Jump to content

Ny rifle Benelli MR1


Wadcutter

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • 2 years later...

Tja...

Den fins jo slik også:

01_mr1_0_0.png

Og det burde vel kunne godkjennes... uten at jeg tror noen tør å blåse penger på det, før vi får en avklarhet om halvauto og halvutorifler - når forslaget til ny våpenlov er godkjent.

 

Som et alternativ til Mini 14 burde den jo ha en plass. Slik jeg har forstått det er jo egenpresisjoins utgangspunktet bedre på denne.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Og det burde vel kunne godkjennes... uten at jeg tror noen tør å blåse penger på det, før vi får en avklarhet om halvauto og halvutorifler - når forslaget til ny våpenlov er godkjent.

 

Enig i det

 

Som et alternativ til Mini 14 burde den jo ha en plass.

 

Som jaktvåpen (hvis man får den godkjent til det), ja.

men ikke som praktiskvåpen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Vil dette si at denne nå er tilgjengelig for bruk til jaktrifle i Norge ? :)

 

I forskrift 9. september 2011 nr. 930 om forbudte skytevåpen og godkjente halvautomatiske skytevåpen gjøres følgende endringer:

 

Ny § 1 fjerde ledd skal lyde:

Boltrepeterhagler som oppfyller kravene til minimum total- og løpslengde etter våpenforskriften § 2 første ledd, med egenskap som nevnt i denne forskrift § 3 bokstav d, omfattes ikke av forbudet i første ledd bokstav c.

 

§ 4 nytt nr. 24–26 skal lyde:

24. Smith & Wesson M&P-15,

25. Benelli MR 1,

26. JP Enterprises LRP-07.

 

KUNNGJORT: 2013-04-26 kl. 15.10

http://www.lovdata.no/ltavd1/filer/sf-2 ... -0407.html

Link to comment
Share on other sites

Det blir nok nærmere 20-21k.

Ikke si sånn da. Jeg som er i ferd med å bli forelska i MR1...

Skal jeg spandere såpass med penger på ny halvauto så må jeg nok opp i storviltkaliber,

og da blir det Sauer 303. Hadde Benellien holdt seg rundt 10-15000 så hadde det kanskje gått ann.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 years later...

Med mindre POD sin tanke er at ingen nye halvautorifler skal godkjennes til jakt så fatter jeg ikke

hva som skal være diskvalifiserende med denne i forhold til forløperen Benelli Argo.

Har en Argo slev, og er godt fornøyd.

Kunne gjerne hatt en MR1 om den jeg har idag skulle byttes ut noen gang.

Link to comment
Share on other sites

Med mindre POD sin tanke er at ingen nye halvautorifler skal godkjennes til jakt .

 

Jeg vurderer det som svært sannsynlig at POD sin tanke er at ingen nye halvautomatiske rifler med løst boksmagasin skal godkjennes til jakt, jfr den nylige godkjenningen av Garand og underkjenningen av Ljungman, samt innstillingen til mindretallet i våpenlovutvalget.

Link to comment
Share on other sites

Nå som det uansett bare blir tillatt med 10 skudds magasiner til halvautomatiske jaktvåpen hadde jeg egentlig håpet på at norge hadde innført en lignende lov som Canada og Tyskland. Magasinkapasiteten er lav, men du kan erverve og jakte med Tavor, Ar-15, HK 91 osv..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...