckas med smuts och lera. Den innovativa laddningen med en LED-lampa som indikerar när enheten är fulladdad och reda att ta med ut på jakten. DC 40 har stöd för två frekvenser istället för en, 155,450 och 155,475, vilket dubblerar antalet hund-ID till 20 stycken. Detta minskar risken för att störningar uppstår mellan sändare då man jagar många i samma område. Det finns nu också möjlighet att via en 4-siffrig PIN-kod låsa kommunikationen med sin hund så att ingen annan kan se var den befinner sig.

 

Funktioner & Specifikationer

• Högkänslig GPS-mottagare

• Hunden position uppdateras var 5,10,30 eller 120 sekund

• Upp till 11 km räckvidd, beroende på terräng

• Robust, Vattentät enligt IPX7 standard (klarar att ligga på en meters djup i en halvtimma)

• 17 till 48 timmars batteritid

• Uppladdningsbart lithium-ion batteri som går att byta ut

• 145 g för sändare och antenn

• 227 g totalt

 

 

DC 40 halsband

Förpackningen innehåller:

DC 40 hundhalsband, AC laddare för 220V, laddare för 12V med ciggadapter, quick start manual.

 

 

Märke: Garmin

Artikelnr: 4906

http://www.jakt.se/hundpejl/garmin-astro/garmin-astro-dc40-halsband.html

Link to comment
Share on other sites

Ingen offesiell levering ennå, men jeg er nok den første i landet som får nordisk dc40 siden jeg bestilte den i dag, og han som jeg bestilte den av var han som fikk de første nordiske astroene her i landet.... ;) ;) ;)

 

Belanor?

 

De fem hovedmomentene med DC40 er vel det du nevner med doble frekvenser som gir mindre sjanse for at man deler frekvens med en i nabolaget, at man kan ha pin-kode på enheten (kun du kan peile din hund), at enheten har blitt mer kompakt, at du har et polyeturan-halsbånd (heter det vel) og at laderen er forbedret.

 

Astro-pakken vil også komme med DC40 i høst.

 

Jeg tipper at "alle" vil få DC40 omtrent samtidig, jeg...

Link to comment
Share on other sites

Med andre ord er oppdateringen fra dc-30 til dc40 helt bortkastet spør du meg, det er jo i realiteten "ingen" forbedring. Kontakten for ladingen er det eneste.... (den samler mye dritt) Alt det andre har ingen praktisk betydning i mine øyne.

 

1. Lysindikator på om det er fullt batteri eller ei? Det ser man på håndeneheten.

2. Pinkode for å låse hunden slik at ingen andre kan peile den? Bra på tyvjakt kanskje?

3. Halsbåndet forbedret? tja.. hatt ei slik reim i 2 år nå så Garmin er virkelig raske!

osv osv osv..

 

Kunne de ikke ingeniørene ha sittet 1 år lengre ved tegnebrettet! Fått med losindikator, samt støtte for gprs slik at man kombinere vhf/tlf? er det så jævla komplisert! NEI! (teknologien er oppfunnet og brukt i årevis!) Nå har de bare sittet og endret på "softwaren" til enheten, utvide til 120 sek intervall på oppdateringen, woh! enormt? Nytt halsbånd? løp og kjøp! ????

Link to comment
Share on other sites

Det nye på dc40 er at den noriske utgaven nå får en frekvens til. dvs at du kan peile 20 bikkjer samtidig.

 

Blir det da mulig å oppgradere en dc30 slik at den også kan velge hvilke av de to frekvensene den skal sende på? Den amerikanske utgaven gjør jo det, så jeg antar (uten å ha mye kunnskap) at dette er et spørsmål om innstilling i software. For slik det er lagt opp nå med kun en frekvens og 10 ID-er, er vel heller problemet at man peiler for mange hunder (les naboen), enn for få :evil:

Link to comment
Share on other sites

:roll::| også veldig skeptisk te plasseringa av gps antenna.... :|

Det må jo være en klar forbedring at GPS-antenna nå blir integrert i pisken sammen med VHF-antenna. Vil tro det gir bedre mulighet for dekning under marginale forhold. Samtidig som dette eliminerer et sett ekstra med gadgets og ledninger som svake punkt i halsbåndet.

