Jump to content

Filmtråd: Film fra langholdsskyting


jonnyvang

Recommended Posts

Var på Nidarosbanen i går for å utføre et aldri så lite eksperiment. Hadde noen NM231-hylser (bare trukket kule og tømt krutt)

Ladet med N550 kun på volum, toppet med 190HPBT avsluttet med en liten krymp. Etter en rask innskyting på 500m - skjøt jeg noen serier på 586m.

Ikke Matchkvalitet, men helt greie treningsskudd med relativt liten høydespreding. Alle treffene ligger høyt og til venstre.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Var ute en tur og skaut i det fine været.

Seks skudd på 1105 meter med 7mm WSM.

 

Vinden var meget spesiell. Første skuddet var hårfin bom til venstre hadde justert 3-4 klikk inn i vinden som jeg mente kom fra høyre.

På de 5 siste skuddene så går alt til høyre og jeg ender opp med ca 0.5 mil justering til venstre på de to siste skuddene.

Snurr film:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 5 months later...
  • 11 months later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...

 

Prøvde meg på et kaldskudd på 535 meter med 308win og 175 nosler cc i går på 20x20cm plate Skutt lite i det siste så det var artig med treff.

 

Her er et skudd til jeg fikk filma litt etterpå. Første skuddet på 820m på en 30x30 cm pate som henger litt skeivt.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/4713060/skyting/820m_308win.mp4

 

Hadde skutt litt på 780m i mellomtiden.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Var en tur hos Jæren SkytterKlubb på lørdag, masse aktivitet, masse skyting, digg! Skjøt mest med 6.5x55, men måtte lufte 338en litt, på 750 og 900m først og fremst. Her 750m, Det er 250gr OTM Berger som flyr, 95gr N570 som skyver.

 

Nesten kjedelig å skyte med denne rifla. Den er utrolig stabil, og skuddene går svært ofte der man har tenkt - til man blir ovenpå, og slurver, slik som jeg gjør på skudd 3 her.

 

K

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 4 months later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...