Jump to content

Hvilken Sauer 202..


jämthunden1487686693

Recommended Posts

har 3 sauere.. liker dei best te kvart sitt bruk :mrgreen: har ein ombygd clasic i 6,5x55 med kkc og hausken, toppa med ein s&b zenit 2,5-10x56 til bøjakt. og so har eg ein outback i 30.06 toppa med swarovski 1,5-6x40 til hundeførerbørse. og tilslutt ein clasic i 300winmag med luxstokk til høgfjellsbørse toppa med s&b zenit 3-12x50 me kulebanekomp :) er børser eg er fornød med. :mrgreen::!:

Bestilte meg 303 i 9,3x62 for 2 år sia, men den kommer ikkje før til nesteår :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Drømmen er Forester Iom eg jakter med hund..Perfekt hundefører børse.

Outbacken er en nr 2er.Sorry Hansen Deluxe!!!! :wink:

 

Har skjøl en SSG3000. Er strålende fornøyd med den.Har fått en vond tanke i å bytte/selge den til fordel med en kortere og lettere rifle.

Ikke for at eg jakter med SSGern,den blir bare brukt til jaktfelter..

Link to comment
Share on other sites

Jeg falt for forløperen da jeg var på utkikk etter ny rifle - og gikk på jakt i bruktmarkedet. Fant en ubrukt som hadde ligget pent nedpakket siden 1986.

Det er en 200 Jagd med løp i .243, 6,5x55, 30-06 og 9,3x62.

For rifle, magasiner til alle kalibrene, fire løp, koffert, ekstra sluttstykke til .243 og en Leupold Vari-III X kikkert i 1,5-5, betalte jeg så lite at jeg syns jeg kunne koste på meg en moderne Zeiss i tillegg. :D

 

Har satt på åpne sikter, og har to forskjellige kikkertsikter som går i samme montasje, alt etter hva jeg skal ut etter.

Den har Snellert-avtrekk, som mange kråker og andre predatorer skulle ønske jeg ikke hadde - utmerket å ha til skudd på lange hold.

 

Jeg har kulehode på mitt sluttstykkegrep. (Brukt finner man dem også under navnet CG 4000 (Carl Gustaf), samme våpen - men er det en CG fra midten av 80-tallet og senere, kan det være at løpene er førstesortering presise, eller også til og med dreid av CG/Husquarna.) 202-løp passer på denne.

Har prøvd både stål og aluminiumslåskassene til dette våpenet, og fått like (meget gode) samlinger med begge. Så jeg syns det er litt hipp-som-happ med låskassen.

 

Bilder fra nettet.

 

100074580-2-L.jpg

 

DSC00881.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv en Outback, men drømmer om en Hatari Takedown i cal 375 H&H. :roll:

 

Råere rifle finnes ikke etter min smak, vet ikke om det er noen her som har en slik som det hadde vært mulig å få "klådd" litt på, har ikke sett den "live" ennå kun bilder på nett, det er drømme rifla mi!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...