Jump to content

Jakt i Tallinn / Estland?


Jørgen

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg lurer på om det er noen her inne som har jaktet i nærheten av Tallinn, og kan fortelle litt om hvilke muligheter som finnes der, eller i områdene rundt?

 

Er det noen har inne som har bodd i Tallinn over en lengre periode, eller kjenner noen som har gjordt det, så er jeg også veldig interresert i å komme i kontakt med dem! :)

 

Jørgen

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg havner vel i gruppen "og kan fortelle litt om hvilke muligheter som finnes der, eller i områdene rundt" :P

Etter en ukes studietur i naturforvaltning, Estland rundt med buss, jägermeister & jodling, kan jeg komme med et godt tips - VILLSVIN!

Vel verdt en tur er øygruppen ikke langt fra Tallin, med Saarema som den største. Åkrene var nypløyd av grisetryner på helårsbasis. Fint kulturlandskap med kantsoner og større skoger av varmekjære treslag. Du finner helt sikkert jakttilbydere på nett.

Hold deg unna hovedstaden, så sparer du halvparten av pengene (minst) :wink:

Helt i sør reiser landet seg, og rundt den estiske skimetropolen finner du skogsområder med kjent utforming og noe skogsfugl.

Rådyr finner du over hele landet.

Det er også lisensjakt på ulv, gaupe og bjørn, men det koster...

 

Skitt jakt!

Link to comment
Share on other sites

Hold deg unna hovedstaden, så sparer du halvparten av pengene (minst) :wink:

 

Tenker du da først og fremst pga kost og losjiprisene? Eller er det jaktprisene du tenker på?

 

Rådyr finner du over hele landet.

Det er også lisensjakt på ulv, gaupe og bjørn, men det koster...

 

Likte godt disse to linjene! ....untatt den aller siste kommentaren :wink:

 

Har funnet en noen tilbydere på nett, men ingen i umuddelbar nærhet til Tallinn desverre. Ser også at bukkejakta starter 1.juni i Estland! :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...