Jump to content

Gummistøvler- hvilke?


Malle

Recommended Posts

Jeg hater gummistøvler og har ikke eid et eneste par siden sjette klasse. I løpet av de siste dagene har imidlertid behovet for noe mer vanntett enn jaktstøvlene meldt seg, så jeg må krype til korset og kjøpe meg et par.

 

Takk for innspill :D !

Link to comment
Share on other sites

Muckboot er superfine å gå i, men synes der er varme. Investerte i et par viking trophy til høstjakta, er superfornøyd, stødige rundt vrist og bra såler. Jeg jobber i skogen og går i gummistøvler hele året, vikingen er den jeg har likt best.

 

 

Viking: http://www.vikingfootwear.com/default.a ... on=product

 

Muckboot: http://www.easy-wellies.co.uk/muckboots-c-89.htm

Link to comment
Share on other sites

Jeg tilhører den frelste menigheten som har sett lyset og forstått at der finnes gummistøvler, og så finnes det Le Chameau. Mitt meget hardt brukte par er nå så slitt at jeg må ha nye. Nye Le Chameau selvsagt! :D

Det blir nok model Chasseurnord denne gangen også. Med neopren innerfor som varmer sent på høsten, og kraftig glidelås helt ned til anklene som vider ut skaftet og gjør dem veldig enkle å få av og på.

 

Samt et par lappesaker så jeg kan bruke de gamle rundt hushjørnene i mange år til... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg kjøpt og testet et par "Møkkastøvler" (Muckboots) av den halvhøye typen. Overraskende gode og gå i terrenget med, men som det ble nevnt over var de fryktelig varme. Grunnen til at valget falt på disse er at jeg passerte FK- butikken på vei hjem. Jeg kan slå fast at gummistøvler har utviklet seg siden mitt siste par den gangen i sjette klasse for omlag 25 år siden. Jeg er derfor fristet til å anskaffe meg et høyt par av "LeChameau" hvis høsten blir fuktig og disse er enda bedre å gå med enn Muckboots.

 

Jeg antar at herr Poacher kan gi meg en pekepinn på hvor jeg får tak i slike om behovet oppstår.

 

Tusen takk for alle innspill :D !

Link to comment
Share on other sites

Sålen på muck boots har vel ca samme friksjon som is..

 

Etter en times tur på både sti, myr og stein kan jeg vel ikke si at jeg er helt enig, men de kan ikke måle seg med et par jaktstøvler med Vibramsåle. Jeg hadde faktisk trodd at de skulle være adskillig glattere.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Hei,

Tenkte og gjennopplive ein gammal støvletråd med eit par nye støvlespørsmål.

 

Var inne om ein sportbutikk og fikk med mej eit par med ein slik "moderne" gummistøvel heim.

Har hørt mykje positivt om neopren gummistøvla og tenkte ej skulle prøve eit par.

På skiltet over støvlane sto det blant anna muckboots logoen.

Når ej kom heim kan eg ikkje finne noko som tyder på at dette er muckboots støvler.

Dei heter Superlite boot co. og er samme som desse: http://www.sandefjordsko.no//ny/index.p ... super15769

 

Etter og test prøvd dei inne ein liten time er eg litt usikker på om desse støvlane er det eg ønsker og ha som eit alternativ til vanlige skinn jaktstøvler.

 

Det kan virke som om sålen er litt glatt, kanskje litt høgt støvleskaft(sikkert ein fordel når ein skal vade etter skutt gås :) )

og at den følest litt "klemmende" på foten.

Glatte sko/støvler er ikkje alltid den beste kombinasjon båt/fjære/jakt

 

Desverre er det slik at tar ein støvlane i skikkelig bruk så får ein selfølgelig ikkje bytte dei inn igjen, og mine erfaringer med sko er at dei skoa som eg har synest har vore minst behaglig på når ej kjøpte dei har vore dei beste sko etter dei er inngått.

Eks: varg Isogaisa

 

Er det nokon med erfaring om dette støvlemerke?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 4 years later...

Oppdaget i dag at mine Viking Elk Hunter har begynt å sprekke opp i gummien. Kjøpte de for ett år siden. Det er i bøyesonene de sprekker. I tillegg har reimfeste løsnet på ene støvelen.

Fantastisk komfortable støvler med godt grep men det hadde ikke skadet om de hadde vært vanntette:winke1:

 

Kan det være at jeg har vært ekstremt uheldig med paret jeg kjøpte eller er det andre som har samme erfaringen? 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...