Link to comment
Share on other sites

:roll::| også veldig skeptisk te plasseringa av gps antenna.... :|

Det må jo være en klar forbedring at GPS-antenna nå blir integrert i pisken sammen med VHF-antenna. Vil tro det gir bedre mulighet for dekning under marginale forhold. Samtidig som dette eliminerer et sett ekstra med gadgets og ledninger som svake punkt i halsbåndet.

 

 

Kor du har det i fra? I følge garmin ligg gpsmotagern i huset.

 

sitat: the small black GPS puck that used to ride on the top of the collar is now integrated into the unit’s main housing... sitat slutt

http://garmin.blogs.com/pr/2010/06/garm ... ollar.html

 

image002.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei.

Vurderer å kjøpe dette nye halsbandet da eg trodde min DC30 var blitt ødelagt for den tar ikkje lading lenger.. Skjønner no at dette kan vera pga dritt i systemet og lurer derfor på koss dere gjør denne rein for å få lada når det er trøbbel?? Trykkluft, vasking?? Treng litt hjelp her før eg sløser vekk fleire tusenlapper :cry:

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Vurderer å kjøpe dette nye halsbandet da eg trodde min DC30 var blitt ødelagt for den tar ikkje lading lenger.. Skjønner no at dette kan vera pga dritt i systemet og lurer derfor på koss dere gjør denne rein for å få lada når det er trøbbel?? Trykkluft, vasking?? Treng litt hjelp her før eg sløser vekk fleire tusenlapper :cry:

 

æ gjør reint sporet som ladekontakten ska inn i forsiktig med ei butt nål el lignende, e itj my som ska ligg for dær før det bli dårlig kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Det er ikke korrekt.

 

GPS-antennen sidder i enden af DC40 modsat on-off kontakten.

 

 

To: Astro Dealers

From: Garmin International

1‐800‐800‐1020

***ASTRO DC 40 FIRST‐TIME USE ADVISORY***

It has come to our attention that a small number of customers who have purchased Garmin’s new DC 40 GPS tracking collar have experienced issues with acquiring and maintaing a good GPS satellite fix. There are a few simple steps that users can take to ensure their equipment is performing optimally.

Acquire a solid satellite signal with the DC 40 before attaching the collar to a dog.

To ensure the DC 40 is properly acquired, turn it on and place it in an open area with a clear view of the sky for approximately 15 minutes. This process allows the GPS receiver to download data that will accurately calculate the location of a GPS satellite at a particular point in time. After this procedure, the DC 40 should lock onto satellites within seconds. If users haven’t turned on their unit in a week or more, or have traveled at least 200 miles from their last use, they should repeat the above procedure for best results.

Update the Astro 220’s firmware.

From time to time, Garmin will make improvements to the way the Astro GPS Dog Tracking System performs. It’s always a good idea to ensure that the unit has the latest version of software, but it is critical if a customer is upgrading to the DC 40 from an earlier collar version (DC 20 or DC 30). Among other improvements, the new software update lets DC 40 customers take advantage of Garmin’s new Collar Lock feature that, when activated, prevents others from seeing your dog’s whereabouts. The new firmware also enables a two‐minute update rate, which allows users to maximize battery life of the collar.

The process is easy – go to http://www8.garmin.com/products/webupdater/ and download the latest version of WebUpdater for the PC or Mac. This application communicates with the Garmin server over the Internet and updates the Garmin GPS with the most current software version available. It’s easy and it’s automatic – just run WebUpdater after you’ve installed it on your computer and follow the instructions.

Page 2 of 2

There are a few additional considerations that you might want to make your customers aware of when using the Astro GPS Dog Tracking System:

Make sure the DC 40’s GPS receiver is not obstructed.

The GPS receiver on the DC 40 is located on the opposite end of the power button. Users should ensure that this area is not blocked or covered by e‐collars or other objects that might affect a reliable GPS signal.

The GPS signal of the DC 40 will be significantly degraded in water.

Because the GPS receiver is integrated into the main housing that sits below the dogs’ neck, if the unit is submerged in water, it is likely that the collar will lose a GPS signal. If a customer’s dog spends a large amount of time in the water, the DC 30 will offer better reception, because the GPS receiver is on top of the dog’s neck.

