Jump to content

ninja eller samurai sverd


sabelen-sebbe

Recommended Posts

Hei, jeg ønsker meg å kjøpe et Samurai-sverd eller ninja-sverd, jeg er en 15år gammel gutt som har begynt å samle på kniver og sverd :)

Jeg kjøpte meg en rambo kniv fra film nr. 1 på nettstedet http://www.topsecret.no/ i fjor sommer og har flere store samekniver fra før og noen mindre.

Jeg har lyst på et passe stort ninja eller samurai sverd (vet ikke om noen forskjell) til å henge opp på veggen eller sette på bordet på rommet mitt, som er fint og se på og til en rimelig pris. Sverdet må være ganske skarpt, men ikke noe kjempeskarp, ikke helt sløvt!

Noen som vet om noen trygge nettsteder å kjøpe et nanja/samurai sverd?

Gjerne med bord-stativ og med 3 sverd på ett stativ, disse som har dette elr har sett det før skjønner hva jeg mener, men MÅ jo ikke være sånn 3 i ett greie, men bordstativ er kjekt å ha.

dragonsamuraiswordset.jpg

dette er hva jeg mener med bordstativ og 3 i ett greiene, på bildet over er begge delene, men får nok nøye meg med svart slire/håndtak selv og jeg syntes det er finest og kulest med rød slire og hvit/svart håndtak ;)

Link to comment
Share on other sites

lurer på om du må være 18 for å få kjøpt sverd...

Skal du ha et slikt sett som du har lagt ved bilde på er det samurai sverd. Det lengste er en Katana, mellomste Wakasashi og den korte dolken kalles Tanto

 

"Ninja" sverdet eller Ninja-to er ett mellomstort sverd som har et helt rettblad, og ikke en slik svak kurve som samurai sverdene. Personlig foretrekker jeg ninja-to framfor samuraisverdene, mest fordi jeg er vant til å bruke langsverd (vikingtid) når jeg driver å slåss med slikt.

 

Skal du ha god kvalitet må du betale et lass med penger.

Du kan stikke innom Pentagon i Oslo og snakke med Kenneth, han vet en del om slikt. Men de selger my ræl der også...

Link to comment
Share on other sites

Man kan vel få et sverd laget med ekte knivstål for noen tusenlapper, Cold Steel er vel noe av det rimeligste som kan kalles brukbart til noe annet enn utstilling på peishylla.

Ekte håndlagde japanske shinken kan du få for noen tusen dollar ;)

Link to comment
Share on other sites

vet ikke hvordan men sletter innleg :S

men noen tusen dollarlapper er nok litt for mye..

oja, viste ikke at det der ikke var samurai sverd, pga jeg hadde sett dette bildet på noen nettsider og på google bilder.

 

og, glemte å ta med; selfølgelig må man være 18år for å kjøpe ninja eller samurai sverd, det måtte man være for å kjøpe Ramob-kniven, softgun og sånne ting også.

Men vet at jeg får lov til å kjøpe det så ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
mest fordi jeg er vant til å bruke langsverd (vikingtid) når jeg driver å slåss med slikt.

Jeg får mer og mer tro på deg Hassel, Om jeg bare kunne funnet tid til å fekte.. men det kommer vel lenger ned på lista - "Teach him to ride, shoot straight and tell the truth"

 

Det lengste er en Katana,

O-katana, taichi, odachi eller nodachi eller hva det nå heter er vel enda større sverd om jeg ikke husker feil. O-katana er en stor katana, de andre har en annen design. KAtana skal ikke nå i bakken når eieren holder det ned langs siden, så det er ikke et allverdens stort sverd.

Wakisashi skal gå an å bruke inne... derfor enda mindre

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...