Jump to content

Jaktfilmer fra folket


Teigen92

Recommended Posts

Første forsøket med actionkamra :mrgreen:

 

" target="_blank" target="_blank

 

Og dette tør du legge ut??

 

Nei, er ikke onkel blå eller noen paragrafrytter, men er ikke dette i drøyeste laget?

 

Ja, en fin film, men fikk grøss da jeg la merke til hvilket kaliber du bruker på gåsa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Fjellrypejakt i Overhalla. Posterer med en person synlig på 80-100 meter som beveger seg noe, etter at jeg observerte rype på steinen lenger oppe. Sniker innpå i skjul (med nyskutt hare i nettingen på hip-packen.) En teknikk som fungerer veldig bra på fjellrype. Kan også gå en lang sirkel og komme på de "bakfra". Jakter du alene kan du sette sekken din synlig og smyge på dem i skjul. Skyter den første på bakken her og spretter opp og får også den som flyr opp ved skuddet. Dessverre fikk ikke den triggerhappy kameramannen dette med seg fordi han ville være med å skyte.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Hei. Lyddemper er lovlig i sverige, men søknadspliktig ;-)

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

 

 

heisan.

 

 

jeg har kommet med svar på post tidligere.

legger ut en mail som jeg fikk etter å ha spurt svenske politimyndigheter om lyddemper i sverige:

 

 

Hej Lars

 

För kännedom får meddelas att vi i Sverige har licensplikt för

ljuddämpare. Och eftersom ni ej har det i Norge så får du ej ta med

den vid jakt här i Sverige.

 

Med vänlig hälsning

 

Elisabeth Weidlertz

målansvarig vapenhandlare

tel: 010-56 345 27

0708-13 67 35

Mail: Elisabeth.Weidlertz@polisen.se

 

 

 

man får heller ikke søkt om demper i sverige, så sant man ikke er svensk statsborger

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 year later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 6 months later...
  • 8 months later...
  • 4 months later...
På 28.8.2012 den 19.55, birgerdammen skrev:

Fjellrype 9.september på vei inn til hytta. Vi var på vei dit, ikke rypa :D, men det ble en del rype allikevel på turen

 

 

Den ene fjellrypa var veldig mørk på farge. Ser nesten ut som den er ensfarget mørk grå. Har aldri sett noe sånt før.

Er det noe som er vanlig i dette området?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Er ikke noen jaktfilm dette, men derimot Hegre på en aldri så liten fisketur.

Trenger ikke ta med myggmiddel......men sitteunderlag er kjekt og ha med.

Nesten sikker på at vi kommer til å observere Hegre.....mer spesifikt...Gråhegre

 

Edited by Castor
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 4 months later...

 

 

Første tur med hjemmelaget GoPro feste. Syns opptakenem ine blekjedelige når kamera ble montert på hodet og på hagle. Syns ikke dette ble så aller verst, men har en del ting som må forbedres innen neste tur.

 

Setter stor pris på tommel opp/ned, og/eller kommentar på video :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

JEEB......jeg er derimot ikke sikker på om tommel skal opp eller ned og er også usikker på hva "budskapet" i denne videoen er, da det ikke går klart fram via video-tittel hva man forsøker å fronte.

Vil du ta oss en tur med ut på duejakt?

Vil du vise oss en ny duppeditt GOPro'en er montert på?

Vil du vise fram en ATEC demper for hagle?

 

For å ta det positive først.....GoPro'en montert på duppeditten viser en uvanlig kameravinkel.

Så det negative........Om det er duejakt man forsøker å formidle, så er det skivebom. Her får man ikke med seg mer enn at det skytes med hagle påmontert en ATEC demper og det finnes en del YT videoer om akkurat det, fra før.

 

Du må nesten presisere litt mer hva det er du forsøker å formidle via denne videoen før min tommel går opp evt ned, eller legger seg i hvilestilling.

Overstående må ikke oppfattes som negativ kritikk, men som konstruktiv kritikk, bare for å ha nevnt det.

 

 

Link to comment
Share on other sites

7 timer siden, Castor skrev:

JEEB......jeg er derimot ikke sikker på om tommel skal opp eller ned og er også usikker på hva "budskapet" i denne videoen er, da det ikke går klart fram via video-tittel hva man forsøker å fronte.

Vil du ta oss en tur med ut på duejakt?

Vil du vise oss en ny duppeditt GOPro'en er montert på?

Vil du vise fram en ATEC demper for hagle?

 

Dette var mest for å prøve ut det nye kamerafeste til GoProen, så da ble det ut på duejakt :)

Atec demperen ble lagt inn for å få inn mest mulig treff på tittelen på videoen, som du sikkert kjenner til så er youtube basert på søk og da legger jeg inn mest mulig søkeord i tittelen. Er ikke så mange videoer med Atec hagledemper på youtube, så de som lurer på hvordan haglen ser ut kan få en liten pekepinne utifra denne videoen,  Lite budskap i mine videoer kontra dine, du legger nok en hel del mer arbeid ned i dine videoer før du poster dem. 

 

Når det kommer til duene som ikke synes så er jeg klar over at GoPro ikke er det beste kameraet. Duer på 30 meter er nesten ikke synlig på videoen, og jeg skriver selv i videoen at jeg må huske å vri kroppen slik at mer av situasjonen blir fanget på film.

Takk for kommentarer Castor, skal ta det til meg og huske på det ved neste film.

 

6 timer siden, Cruiser skrev:

Syntes det var ganske bra jeg. Litt sjøsyk av filmingen når du er i bevegelse, og litt mer zoom på kamera slik at man ser hva du skyter på hadde vært bra. Mest imponert over hvordan du flytter en rundball med fingertuppene 😳 

 

Sjøsyk av kamerafeste blir jeg og, så her har jeg allerede funnet løsning på dette. Må bare få material på plass og tid til å lage det. Må stive av mot ryggen slik at kameraet ikke svaier så mye når jeg går. Når det er sagt så kommer nok dette kamerafeste til å bli brukt når jeg står i ro på kråke/due/andejakt.  Godt du ble imponert over styrken i fingertuppene mine 😎😁

 

4 timer siden, G.Larson skrev:

Er vel små muligheter for å zoome med Go-pro.

 

Har prosjekt på gang her og for å få til dette. Kommer film om dette om ikke så altfor lenge håper jeg, må bare få deler i hus først :)

 

16 timer siden, xxxdodge skrev:

Veldig bra filmet! Har tenkt på noe ala samme bare montert på vorn sekken så ser at det kan bli samme resultatet.

 

Takk for kommentar, hyggelig å høre at du likte det

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Er ikke noen jaktfilm dette, legger ut linken likevel.

Nuvel....Om dere har litt tid til overs, kan dere bli med en tur opp på Hardangervidda, for å titte på reinsdyr i sommervarmen.

Trenger ikke ta med varme klær nei, men ta gjerne med badebukse, håndkle og sitteunderlag, samt ei kanne med kaffe. Jeg kan spandere smultringer.

Tar ikke så lang tid dette, så da blir det tid til en dukkert til kvelds😄

 

 

Edited by Castor
Edit
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...