High‐powered marine VHF radios will significantly and permanently degrade the Astro’s performance.

Some hunters use these radios to communicate with one another. If the radios are used within close proximity to the Astro GPS Dog Tracking System (within a few feet of antennas), it is possible that the VHF signal will permanently damage the Astro’s ability to receive a signal from a GPS tracking collar.

It is very likely that by following these simple steps, any perceived issues with the DC 40 will be resolved. If you have any customers that continue to encounter issues with the new DC 40, please collect as much information as possible about the specifics of their problems, including the environment and manner in which the Astro was used. As always, please forward their contact information to your Garmin sales representative so that we might address their concerns.

We thank you for your continued support and we anticipate another very successful launch of the latest improvements to the Astro GPS Dog Tracking System.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Ja, da var jeg og henta min nye DC 40 i dag. Skal bli rart og se om jeg må gå og be om pengene tilbake slik Sako-35 skrev at man burde gjøre. Har aldri hatt slik utstyr før så det skal bli rart og se. DC 30 er ikke og få mer i følge min butikk, da må man event. kjøpe brukt. Vell vell, den som lever får se. :wink: .

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

I går var vi ute og testa min nye DC 40. Kan ikke si annet enn at vi var meget fornøyd. Den funka i tildels meget variert tereng med mye daler og søkk og ikke aller minst i los :D . Vi hadde en grei los med min grå/jemt noe jeg var veldig fornøyd med. Hun gikk 1,4 mil tilsammen og uten problemer. Jeg la fram alle klagene som er fremkommet her for Landerø og de kjenner seg ikke igjen i klagekoret. (de er veldig ærlige ovenfor meg :D ) Så, sålangt ser det greit ut. Det var forøvrig et par karer her på Kammeret som gikk med Bamsi i og med at jeg har en lav terskel for lange turer. (Kols). Hun skal nå brukes i elgjakta og jeg gleder meg som en unge :D:D .

Link to comment
Share on other sites

Graahund,

Hvor langt vekk får du pålitetlig signal fra DC40en? Min begynner å gi feilmeldinger allerede rundt 400m, og er konsekvent helt borte når den er over 600m ute, aldri fått ett eneste signal fra mer enn 580m.

Bortsett fra dette er den jo utmerket, men det litt kort synes jeg.

 

K

Link to comment
Share on other sites

M67

Jeg hadde problemer med min dc 40, mistet faktisk gps signalene på 30 m og datt ut hele tiden. Sendte den inn, fikk ny i posten noen dager senere og den fungerer kjempe :D . Har hatt gode signaler i veldig kupert tereng på 2km og lenger. Tett granskog heller ingen problem lenger. Jeg har jo basset, så er jo en lavbent hund.

Ville nok sendt den inn om du mister signalene å fort. Men tror det er viktig ogå å sette den riktig på hunden

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Hun var vel ikke lenger unna enn ca. 250 m, men terenget var og er meget kupert. Men de mista ikke signalet i det hele tatt ble jeg fortalt. Og hvorfor skulle mine jaktkamerater bløffe om det ? Vi skal jo jakte på samme lag og bruke samme hund !!

Link to comment
Share on other sites

Det har ikke vært rekkevidden på VHF signalet som har vært problemet for mange, men at DC40 mister GPS kontakt, altså med satelittene. Så hvor langt unna hunden er håndenheten er vel ikke relevant når det gjelder dette problemet.

 

Jeg fikk akkurat samme problemene med DC40 som Merete beskriver her. At flere får disse problemene kan vel tyde på at det har blitt distribuert et parti DC40 med fabrikasjonsfeil, sånt skjer. Jeg meldte saken til Belanor og fikk raskt svar. Etter å ha prøvd et par tiltak fikk jeg beskjed om å sende den inn. Så da er det bare å vente, så håper jeg dette løser seg på en grei måte som det har gjort for Merete.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt i den andre astro tråden så har en lokal forhandler her blit bedt om å sende inn alle Dc 40 halsbåndene de hadde fått . pga det var noe feil ved de. Så noe er det her som ikke er helt bra. Fikk verifisert det i går kveld da jeg tok kontakt med de. Vi har sammarbeid med de i skytterlaget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...